Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was/ ben vandaag mijn computer opnieuw aan het installeren en ik ben zo te spreken over Firefox, dat ik dan ook Internet Explorer er compleet af wil hebben. Ik heb daar IERadicator voor gebruikt, wat opzich prima werkt. Nu kom ik alleen de volgende problemen tegen:

1. Windows update start niet op vanuit het start menu. Je kan wel naar de pagina gaan waar je ze zelf kunt downloaden maar je weet dan, aangezien er al een hoop op staan, welke je nodig hebt.

2. MSN Messenger wil niet installeren, IE 5.5 is een vereiste.

Trillian zou een oplossing kunnen zijn maar ik gebruik liever MSN.

3. Ik kom apparaatbeheer niet op. "Voor het gebruik van MMC dient IE 5.5 of hoger te zijn geïnstalleerd"

4. JPG files worden niet meer geopend. Nu is dat natuurlijk makkelijk op te lossen door een alternatief programma te installeren, Irfanview bijvoorbeeld.

Iemand oplossingen voor de andere problemen of is de eindconclusie toch dat je eigenlijk niet zonder IE kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 12:50
Windows update werkt niet automatisch of vanuit start menu zonder IE, daar is geen andere oplossing voor. Waarom wil je IE er helemaal vanaf hebben, als je het gebruikt voor de updates en verder links laat liggen heb je er toch geen last van? Ik gebruik ook alleen nog maar Firefox maar heb IE er voor juist dit soort zaken namelijk op laten staan :)

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

same here : imo, dat je apparaatbeheer niet meer in komt is wel heel erg schandalig btw..

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 19:40

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik zou zeggen; pak een Linux distributie. Heb je geen IE meer op je PC (tenzij je met Wine oid aan de gang gaat ;) ) Alleen voor games kan je dan nog Windows gebruiken en als je gamed dan kan je toch niet chatten, en reboot is zo gedaan.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 17:07

Nietzman

Woei!

Als ik jou was zou ik mijn systeem mooi nog maar een keer installeren, en IE lekker laten staan. Als je het niet gebruikt kan er imo vrij weinig mis gaan, en als extra pluspunt help je met IE je systeem niet om zeep. (Ik heb de woorden "pluspunt", "IE" en "niet om zeep" altijd al eens in een zin willen gebruiken.)

Waarom zou je het er af willen hebben als het niemand in de weg staat, en als je zonder gegarandeerd gedonder met je installatie krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat zelfs als je Firefox als default browser hebt geinstalleerd, je toch IE om je oren krijgt gegooid als je bijvoorbeeld je hotmail inbox wil openen, en gare programmas wel eens een ingebouwde browser flauwekul willen hebben (helaas doet zelfs winamp dit :/ ).

Dit kan er mooi toe leiden dat je zelfs als je IE nooit bewust aanraakt je spyware adware troep op je systeem krijgt. Ik kreeg zelfs popups van een of andere vage shit in Firefox!!! Draai ik Ad-Aware heb ik allemaal shit in m'n register staan en nog wat system files.

Nou vind ik ook wel dat iets als IERadicator gebruiken niet de beste oplossing is, aangezien de mensen bij Microsoft het o zo briljante idee hadden om de internet browser zo'n diepgeworteld onderdeel van het OS te maken dat zelfs apparaatbeheer of all things het niet doet zonder IE...

En voor degenen die hier een flame in lezen, het staat hierboven, en het is welbekend dat IE diep verweven is met het OS. Ik vind het in ieder geval niet een keuze van mensen met gezond verstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-07-2022

djc

Vind het inderdaad ook een beetje loos. Ik gebruik ook alweer meer dan een jaar vrijwel exclusief Firefox, en heb eigk nooit last van IE, maar kan het nog wel gewoon gebruiken voor Windows Update (en kennelijk ook voor wat andere dingen).

Niets mis mee, toch?

