Blauwe schermen door Maxtor diamondmax 9 80GB?

Pagina: 1
Acties:

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-03 14:55

BertV

Handgemaakt

Topicstarter
Door blauwe schermen dacht ik dat het tijd werd voor een "Low level format" Vooral omdat ik deze net daarvoor had geconverteerd van fat32 naar ntfs formaat.
Eigenlijk had ik er daarvoor ook al last van maar ik had toen al het vermoedde dat het aan de maxtor lag en niet aan het geheugen oid. (klak geluiden etc)

Opnieuw XP geinstalleerd, (partitie maken, opnieuw formateren) wat vlekkeloos ging, een aantal updates en drivers geinstalleerd, aantal keer opnieuw opgestart voor diezelfde updates.
Systeem draaide als een zonnetje!

Tot na de eerste "koude start" een fraktie van een seconde een blauw scherm verscheen, vlak voordat ik normaal het bureaublad zou zien. (melding is dus niet te lezen)

- In de veilige modus gebeurd precies hetzelfde.
- Als ik er volgens een oude hardeschijf aan hang
(met XP al voor geinstalleerd, met dezelfde drivers en updates) heb ik nergens last van.
- Maxtors test programma vindt niks.
- BIOS settings op standaard helpt niet.
- De schijf wordt correct gezien door het BIOS
- Geheugen had ik al getest, lijkt in orde.

Is het toch aannemelijk dat het aan de hardeschijf ligt?

AMD 2500+
512 mb ram
asus a7v8x-x BIOS v13
Gforce Ti4200

[ Voor 37% gewijzigd door BertV op 20-10-2004 10:56 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• BertV

BertV

Handgemaakt

Topicstarter
voorzichtige schop met verkort het probleem;

- Maxtor's checkprogramma vindt geen error (dus geen garantie claimen?)
- Andere (stokoude) schijf geeft geen problemen.

Graag ontvang ik het advies; Andere schijf kopen of nog ff puzzelen?

Bij voorbaat dank :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Heb je je bak overgeklokt? Overgeklokte PCI bus?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

FAQ van pmg & WOS al doorgenomen om andere oorzaken van de blauwe schermen ui te sluiten? (drivers, voeding, geheugen etc). De klik is nu de enige aanwijzing dat het de HD is.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• BertV

BertV

Handgemaakt

Topicstarter
Ja, heb namelijk geen divider op het mobo, maar terug zetten helpt niet.

Het kan natuurlijk dat de schijf door een hoge FSB een klap heeft gekregen?
Ik kan de melding van het blauwe scherm niet lezen omdat het een fraktie van een seconde duurt.

[ Voor 135% gewijzigd door BertV op 21-10-2004 11:54 ]

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Zet het automatisch rebooten eens uit dan, dan kun je normaliter het blauwe scherm lezen en de STOP fout opzoeken bijvoorbeeld :P

Harde schijven willen nog wel eens bokken op een te hoog geklokte PCI (FSB). Vooral mijn Maxtor heeft daar last van, WD en Seagates minder. Maar meestal verdwijnen die problemen weer als je naar een meer standaard frequentie gaat :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Topicstarter
limoentje schreef op 21 oktober 2004 @ 12:02:
Zet het automatisch rebooten eens uit dan, dan kun je normaliter het blauwe scherm lezen en de STOP fout opzoeken bijvoorbeeld :P

Harde schijven willen nog wel eens bokken op een te hoog geklokte PCI (FSB). Vooral mijn Maxtor heeft daar last van, WD en Seagates minder. Maar meestal verdwijnen die problemen weer als je naar een meer standaard frequentie gaat :)
Hoe zet je die uit als je er niet meer bij kunt?
De schijf draait wel als slave nu.
Ik zie nu absoluut geen virussen, chkdsk fouten, echt raar.

[ Voor 10% gewijzigd door BertV op 21-10-2004 12:13 ]

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Je draait Windows vanaf die schijf? Tja, euhm ;)

Ergste geval: regkey van de betreffende instelling zoeken en via de Recovery console veranderen ...

• BertV

BertV

Handgemaakt

Topicstarter
G#dver... iemand nog een Maxtor?

Doet het perfect zolang hij voor opslagruimte gebruikt wordt. ;(

Ik neem de gok en ga voor pak 'm beet 70,- een nieuwe kopen.

• J_Zelhorst
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-12-2025
Heb je ook als eens gekeken of S.M.A.R.T. een fout aan geeft zodat je dus kunt kijken wat er aan de hand is. Dit kun je bijv. doen met het programma speedfan. Ik heb ook een 80 gig maxtor en heb last van "Reallocated Sector Count" (weet nog steeds niet wat het precies inhoud) en kreeg ook blauwe schermen als er weer een Reallocated Sector Count bij kwam. Als ik het tootje draai van maxtor dan vindt hij niks.

