Toon posts:

[XP] Windows networking probleem na install ZA*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik zit op kot en wij zitten hier in dezelfde Werkgroep zodanig dat we elkaar zien en wat kunnen leechen van elkaar.
Dit werkt al 2jaar goed, maar gisteren heb ik zone alarm is installed, maar vond het zon brake programma dak het er weer afgezwierd heb, maar sinds gisteren kan ik niemand meer zien in de werkgroup.
Ik heb al van alles geprobeerd van netwerk ID en die shit.
Ook een systeem herstel naar paar dagen terug, dat ik weet dat het dan zeker nog ging en toch gaat het op die dag ook niet :s:s
pingen gaat,zoeken op computernaam, vind hij niets
Het is net alsof ik in een eigennetwerk zit die geblokt is voor beide om te zien/usen

Zijn er mensen die mij kunnen helpen ?
alle tips zijn welcome

Alvast Bedankt

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04 11:43

JohnD

Bernd

voor de duidelijkheid: "op kot zitten" betekend dat hij op kamers zit.

anyways.. als je start --> uitvoeren --> \\<vul hier een computernaam in> doet, werkt het dan wel. zo niet... probeer eens \\<ip adres>

[ Voor 10% gewijzigd door JohnD op 20-10-2004 08:28 ]

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Geef eens wat meer info. Mobo etcetera.

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Repi3,

Kan je proberen je topic iets beter te verpakken? Je gebruikt hier wat Belgische termen die niet echt heel erg bekend zijn bij Nederlanders daarnaast zijn omschrijvingen als 'en die shit' en 'en toch gaat het op die dag ook niet :s:s' niet echt heel erg beschrijvend ;) Pas dat nog eventjes aan :)

Verder - vertel even welke Windows versie het hier over gaat zodat ik dat in je topic titel kan zetten (zie ook de Windows Operating Systems Policy), en probeer uit de Windows Operating Systems FAQ eens de WinSockXPFix? :)

Verwijderd

Topicstarter
ok sorry voor de 'belgische post'

maar ff verduidelijken,
mobo is een Intel 875/865 serie namelijk P4C800E-deluxe met ehternet kaart on board.
Alle PC's hebben XP-SP1

En ik heb dus al alles geprobeerd zoals netwerk ID wijzigen op alle PC's.
Via start uitvoeren computernaam gaat niet, computer IP gaat wel.
ik denk van ff mijn etherkaart weg te smijten en hem te reinstallen.
Andere tips zijn welkom.

• Corpii
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-04 21:37

Corpii

Le Tostie

netwerk handmatig instellen dwz handmatig ip-nummer, subnetmask, gateway, werkgroepnaam.

zorg er wel voor dat alleen de laatste cijfers van je ip-adress verschillen dus nummer.nummer.nummer.flexiebel

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Start de netwerk connection Wizard op alle pc's en maak een nieuw 'thuis'netwerk. Rechtermuis knop My Network Places -> Properties

Suc6 rmee

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Verwijderd

Topicstarter
had ik allemaal geprobeerd.

Heb uit laatste noodzaak maar es mijn netwerk kaart helemaal weggedaan en reinstall gedaan en sindsdien werkt het terug. 100% zeker kan ik niet zeggen dat het aan netwerk kaar lag maar bon het werkt terug en das het voornaamste.
Pagina: 1