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

yeap en lijkt mij ook beetje dom zonder erna te gaan wat gevolgen kunnen zijn als je IE helemaal weghaalt. Als je even search had gedaan dan had je zelf ook erachter kunnen komen.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik werk hier al een paar maanden met Windows 98SE zonder Internet Explorer op mijn PII233 laptop, en zonder enige updates etc (ja, niet altijd even handig nee) draait het perfect.

Via een programma genaamt 98lite heel de setup aangepast en met een 'core' van Windows 95(A) een Windows 98 omgeving gemaakt met de lichtheid van '95.

Het kan in mate dus wel degelijk. Maar icm 2000 en XP zal het idd veel moeilijker/onmogelijk zijn.

Op mijn normale workstation werk ik gewoon met Windows 2000 met IE(6) er gewoon nog op, maar ik heb er geen last van nu ik Mozilla gebruik ipv IE.

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-07 16:43
probleem is ook dat sommige programma's NIET willen instaleren als er geen IE op staat

Adobe zooi
Autocad 2000+

ik heb IE er ook al een af willen halen maar het is meer gezeik om dan die programma's te kunnen instalern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

voor de updates download je baseline securty analyzer van de MS site... dan moet dat in ieder geval opgelost zijn... ik meen me te herinerren dat je ook ergens los MMC kon downloaden, maar dat kan ook een vergissing van me zijn...

Ik hoop alleen niet dat je internet bankiert bij de Rabobank, onder FF werkt dat bij mij nog niet super..

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 13:05

André

Analytics dude

IE is dan ook een 'core' onderdeel van windows en kan daarom nooit verwijderd worden. Dat de browser verwijderd kan worden is wel zo, maar dat is meer een programma waarmee je IE browser onderdelen laat zien die in window ingebakken zitten. Zo kunnen alle programma's die standaard componenten gebruiken. Het voordeel daarvan is dat alle programma's er op elke pc hetzelfde uitzien, het nadeel is dat de IE core gebruikt wordt en die is vrij gevoelig voor bepaalde bugs.

1 ding is wel een groot nadeel: als je FF installeert zouden iig alle browser taken door FF gedaan moeten worden en dat gebeurd niet: msn opent in IE en windowsupdate ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:13

DeMoN

Pastafari

LauPro schreef op 20 oktober 2004 @ 01:49:
Ik zou zeggen; pak een Linux distributie. Heb je geen IE meer op je PC (tenzij je met Wine oid aan de gang gaat ;) ) Alleen voor games kan je dan nog Windows gebruiken en als je gamed dan kan je toch niet chatten, en reboot is zo gedaan.
Niet omdat ik zo PRO-Linux ben, maar je hebt zeker wel gelijk.
Windows zonder IE kan bijna niet. Iig is het teveel moeite.

Als je toch zo van tweaken houd en het optimale uit je systeem wilt halen door o.a. precies de programma's te gebruiken die jij wilt is linux erg leuk.

:)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:19
KeeZ schreef op 20 oktober 2004 @ 08:42:
Ik hoop alleen niet dat je internet bankiert bij de Rabobank, onder FF werkt dat bij mij nog niet super..
Ik doe niet anders. Krijg soms zo'n waarschuwingsvenster te zien van de Rabobank dat het kan zijn dat niet alles goed gaat werken, maar als ik aan de gang ga, kan ik eigenlijk alles prima doen. :)

Ik heb overigens een tijd terug IE verwijdert (Heb XP prof. met SP1) met XP Lite. Naast kleine dingen als het openen van hotmail inbox vanuit MSN werkt eigenlijk alles wel naar behoren. Windows updates ( :/ ) staat overigens uit, aangezien ik daar geen behoefte aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
voor de updates download je baseline securty analyzer van de MS site... dan moet dat in ieder geval opgelost zijn... ik meen me te herinerren dat je ook ergens los MMC kon downloaden, maar dat kan ook een vergissing van me zijn...

Eindelijk iemand met een zinnig antwoord. Sorry hoor, maar dat handiger en makkelijker is om het gewoon te laten staan weet ik natuurlijk wel, maar dat was niet de opzet. Ik ga eens opzoek naar bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het rabo internet bankieren in firefox werkt bij mij eigenlijk prima. Krijg ook al heel lang geen meldingen meer dat het 'misschien' niet optimaal zou zijn.. valt me echt alles mee.