• BertV

BertV

Handgemaakt

Topicstarter
K, de keren dat de maxtor het nog deed (dus voor de koude start) gaf SMART geen fout meldingen.

Net als iedereen snap ik de resultaten van SMART niet echt 8) maar geen rare dingen en optimale fitness.

Verwijderd

BertV schreef op 21 oktober 2004 @ 20:13:
K, de keren dat de maxtor het nog deed (dus voor de koude start) gaf SMART geen fout meldingen.

Net als iedereen snap ik de resultaten van SMART niet echt 8) maar geen rare dingen en optimale fitness.
Zeker dat het aan je schijf ligt? Ik heb ook een keer dat gedoe gehad: BSOD's achter elkaar door. Uiteindelijk bleek het aan een defect SIMMetje te liggen...

• BertV

BertV

Handgemaakt

Topicstarter
Doordat die donorschijf, een oude 10GB, het zo goed doet, heb ik de knoop door gehakt, gewoon een nieuwe schijf. Het lijkt me toch onmogelijk dat het het geheugen is als een 10 jaar oud schijf het wel doet.

Het is verleidelijk om nog eenzelfde maxtor te kopen om een (gammele) RAID te maken...

(doe dat toch niet BertV) :D

[ Voor 17% gewijzigd door BertV op 21-10-2004 20:36 ]

Verwijderd

BertV schreef op 21 oktober 2004 @ 20:34:
Het is verleidelijk om nog eenzelfde maxtor te kopen om een (gammele) RAID te maken...
hehehehe .. ach, ik was voorheen wel wat sceptisch over Maxtor maar heb nu al 2 van die schijven in mn systeem hangen. Tot nu toe nog geen klachten gehad! :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je zeker bent dat het de HDD is kun je hem ook wel opsturen zonder fouten in Powermax hoor. Gewoon briefje ofzo er bij doen. Ze doen niet zo moeilijk bij Maxtor over het algemeen, in tegendeel, ze zijn heel erg soepel zolang je nog in de garantieperiode zit.

• J_Zelhorst
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-12-2025
smvs schreef op 22 oktober 2004 @ 08:57:
Als je zeker bent dat het de HDD is kun je hem ook wel opsturen zonder fouten in Powermax hoor. Gewoon briefje ofzo er bij doen. Ze doen niet zo moeilijk bij Maxtor over het algemeen, in tegendeel, ze zijn heel erg soepel zolang je nog in de garantieperiode zit.
Het probleem is dat ik maar een jaar garantie had op die hdd en die is verlopen op 20 Augustus. Ik heb ook al bij de winkel aangeklopt (Maxpc) maar dan moet je 15 euro +verzendskosten betalen om in aanmerking te komen op garantie in het tweede jaar. Ik weet ook niet wat ik terug krijg van Maxpc en van welke waarde.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier een doos vol met defecte schijven. Waar heb ik het meeste van?? Ja die van Maxtor. Ik verkoop evenveel Samsung als Maxtor en Maxtor heb ik zoveel defect van en Samsung heb ik net 2 defecte schijven over een periode van 3 jaar en Maxtor heb ik ongeveer al 40 dode schijven gehad. Dus het kan echt best zijn dat die schijf van jou gewoon gaar is.
Ik heb met dat programma van Maxtor dat ook getest sommige schijven maar dat programma spoort niet omdat die niets aangeeft van de conditie van de schijf. Dat is echt balen want van sommige schijven weet ik dat deze stuk zijn maar Maxblast zegt dat schijven in perfecte staat zijn.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Topicstarter
itsalex schreef op 22 oktober 2004 @ 09:57:
Ik heb hier een doos vol met defecte schijven. Waar heb ik het meeste van?? Ja die van Maxtor. Ik verkoop evenveel Samsung als Maxtor en Maxtor heb ik zoveel defect van en Samsung heb ik net 2 defecte schijven over een periode van 3 jaar en Maxtor heb ik ongeveer al 40 dode schijven gehad. Dus het kan echt best zijn dat die schijf van jou gewoon gaar is.
Ik heb met dat programma van Maxtor dat ook getest sommige schijven maar dat programma spoort niet omdat die niets aangeeft van de conditie van de schijf. Dat is echt balen want van sommige schijven weet ik dat deze stuk zijn maar Maxblast zegt dat schijven in perfecte staat zijn.
Ik had hiervoor ook alleen maar Maxtor's en geen problemen, je koopt dan automatisch weer hetzelfde merk.
Maar de schijf hierna wordt toch maar geen maxtor.
Mooi om te horen dat Maxblast ook niet perfect is.

Pagina: 1