Toon posts:

Krijg DDR333 slechts op 266 op nieuwe Asus P4P800S-X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Had 2,5 jr geleden bij alternate een epox mobo bundle met p4-2Ghz en 512Mb samsung
pc333 ddr gekocht. Ik kon met dat mobo de frequentieverhouding op 3:5 zetten zodat mijn geheugen ook daadwerkelijk als pc2700 functioneerde. Kreeg wel vaak checksum eroors bij starten maar na een paar keer lukte het en bleef het systeem stabiel en in sisoft sandra presteerde het geheugen als pc2700.
Dit mobo is helaas door corrosie van de condensatoren naar zn grootje (epox
forever geschrapt) gegaan en dus nieuw gekocht: asus p4p800s-x.

Ik krijg de indruk dat het bios nu tegen mij zegt: o.k. jij hebt frontside bus
400, wij zetten geheugen op 266 en je doet het er maar mee. Is dit mogenlijk of
moet heb ik waarschijnlijk het biosmenu toch niet goed doorgespit? Of heb ik
waarschijnlijk pc266 gekocht met een labeltje erop dat het pc333 zou zijn?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En wat als je het geheugen handmatig instelt? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ktijg de opties -Automatic- of -266-. Het resultaat blijft hetzelfde bij deze 2.
(ik dacht dat mijn eerste berichtje nog maar een preview was en zag dat de opmaak bagger was, excuse)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zitten er jumpers op het moederbord zodat je wat met kloksnelheden kunt knoeien? Welke je moet hebben staat vast wel in je manual.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt dus een P4 met een FSB van 100MHz QDR? Zo staat het inderdaad in de handleiding. Niks aan te doen. Of je moet je CPU willen overclocken :)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 20-10-2004 08:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels het systeem maar met 10% overgeklokt (bij 20% had ik een bios checksum error brrr...) De geheugen specs in sandra zijn nog steeds zo'n 20% onder pc2700 maar ja heb iig 10% meer pentium4 voor terug..
Toch flauw..

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, het ligt er maar ook net aan wat voor een mobo je kiest ;) Als je bijv de P4P800 (zonder de S dus) had genomen, dan had je de mogelijkheid om setjes geheugenrepen in Dual Channel te draaien. In geval van een P4 met een FSB van 100MHz QDR waren twee PC1600 geheugenrepen al precies snel genoeg ;)
Pagina: 1