Ondanks dat toch nog altijd IE erop..... omdat het me teveel gedoe is om IE vrij door het leven te gaan en overal een oplossing voor te zoeken.

Maar juist doordat alles aan IE hangt is windows zo'n waardeloze OS (imho dan he) het beperkt je keuze enorm :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Laatst online: 28-07 17:07

Nietzman

Woei!

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 02:12:
Dit kan er mooi toe leiden dat je zelfs als je IE nooit bewust aanraakt je spyware adware troep op je systeem krijgt.
Block IEexplore.exe dan gewoon in je firewall, dan staat ie er nog wel op, maar kan ie niet meer op internet. :).

Lijkt me de veiligste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is heel simpel, een groot aantal schermen van het MMC zijn gebouwd op web technologie. Idem voor bijv. Exchange, SQL Server. Als je dan IE gaat verwijderen haal je de banden onder de auto weg.

Voor de rest zijn die opmerkingen over IE integratie zo .. zucht .. Als ik in mijn auto wil rijden, maar laat mijn banden leeglopen, ga ik toch ook niet lopen janken over dat mijn auto zo niet lekker rijd. Belachelijk dat de leverancier van mijn auto niet mij de mogelijkheid biedt om de houten wielen van een koets onder mijn auto te zetten .. schandalig ..

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 16:43
Alle snelkoppelingen verbergen is toch voldoende? Niemand weet nog dat jij stiekem IE erop hebt staan *D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Dennis schreef op 20 oktober 2004 @ 12:55:
Alle snelkoppelingen verbergen is toch voldoende? Niemand weet nog dat jij stiekem IE erop hebt staan *D.
Behalve MSN (hotmail) die automatisch IE opent en automatische updates ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 16:43
Automatische updates en MSN gebruik ik beide niet, dus dat komt mooi uit ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Met Nlite kan je kiezen voor verwijderen van IE en/of de core van IE. Op het Nlite forum staat dan ook een lijstje met programmas die niet meer of niet goed meer werken zonder IE :)

link: Nlite forum

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeikstraal
  • Laatst online: 18-07 15:28
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 12:53:
Voor de rest zijn die opmerkingen over IE integratie zo .. zucht .. Als ik in mijn auto wil rijden, maar laat mijn banden leeglopen, ga ik toch ook niet lopen janken over dat mijn auto zo niet lekker rijd. Belachelijk dat de leverancier van mijn auto niet mij de mogelijkheid biedt om de houten wielen van een koets onder mijn auto te zetten .. schandalig ..
Deze zag je natuurlijk wel aankomen, maar wie heeft het hier over houten wielen?
Ik zat meer aan goede banden te denken in plaats van de slechte aziatische dingen die soms standaard worden geleverd. Bij Volkswagen doet de importeur dit trouwens voor je omdat ze niet konden aanzien dat zo'n (in hun ogen) goed product werd verpest.

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJTimo schreef op 20 oktober 2004 @ 09:11:
Windows updates ( :/ ) staat overigens uit, aangezien ik daar geen behoefte aan heb.
de discussie daarover is al 100x gevoerd, maar als je nou gewoon windows update gebruikt is het laten staan (en verder niet gebruiken) van IEX nauwelijks nog een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeikstraal schreef op 20 oktober 2004 @ 13:17:
[...]

