[WIFI] Hoe bind ik IIS aan een Wireless adapter?

Pagina: 1
Acties:

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik draai lokaal een website middels WinXP Pro's IIS (SP2). http://localhost opent prima de IIS startpagina. Echter als ik met het lokale IP adres (uitgedeeld door de router) hetzelfde probeer krijg ik een time-out. Het gevolg is dan ook dat op m'n externe ip-adres hetzelfde gebeurd.

Tot voor kort had ik alles wel goed werkend. Toen was de webserver pc direct aangesloten op de router middels de onboard lan netwerkadapter. Portforwarding op de router werkt dus prima.

Kan het zo zijn dat IIS niet te binden valt aan een wireless adapter? Of mis ik een bepaalde service? IIS opnieuw installeren heeft geen resultaat geboekt.

Specs netwerk:
US Robotics Sureconnect ADSL gateway (modem, router, 54g wifi in één).
Bijpassend US Robotics 54G wifi PCI netwerkkaartje.

d:)b :henk d:)b

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

SP2 firewall soms aan?

• JJ Le Funk
  • Niet online
Firewall staat uit. Norton anti-virus 2005 ook even uitgezet om te proberen. Met Norton en firewall aan heeft het prima gewerkt via bedraad LAN.

Wat me wel opvalt is dat de systemen onderling elkaar ook niet meer zien in het wireless netwerk. Hoewel ze allemaal wel prima internetverbinding hebben.

Misschien toch meer een AP of netwerkkaart config iets dan een IIS probleem?

[ Voor 12% gewijzigd door JJ Le Funk op 20-10-2004 08:53 ]

Verwijderd

Heeft je draadloze netwerkkaart gewoon een IP-adres? En ook een IP-adres in een andere range dan die waarin je normale netwerkkaart zich bevindt?

Bij IIS in Windows 2000 bind je een website aan een IP-adres, niet zozeer aan een bepaalde adapter. Kijk dat dus nog even na :)

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 13:17
Zodra je pas echt connectie hebt IIS een restart geven zodat ie wel een IP bind.
Of all unassigned kiezen , dan zou ie toch echt moeten werken , ook op localhost zou ie dan moeten reageren ook al is je fysieke verbinding niet in orde.

• JJ Le Funk
  • Niet online
IIS staat nu inderdaad op 'All unassigned'; ook 'hard' kiezen voor het juiste IP heeft geen invloed. Op 'localhost' reageert hij wel.

Alles zit in de 192.168.1.x range (subnetmask 255.255.255.0).
Het Router/AP geval zit vast op 192.168.1.1.
DHCP staat aan voor .2 t/m .255.

Ik speel zelf met de gedachten dat er misschien een oud (verkeerd) IP adres is blijven hangen in het 'HOSTS' bestandje.
Ook wil ik eens proberen of het uit maakt als ik statische IP's toewijs en DHCP uitschakel voor het lokale netwerk.
Zeker ook eens proberen of de laatste driver van de netwerkkaartjes voor verbetering zorgt.

Maar wel absurd dat het uitgedeelde IP adres lokaal niet pingable is. :(

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 13:17
Lijkt toch wel heel veel op dat er een firewall aan staat omdat je assigned IP niet te pingen is.

Probeer eens netstat -a en kijk of er een poort 80 staat te luisteren.

[ Voor 28% gewijzigd door Vm1heA op 20-10-2004 14:22 ]

• JJ Le Funk
  • Niet online
Hm, systemen in het netwerk zien elkaar nu wel weer onderling, zij het slechts op naam en niet op ip.
Netstat -a toont dat het systeem wel luistert.
Ook een keer poort 8081 geconfigd in IIS, wordt dan ook op geluisterd, maar niet op geconnect via IP of systeemnaam.
SP2 firewall alle poorten open gezet, maar hij stond in feite uit.
Nieuwste driver geïnstalled van wireless netwerkkaart geprobeerd.
Alle ICMP opties aangevinkt.
Lokaal pingen kan wel overigens, dus vanaf het systeem het eigen ip adres pingen.
Toevoeging van lokaal ip en systeemnaam in HOSTS heeft ook niet geholpen.
Het IP statisch maken en buiten DHCP range laten vallen maakt ook geen verschil.

Ik vrees dat ik me ernstig moet gaan verdiepen in het handmatig instellen van routerpaden, of het moet opgeven en de webserver weer met een draadje aan de router hang :'(
Wist niet dat het hosten van een website achter een wireless verbinding zo moeilijk ging.

Pagina: 1