[zonealarm] printen over netwerk wordt geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 20:45
Op mijn netwerk gebruikt iemand zonealarm. Deze persoon kan, als zonealarm aan staat, niet printen naar een netwerkprinter. Als zonealarm wordt gedeactiveerd werkt het wel. De computer die moet printen gebruikt windows 98, de server linux+samba.

Relevante instellingen van ZoneAlarm
internet zone security: high
trusted zone security: low
netwerkkaart: internet zone
printerserver: trusted zone

De printerserver (security low) is met deze computer verbonden met de netwerkkaart (security high). Dit zijn dus strijdige instellingen, maar ik neem aan dat de trusted zone een hogere prioriteit heeft dan de internet zone.

Is er iemand die dit probleem herkent en weet hoe je het op moet lossen?

• Sir Isaac
schopje....

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

schopje naar BV....

Open deuren:
-specifieke poorten openzetten
-specifieke IP vertrouwen
-check log of/welke processen worden geblocked -> laat proces door

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Sir Isaac
Zeg het graag even als je mijn topic verhuist. Ik zoek me rot. Als ie dan toch verplaats moet worden, zet hem dan in Network Troubleshooting.
De dingen die je genoemd heb liggen nogal voor de hand, maar met zonealarm werkt dat net iets anders (daarom is het "gebruikersvriendelijk :( )

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 15:07

chromeeh

the Gnome

Tja, mag ik een domme vraag stellen.....
Wat doet iemand in je netwerk (neem dus aan dat je dus ook een router / hardwarematige firewall hebt) met Zone Alarm :?
In een LAN geeft dat niets anders dan problemen...

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Sir Isaac
Ik heb een softwarematige firewall op de router/gateway/server. Persoon in kwestie heeft zonealarm geinstalleerd om het uitgaande verkeer te controleren.

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Zorg ervoor dat "spooler subsystem app" een vinkje heeft staan bij toegang voor internet en netwerk.

Dan werkt het wel, althans bij mij :)!

• Sir Isaac
Bedankt. Het was het programma spool32.exe in c:\windows\system. Maar wel vreemd dat zonealarm niet zelf vroeg of dit programma toegang tot het netwerk mocht hebben.
Pagina: 1