Deze zag je natuurlijk wel aankomen, maar wie heeft het hier over houten wielen?
Ik zat meer aan goede banden te denken in plaats van de slechte aziatische dingen die soms standaard worden geleverd. Bij Volkswagen doet de importeur dit trouwens voor je omdat ze niet konden aanzien dat zo'n (in hun ogen) goed product werd verpest.
1: Misschien omdat FireFox destijds nog niet het daglicht zag, en IE alleen slechte browsers als concurrenten had?
2: IE nog steeds Microsoft only technologie heeft ingebouwd (ActiveX?), waar de interfaces mee samenwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Maar nog een ding, veel mensen vinden IE slecht vanwege zijn populariteit aan spywares en anders shits maar zodra Firefox meer gebruikt worden dan komen er wel weer firefox versie spyware. En snel laden... tja ik vind Firefox wel lekker maar ik kan niet zonder IE.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelk
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
DJkim schreef op 20 oktober 2004 @ 13:48:
Maar nog een ding, veel mensen vinden IE slecht vanwege zijn populariteit aan spywares en anders shits maar zodra Firefox meer gebruikt worden dan komen er wel weer firefox versie spyware. En snel laden... tja ik vind Firefox wel lekker maar ik kan niet zonder IE.
Feit blijft dat Mozilla/FireFox e.d. erg snel een security update krijgen als er een security leak ontdekt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

DJkim schreef op 20 oktober 2004 @ 13:48:
- Firefox heeft geen Active X
- Firefox heeft een dubbele check als er iets geinstalleerd gaat worden vanaf een site.
- Firefox vraagt eerst toestemming om de site te unblocken voordat er wat aan de browser veranderd mag worden.
- Als er een lek is waar spyware door geinstalleerd kan worden is dit lek _zeer_ snel gedicht en krijg je in Firefox automatisch een melding dat er een kritische update is welke je met 1 klik kan installeren.
- Firefox heeft een uitgebreidere pop-up blocker. Als hij niet uitgebreid genoeg is kan je een nog uitgebreidere installeren via extensions.

Ik vraag me af waarom sommige mensen met IE _blijven_ aankomen. Het is gewoon geen goed product. (zeker als je weet dat MS een miljarden bedrijf is en dat firefox allemaal opensource en gratis is...)

[ Voor 5% gewijzigd door DeMoN op 20-10-2004 14:01 ]

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Windows 95, MacOS of een Linux smaakje gebruiken. Als je een moderne Windows wilt zit je aan IE vast. Je kunt wel een andere browser installeren maar IE is nauwelijks te verwijderen. Triest maar waar.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:19
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 13:23:
[...]

de discussie daarover is al 100x gevoerd, maar als je nou gewoon windows update gebruikt is het laten staan (en verder niet gebruiken) van IEX nauwelijks nog een probleem.
Het ging mij niet zozeer om de discussie over het gebruik van WU zelf, maar meer om het feit dat ik daardoor niet kan aangeven of WU bij mij zonder IE wel goed werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeikstraal
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 13:32:
[...]

1: Misschien omdat FireFox destijds nog niet het daglicht zag, en IE alleen slechte browsers als concurrenten had?
Dat kan wel wezen, maar geeft dat je het recht om de wielen vast te lassen (om nog maar even door te gaan) in plaats van te bouten? Kunnen mensen niet zelf uitmaken wat de beste browser is?
2: IE nog steeds Microsoft only technologie heeft ingebouwd (ActiveX?), waar de interfaces mee samenwerken?
En ik vraag me nu juist af of dat nou zo'n goede oplossing is geweest. Je hebt die componenten nodig voor het besturingssysteem maar je hebt ze eigenlijk liever niet als je op het boze web surft.

Maar ja dat is hoe ik het graag zou willen hebben.
Het is anders en ik heb IE altijd in windows laten zitten. Zelf had ik er geen echte last van, al vond ik het wel jammer dat je niet gewoon kunt installeren wat je wilt. IE is er nu trouwens wel afgegooid op mijn win98 partitie omdat ik die alleen voor spelletjes gebruik en 98lite een grote snelheidswinst gaf. Surfen doe ik al jaren onder (slackware) linux en dat bevalt prima, vooral sinds de komst van firefox.
Mijn ouders gebruiken nog windows en dat zal ook nog wel even duren. Ik heb IE en firefox geinstalleerd op de computers en ze kiezen zelf maar. Al ben ik blij dat ze meer firefox zijn gaan gebruiken, want het heeft me werk en gezeur dat de "pc zo langzaam is" gescheeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-07 10:37
Ikzelf ben hartstikke blij met mijn IE SP2 :)
Alles wat geïnstalleerd wilt worden vraagt het keurignetjes, dus daar geen gezeur meer over.
Verder vind ik IE sneller surfen dan Firefox (:r), en start IE sneller op.
FireFox vind ik gewoon geen prettige layout hebben. (En kom niet aan met thema's, die veranderen dat niet.)

