Door blauwe schermen dacht ik dat het tijd werd voor een "Low level format" Vooral omdat ik deze net daarvoor had geconverteerd van fat32 naar ntfs formaat.
Eigenlijk had ik er daarvoor ook al last van maar ik had toen al het vermoedde dat het aan de maxtor lag en niet aan het geheugen oid. (klak geluiden etc)
Opnieuw XP geinstalleerd, (partitie maken, opnieuw formateren) wat vlekkeloos ging, een aantal updates en drivers geinstalleerd, aantal keer opnieuw opgestart voor diezelfde updates.
Systeem draaide als een zonnetje!
Tot na de eerste "koude start" een fraktie van een seconde een blauw scherm verscheen, vlak voordat ik normaal het bureaublad zou zien. (melding is dus niet te lezen)
- In de veilige modus gebeurd precies hetzelfde.
- Als ik er volgens een oude hardeschijf aan hang
(met XP al voor geinstalleerd, met dezelfde drivers en updates) heb ik nergens last van.
- Maxtors test programma vindt niks.
- BIOS settings op standaard helpt niet.
- De schijf wordt correct gezien door het BIOS
- Geheugen had ik al getest, lijkt in orde.
Is het toch aannemelijk dat het aan de hardeschijf ligt?
AMD 2500+
512 mb ram
asus a7v8x-x BIOS v13
Gforce Ti4200
Eigenlijk had ik er daarvoor ook al last van maar ik had toen al het vermoedde dat het aan de maxtor lag en niet aan het geheugen oid. (klak geluiden etc)
Opnieuw XP geinstalleerd, (partitie maken, opnieuw formateren) wat vlekkeloos ging, een aantal updates en drivers geinstalleerd, aantal keer opnieuw opgestart voor diezelfde updates.
Systeem draaide als een zonnetje!
Tot na de eerste "koude start" een fraktie van een seconde een blauw scherm verscheen, vlak voordat ik normaal het bureaublad zou zien. (melding is dus niet te lezen)
- In de veilige modus gebeurd precies hetzelfde.
- Als ik er volgens een oude hardeschijf aan hang
(met XP al voor geinstalleerd, met dezelfde drivers en updates) heb ik nergens last van.
- Maxtors test programma vindt niks.
- BIOS settings op standaard helpt niet.
- De schijf wordt correct gezien door het BIOS
- Geheugen had ik al getest, lijkt in orde.
Is het toch aannemelijk dat het aan de hardeschijf ligt?
AMD 2500+
512 mb ram
asus a7v8x-x BIOS v13
Gforce Ti4200
[ Voor 37% gewijzigd door BertV op 20-10-2004 10:56 ]
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.