Toon posts:

CS Source FPS drop bij bepaalde mappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik speelde de eerste week dit spel op de map mp_dust. Hier loopt alles vlot (aan 40 fps). Ook mp_office doet het goed.

mp_aztecs: Ik begin (aan de CT-kant) gewoon met wapens kiezen, ik loop wat rond,.. alles aan 40 fps. Wanneer ik dan rechts door de deur loop, de gang door en uitkom aan de piramde met binnenplaats zakt mijn fps naar 10 en me ping schiet naar +180. Doe ik een paar passen achteruit (de gang in) schiet de fps terug naar 40 en zakt de ping naar +/- 40-50. :?
Langs de linker kant (met het touwladder tussen de gebouwen) heb ik het ook, wanneer ik voorbij de kisten (en dus op het touwladder) loop.

Dit is echt heel bizar... Hetzefde heb ik ook op een andere map, maar daar weet ik de naam niet meer van. Iets met een groene tuin en een kasteel.

Mijn PC:
2.66 gHz
120 GB hdd
Nvidia Ti4200
Genoeg koeling
Geen andere toepassingen actief

ik denk dat het wat zoals dit topic is: [Counter-Strike] Vreemd fps probleem
-> [rml][ Counter-Strike] Vreemd fps probleem[/rml]
Alleen zakt die van hem naar 30 en die van mij naar 10...

Ik draai alle recente spellen super, enkel deze doet moeilijk op die mp_aztecs.
Zou het aan de map liggen?

Verwijderd

Ik denk dat je videokaart het soms niet trekt op open plekken of bij veel visuele actie. Aangezien de ti4200 erg magertjes is voor cs_source.

Daarnaast zit er erg veel water in de_aztec (toch? speel het spel zelf niet) en ik weet dat dat water erg veel vergt van videokaart.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 19:30 ]

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 10:55
niets aan te doen.

zal trouwens nog even uitleggen waarom je ping zo omhoog schiet als je low fps hebt, als je onder de ingestelde updaterate komt (bij jou waarschijnlijk 20) krijg je choke en een hogere ping.

maps heten niet mp_ maar de_ en cs_ :)

[ Voor 95% gewijzigd door unfor op 20-10-2004 20:33 ]

Verwijderd

Aztec is vanouds een "zware" map. Als je standaard slechts 40 fps hebt, dan ligt dat niet aan het spel maar aan je systeem. Niet zo heel veel aan te doen.

Verwijderd

probeer de volgende commando's:

r_drawrain 0
r_drawropes 0
r_3dsky 0
r_3dnow 1
mat_specular 0
mat_fastspecular 1
cl_smooth 0
r_shadows 0
mp_decals 0
cl_smooth 0
r_rainsimulate 0
gl_clear 0
r_norefresh 0
r_decals 0
mat_specular 0
mat_bumpmap 0
r_rainsimulate 0
fog_enable 0
r_waterdrawreflection 0

Zet in de instellingen van je videokaart via instellingen->geavanceerd en dan naar het tabblad 3d. Daar kun je je opengl en directx instellingen aanpassen, zet v-sync uit. Zet gewoon alles op het laagst.

edit:
weet niet of het bij nvidea ook zo werkt, ati wel

Zet in cs:source onder options en dan video en dan geavanceerd ook alles op low.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 13:47 ]