En over dat je IE nodig hebt voor verschillende onderdelen kan ik wel begrijpen, veel onderdelen van Windows hangen er vanaf: software, beveiligingscentrum, MMC, en nog meer programma's.
Dit is waarschijnlijk omdat met HTML en CSS e.d. iets sneller en mooier is opgemaakt dan met C++ e.d., en met VBScript of een andere taal zijn opdrachten snel verstuurd. Mooie oplossing van MS.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
JamesNL schreef op 20 oktober 2004 @ 21:29:
Dit is waarschijnlijk omdat met HTML en CSS e.d. iets sneller en mooier is opgemaakt dan met C++ e.d., en met VBScript of een andere taal zijn opdrachten snel verstuurd. Mooie oplossing van MS.
Dit stuk snap ik niet helemaal... :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:30

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Pinata schreef op 20 oktober 2004 @ 21:48:
[...]

Dit stuk snap ik niet helemaal... :? 8)7
hij bedoelt waarschijnlijk dat die menu's zoals het beveiligingscentrum in sp2 zijn opgebouwd in html in plaats van C++

Wat ik wel moet toegeven, ik vind IE met SP2 een stuk veiliger en schoner werken dan alles wat daarvoor kwam.
Popup stopper stopt ook daadwerkelijk alles, in tegenstelling tot bijv de google toolbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ja inderdaad, de popupkiller stopt ook precies wat ie moet stoppen.
Automatische popups stoppen, maar als je op een link klikt dan worden ze wel geopend. (dus zijn er nu adverteerders die hun popup in een link stoppen, op de onclick="")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verder vind ik IE sneller surfen dan Firefox (:r), en start IE sneller op.
FireFox vind ik gewoon geen prettige layout hebben. (En kom niet aan met thema's, die veranderen dat niet.)
Dan heb je je toch niet goed genoeg verdiept in Firefox. In tegenstelling tot MS IE is het met Firefox namelijk mogelijk om de interface zo te maken als je zelf wil:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~diebe061/firefox_layout1.PNG
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~diebe061/firefox_layout2.PNG
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~diebe061/firefox_layout3.PNG

Ongefundeerd geflame dus...

edit: de interface is trouwens in-run-time gewoon aan te passen, je hoeft niets te coden ofzo..gewoon slepen van knoppen & balken en loslaten :)

[ Voor 11% gewijzigd door Glashelder op 20-10-2004 22:31 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnie schreef op 20 oktober 2004 @ 03:03:
Ik werk hier al een paar maanden met Windows 98SE zonder Internet Explorer op mijn PII233 laptop, en zonder enige updates etc (ja, niet altijd even handig nee) draait het perfect.

Via een programma genaamt 98lite heel de setup aangepast en met een 'core' van Windows 95(A) een Windows 98 omgeving gemaakt met de lichtheid van '95.

Het kan in mate dus wel degelijk. Maar icm 2000 en XP zal het idd veel moeilijker/onmogelijk zijn.

Op mijn normale workstation werk ik gewoon met Windows 2000 met IE(6) er gewoon nog op, maar ik heb er geen last van nu ik Mozilla gebruik ipv IE.
Ze zijn toch van plan om een shell te maken voor win2000/xp. compleet opnieuw aan't schrijve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 22:42:
Ze zijn toch van plan om een shell te maken voor win2000/xp. compleet opnieuw aan't schrijve.
Dat staat hier compleet los van :)
98lite is niks meer dan de shell van Windows '95 in 98* Vinnie te proppen, of als je wil iig delen van het OS weglaten.

Waar jij op doelt is een opensource vanaf scratch OS, wat 2000/XP compatible moet worden.

