Toon posts:

DC++ hub overgenomen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het even uitleggen.
Ik heb een besloten hubje voor wat vrienden aangemaakt. Mijn ip adres via no-ip.com laten omzetten.
Deze pc, (w 98 ) was de bedoeling, zou 24/7 aanstaan en ook wat bestanden aanbieden. Liep allemaal wel. Bestond wel kort, 2 dagen. Maar goed, wat gebeurt er vanavond?
Op een gegeven momen kijk ik op die pc, zie ik dat er iemand probeert in te loggen en alle gegevens van de users van de hub opvraagt. Ip en username en wachtwoord. Toen ik dat zag, heb ik de ik de hubserver uitgezet, maar iedereen (niet veel 6 of 7) bleven online. Ik kon de hub ook niet meer opstarten.
Maar iedereen bleef connected.
Daarna die pc uitgezet en iedereen was disconnected. Kon daarna ook de hub niet meer opstarten. Verdacht, dus alle poorten in mijn router, gereserveerd voor DC++ dchtgezet

Nu mijn vragen:
1. kunnen de users problemen verwachten? (belangrijkste)
2. Heb ik ook een probleem, ip adres bekend bij persoon.
3. Is er een oplossing, of een goede raad dat dit niet meer kan gebeuren.

Alvast bedankt voor iedere zinnige bijdrage.

Ik ben hier echt ziek van, die hub ging echt nergens over. Maar ik zou hem graag weer tot leven willen roepen.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik vind je post een beetje vaag.

*Hoe vroeg die persoon de passworden en usernames op??
*Natuurlijk hebben de users problemen als je server uitstaat.
*Wat wil je precies voorkomen? Als je geen vreemde mensen in je hub wil moet gewoon gaan filteren op IP´s.

edit:
en als je hub private is, waarom heb je dan "wat" aangevraagt bij no ip dot com?

[ Voor 18% gewijzigd door SSH op 20-10-2004 13:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal proberen het beter uit te leggen. Ik gebruik NeoModus Direct Connect Hub versie 1.0. Ik heb in mijn router poort 411 opengezet voor deze PC. OP deze PC draait tevens DC++ versie 403, daarvoor heb ik poort 31089 opengezet.

Op een gegeven moment zag ik op de hub bij status messages razend snel veel inlogpogingen gedaan worden. Vervolgens zag ik daar ook de usernames en passwords en ipadressen van de leden langskomen. Alle instellingen zag ik voorbij komen. Ging echt razand snel. Ik heb toen Direct Connect Hub direct uitgezet.

Toch kon iedereen elkaar gewoon zien, downloaden en chatten. Pas toen de PC werd uitgezet viel de hub voor de anderen weg.

Met de problemen voor users bedoelde ik meer het bekend zijn van passwords en ipadressen.

Ik wil voorkomen dat iemand allles loopt uit te lezen en, zo is het bij mij overgekomen, de hub overneemt.
Ik heb bij de instellingen van de hub geen mogelijkheid gezien om users op IP adres te filteren. Of bedoel je dat ik dat bij bijvoorbeeld Norton Internet Security moet doen?

Ik heb een aparte naam bij aangevraagd bij no ip dot com, omdat mij dat leuk leek.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Okay. Ten eerste zou ik misschien een andere hub versie gebruiken. Deze lijkt dus niet echt veilig.
Ten 2e helpt het natuurlijk als je je hub IP niet publiek maakt :)
Je zult idd in je firewall voor je hub poort alleen bepaalde IP´s toestaan. Dit kan met NIS.(hoop ik dan voor je ;) )

-succes

[ Voor 70% gewijzigd door SSH op 20-10-2004 23:09 . Reden: weg qoute ]

Verwijderd

even een offtopic vraagje: welke poorten gebruik DC++ ?? ik wil geen server maken maar alleen de client gebruiken...

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:00

Arno

PF5A

(jarig!)
offtopic:
Die zijn in de startpost al aangegeven :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-08 14:38

Ruudjah

2022

Een netwerk hub draaien met w98? :X ! Ik kan me niet voorstellen dat zo'n hub 24/7 blijft draaien. Tip: gebruik een windows NT versie. Veeel betere netwerk mogelijkheden/security!

[ Voor 3% gewijzigd door Ruudjah op 21-10-2004 08:21 ]

TweakBlog

Verwijderd

Topicstarter
Versie 2.0 draait niet onder W98. De PC is een aparte PC in mijn netwerk, gereserveerd voor DC++. Het is een Celeron 433 met 96 MB. Er wordt verder niet aan gewerkt. De hub was private, Ik kan idd in NIS de ipadressen vastleggen. Zou dit laatste voldoende bescherming geven? Ik heb de PC inmiddels gescand met NAV en Adaware. Hebben niets op de PC kunnen vinden. Ik heb de Hub geprobeerd op te starten. Deze werkte weer. Toch weer gelijk afgesloten. Veiligheid gaat voor.
Iemand een beter alternatief voor NeoModus Direct Connect Hub versie 1.0.?

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-08 15:45
neem een win2000 bak en gooi er ptotax op ofzo

installeer wel een goeie firewall en update je systeem helemaal, dan zit je met win2000 relatief veilig

De wijzen komen uit het Oosten!

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

net zoals noepzorz zegt:

pak win2k ...

mijn eigenste hub (belgium direct connect) draait daar perfect op ... een oude cellie 400 met 96 ram is genoeg hoor... om dat te doen, en je kan je dyns client er ook nog op draaien.

tevens zou ik niet die oude versie van nm dchub gebruiken, maar gebruik yoshi of ptokax (zoals ik)

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle hulp. _/-\o_ Ik ga Win2k er opzetten, en probeer yoshi of ptokax.

edit: bogy, welke versie van ptokax gebruik je?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 10:57 ]

Pagina: 1