Internet ineens traag :(

Pagina: 1
Acties:

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-02 13:00
Ik en 2 andere huisgenoten hebben sinds kort chello light. We zijn met z'n alle verbonden via een router aan het internet. In het begin was het internet gewoon redelijk snel zo haalde ik bijv 140 kb/s bij de speedtest.nl . Echter sinds kort, en dit was ineens, haalt iedereen nog maar iets van 10kb/s als we geluk hebben. Nu heb ik zelf geen spyware op mijn computer staan en de andere wel. Ik dacht eerst dat het hier aan lag en dat zal ook wel voor een groot gedeelte maar als hun computers uitstaan dan nog is het internet traag dus ik snap niet hoe dit kan. Iemand een suggestie?

alvast bedankt

ps. en volgens mij heeft chello light toch geen download limiet ofzo :/

[ Voor 7% gewijzigd door Oliesjeik1 op 20-10-2004 00:53 ]

d'n oliesjeik

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:13
Doe eens een netstat op de computers om te kijken of er dingen open staan. Als je een packetsniffer hebt zou je even kunnen kijken of je iets aan het verzenden bent, of wie anders op je netwerk bezig is.
Ook de meeste firewalls houden bij hoeveel verkeer er door de computers stroomt. Kijk eens of je er misschien ergens een programma hard op het internet aan het blaten is.

Only when it is dark enough, can you see the stars

Verwijderd

Ga anders eens met alleen je eigen pc op internet (haal bij die andere dus de netwerkkabel eruit) en herhaal dat eens op de andere pc's.
Misschien dat je ut zo kunt elimineren (of uitzoeken waar het wegkomt)
Ik weet ook niet of het veel werk voor je is om de Router er eens tussenuit te halen en met 1 vd pc's rechtstreeks achter chello hangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 01:07 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:12
Heb je een download limiet dan ben je daar waarschijnlijkoverheen gegaan.

Als dat zo is dan heb je nu drie mails in je mailbox zitten van UPC. Twee waarschuwingen en één dan je bent gecapt tot het einde van de maand.

• CBass
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-12-2022
stukje van de site van chello:

Bij normaal gebruik hoeft u niet bang te zijn dat de limiet zal worden overschreden. Indien u de limiet dreigt te overschrijden krijgt u via e-mail hiervan een bericht. Eenmaal bij 80% en eenmaal bij 100%. Ook als u over de limiet gaat krijgt u via de e-mail een bericht. Uw modem wordt vervolgens zodanig aangepast dat de maximale snelheid 48Kbps is voor zowel downloaden als uploaden. Aan het begin van de volgende kalendermaand wordt uw modem weer op de oorspronkelijke snelheid teruggezet. chello classic en chello plus hebben geen harde datalimiet. Bij normaal gebruik hoeft u niet bang te zijn dat de limiet zal worden overschreden. UPC is echter bevoegd om te beoordelen of een gebruiker onevenredig veel netwerkverkeer veroorzaakt, waardoor anderen hiervan hinder ondervinden. Mocht UPC van oordeel zijn dat het hier inderdaad oneigenlijk gebruik betreft, dan zal UPC de gebruiker hierop aanspreken. UPC heeft een Acceptable Use Policy opgesteld waarin omschreven staat wat wel en wat niet kan en mag (zie my service > voorwaarden).

Denk dat dat het is.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:01
Hoe snel hoort Chello-Light dan te zijn?

• CBass
upload snelheid 256 Kbps
download snelheid 1024 Kbps

ergens anders lees ik:
M.i.v. 9 juli 2004 is de datalimiet van 1 GB vervallen! Om extreem dataverbruik te voorkomen, wordt Acceptable Use Policy toegepast.

Aangezien het eerst 1 GB was (wat natuurlijk helemaal niets is) zal de Acceptable Use Policy ook wel niet extreem veel zijn.

• Oliesjeik1
CBass schreef op 20 oktober 2004 @ 01:36:
upload snelheid 256 Kbps
download snelheid 1024 Kbps

ergens anders lees ik:
M.i.v. 9 juli 2004 is de datalimiet van 1 GB vervallen! Om extreem dataverbruik te voorkomen, wordt Acceptable Use Policy toegepast.

Aangezien het eerst 1 GB was (wat natuurlijk helemaal niets is) zal de Acceptable Use Policy ook wel niet extreem veel zijn.
Das dus mooi klote. Heb zelf ook niet dit netwerk geregeld maar ja. Wat ik ook stom vindt van chello is dat als je naar de specificaties kijkt van chello light dat er helemaal niet gepraat wordt over downloadlimiet of acceptable use policiy maar ja. Zal ff vragen wat het e-mail adres is.

d'n oliesjeik

• CBass
http://home.nld.chello.nl...t/my_service/voorwaarden/

stukje gecopieerd uit voorwaarden
chello light:

Indien u abonnee wordt op chello light gelden, in aanvulling op dan wel afwijking van de Algemene voorwaarden voor levering van internetdiensten en de daarbij behorende Acceptable Use Policy, de navolgende bepalingen.
· Art. 9.2 komt als volgt te luiden:
“De Klant dient zich te onthouden van overmatig dataverkeer dat het gebruik van de chello Service en/of het internet door andere gebruikers verstoort. Het is de Klant niet toegestaan meer dataverkeer te genereren dan 1 gigabyte (GB) per kalendermaand”.

Dus helaas. Geen harde limiet, iets fatsoenlijks downloaden zit er niet in.

[ Voor 75% gewijzigd door CBass op 20-10-2004 02:04 ]

• DryIce
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-03-2025
Heb je toevallig CistroN ??? ;)

[ Voor 27% gewijzigd door DryIce op 20-10-2004 02:21 ]

• Oliesjeik1
CBass schreef op 20 oktober 2004 @ 02:00:
http://home.nld.chello.nl...t/my_service/voorwaarden/

stukje gecopieerd uit voorwaarden
chello light:

Indien u abonnee wordt op chello light gelden, in aanvulling op dan wel afwijking van de Algemene voorwaarden voor levering van internetdiensten en de daarbij behorende Acceptable Use Policy, de navolgende bepalingen.
· Art. 9.2 komt als volgt te luiden:
“De Klant dient zich te onthouden van overmatig dataverkeer dat het gebruik van de chello Service en/of het internet door andere gebruikers verstoort. Het is de Klant niet toegestaan meer dataverkeer te genereren dan 1 gigabyte (GB) per kalendermaand”.

Dus helaas. Geen harde limiet, iets fatsoenlijks downloaden zit er niet in.
ok bedankt, dat wordt dus overstappen op iets anders. Vindt het iig echt belachelijk dat je maar 1 gb mag downloaden, dat is toch helemaal geen f*ck. Maar ja, neem aan dat bij chello classic dit niet het geval is.

Iedereen bedankt

d'n oliesjeik

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:47

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
chello classic heeft ook een limiet... zelfs de duurste die heeft nog n limiet van 80GB (naaiers bij UPC/Chello) zoek er maar is op GoT dan zal je topics erover vinden... enne... hebben jullie dat abo nog geen maand? want je kan het toch een maandje proberen? anders zit je er namelijk minimaal een jaar aan vast...

Home Assistant Configuratie V&A

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Chello geeft 1 mbit om te downloaden maar je hebt een limiet van één GB.
Binnen 2,5 uur heb je dat al 8)7
Pagina: 1