En dat is imho minder 'compatible' dan 98lite in 9x imho :)

[ Voor 10% gewijzigd door Vinnie op 20-10-2004 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Glashelder schreef op 20 oktober 2004 @ 22:29:
[...]

Dan heb je je toch niet goed genoeg verdiept in Firefox. In tegenstelling tot MS IE is het met Firefox namelijk mogelijk om de interface zo te maken als je zelf wil:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ongefundeerd geflame dus...

edit: de interface is trouwens in-run-time gewoon aan te passen, je hoeft niets te coden ofzo..gewoon slepen van knoppen & balken en loslaten :)
Dat de FireFox interface vrij aan te passen is weet ik, maar ik vind hem niet handig, ik weet niet precies waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Waar slaat dat op? Je kan de Firefox interface PRECIES hetzelfde krijgen als die van IE. Er is zelfs een aparte IE skin !!

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-07 01:01
er zijn wel meer problemen met Windows als je IE verwijdert.. zo kun je bijv ook geen Office meer installeren...

IE verwijderen is echt niet aanbevolen, IE is echt een basisonderdeel van windows... krijg je alleen maar problemen mee

Als je toch van IE af wilt (en je heb XP of win2003) gebruik dan Nlite, hiermee heb je meerdere mogelijkheden, IE core verwijderen, of IE verwijderen of beide... een van deze opties is veilig en voorkomt volgens mij alle of de meeste genoemde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Jazco2nd schreef op 20 oktober 2004 @ 23:47:
er zijn wel meer problemen met Windows als je IE verwijdert.. zo kun je bijv ook geen Office meer installeren...
t/m Microsoft Office 97 is er geen enkel probleem, vanaf Microsoft Office 2000 wel, maar daar krijg je van te voren bij de installatie ook een melding van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

JamesNL schreef op 20 oktober 2004 @ 22:59:
[...]
Dat de FireFox interface vrij aan te passen is weet ik, maar ik vind hem niet handig, ik weet niet precies waarom.
Zijn puur ontwenningsverschijnselen.

Echt waar :)

Je moet ook eens openstaan voor iets nieuws en het ook eens serieus de kans geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Glashelder schreef op 20 oktober 2004 @ 23:30:
Waar slaat dat op? Je kan de Firefox interface PRECIES hetzelfde krijgen als die van IE. Er is zelfs een aparte IE skin !!
Was.

Werkt niet met FF 1.0 of Mozilla 1.5+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeikstraal
DeMoN schreef op 20 oktober 2004 @ 23:52:
[...]

Je moet ook eens openstaan voor iets nieuws en het ook eens serieus de kans geven :)
Ik ben zelf een overtuigd firefox gebruiker. (heb meestal ook geen andere keus :P) Maar ik vind dat mensen die liever IE gebruiken dat zelf moeten weten. Sommige dingen zijn misschien wel beter in IE en doordrammen heeft volgens mij een averrechts effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ach, sommigen kunnen niet tegen minimale verschillen, zoals een andere opzet van het menu bovenaan, die kan je namelijk niet customizen ;)

Tsja, moet ie verder toch lekker zelf weten, ik heb wel wat beters te doen dan mensen overtuigen die gewoon niet willen veranderen van browser, want over dit soort verschillen vallen, tsja, dan loopt het blijkbaar diep :).

Waar ik niet tegen kan zijn dit soort argumentaties:
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 12:53:
[dit sloeg nog enigzins ergens op]

Kom op zeg, ga ff lekker een eind fietsen, met houten wielen... Deze vergelijking raakt toch kant noch wal?!? Alsof een Operating System (lees het goed, OS) niet kan functioneren zonder een Internet Browser (lees het goed, programma).

Ga jij mij nou eens uitleggen waarom een OS, een systeem dat programmas een interface naar de hardware biedt, niet zonder een programma om internet pagina's te renderen kan. 8)7

Ga je alsjeblieft eens verdiepen in wat een OS is voordat je dit soort complete wartaal gaat uitslaan.

No offence verder hoor :>

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Laatst online: 29-07 19:56
Verder vind ik IE sneller surfen dan Firefox (*knip ongepaste smile*), en start IE sneller op.
Typisch, dat is bij mij dus echt precies andersom, hoewel het (volgens mij) lood om oud ijzer is (Als je IE clean is).

[ Voor 10% gewijzigd door Jesse op 29-10-2004 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 00:25:
[...]

Kom op zeg, ga ff lekker een eind fietsen, met houten wielen... Deze vergelijking raakt toch kant noch wal?!? Alsof een Operating System (lees het goed, OS) niet kan functioneren zonder een Internet Browser (lees het goed, programma).
Klaarblijkelijk heeft Microsoft de keus gemaakt dat Windows zonder browsercomponenten inderdaad niet goed kan functioneren. Dat is hun keuze en IMHO een valide keuze. Je zal als ontwikkelaar altijd keuzes moeten maken als je aan het werk bent en dit is een van Microsofts keuzes geweest. Je kunt het leuk vinden of niet, maar het is gewoon zo.
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 00:25:
Ga je alsjeblieft eens verdiepen in wat een OS is voordat je dit soort complete wartaal gaat uitslaan.
Het zou je sieren als je je in de achtergrond van Gordijnstok zou verdiepen voordat je dit soort opmerkingen maakt. Ik weet behoorlijk zeker dat hij meer dan voldoende weet over softwareontwikkelingen om gegronde uitspraken te kunnen doen over dat soort onderwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
DeMoN schreef op 20 oktober 2004 @ 23:52:
[...]

Exact. Ik gebruik nu alweer geruime tijd Maxthon (vroeger bekend als MyIE2) en daar zit alles in wat ik nodig heb (tabs, popupblocker, etc.). FireFox heb ik nu wel een aantal keren geprobeerd maar de enige reden waarom ik nog niet definitief overgestapt ben is eigenlijk de verschillen in subtiele dingetjes zoals de hoogte en positie van de tabs en menu's enzo en alle extensions die je nodig hebt om alle functies van Maxthon te hebben. Het kost wat tijd om die extensions enzo uit te zoeken en ik weet goed genoeg wat ik doe met Maxthon+IE om te zorgen dat ik niet bedolven wordt onder popups en spyware (popups heb ik sowieso geen omkijken naar sinds de eerste versie van MyIE2). Die nieuwe veiligheidsfeature bij het downloaden in IE-SP2 is alleen heel af en toe irritant.

Maxthon kan trouwens ook met de Gecko engine werken maar echt lekker gaat dat toch niet helemaal...

Edit: mijn punt was eigenlijk dat ik met Maxthon weinig tot niets mis wat in FF zit, maar toch heb ik wel het voornemen om op den duur over te stappen.

Ik moet alleen nog een FF-versie van de Gorilla 1.0 skin voor Maxthon vinden. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Aham brahmasmi op 29-10-2004 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Harm schreef op 29 oktober 2004 @ 12:41:
[...]

Klaarblijkelijk heeft Microsoft de keus gemaakt dat Windows zonder browsercomponenten inderdaad niet goed kan functioneren. Dat is hun keuze en IMHO een valide keuze. Je zal als ontwikkelaar altijd keuzes moeten maken als je aan het werk bent en dit is een van Microsofts keuzes geweest. Je kunt het leuk vinden of niet, maar het is gewoon zo.
Je bedoelt dat windows niet zonder IE browser componenten kan werken. Eigenlijk is IE geen component maar een intergraal onderdeel van het OS.

Was het maar een component van het OS, net zoals een driver of een ZIP/JPG/GIF viewer of wat dan ook. Ik heb er geen bezwaar tegen dat een OS gebruik maakt van browser componenten, maar wel als de gebruiker hierin geen keuzes heeft. Zeker met een onderdeel dat zo virus gevoelig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows opnieuw instaleren en keihard I-net exploler blokken met de firewal. Werkt hiet harstikke goed :D !
Pagina: 1