[windows xp] opstarten duurt opeens langer

Pagina: 1
Acties:

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 10:05
Sinds een kleine 2 weken duurt het opstarten van mijn windows xp bijna een minuut (55 seconden om precies te zijn :+ ) Reden hiervoor is, dat ik 2 weken geleden mijn openbsd install disc per ongeluk in mijn drive had zitten, toen mijn pc opstarte. Het gevolg was dat openbsd van de cd ging laden. Toen bsd geladen (ik heb dus geen install gedaan) was, heb ik mijn pc opnieuw opgestart. Sindsdien doet mijn pc er twee keer zo lang over om winxp te laden. Er zit namelijk een lange tijd tussen pc opstartscherm en windowsxp bootlogo (een zwart scherm dus). Er is verder niets aan de hand, mijn pc laadt uiteindelijk wel naar winxp. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Verwijderd

Je zou kunnen proberen of BOOTVIS.EXE, een tool die eerst via Microsoft beschikbaar was (nu niet meer), je bootproces weer hersteld.

http://www.winxpfix.com/Windows-Software-Page41.htm#bootvis

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:48

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Misschien je MBR herstellen met de WinXP rom?

An Explanation of l33t Speak

• Trunksmd
Als mijn MBR al beschadigd is, hoe doe ik dat dan met de xp cdrom? Repair en dan, fixmbr? Want bij mijn weten heb ik nooit een bootloader geinstalleerd. Ik heb bsd zijn systeembestanden laten inladen, maar ik heb vervolgens nooit op install geklikt. Komt er dan toch al zooi in je MBR?
Tja en bootvis, doet ie ook iets met je MBR? Ik heb er namelijk niet zo een goede ervaring mee.

• Trunksmd
Trunksmd schreef op 20 oktober 2004 @ 10:30:
Als mijn MBR al beschadigd is, hoe doe ik dat dan met de xp cdrom? Repair en dan, fixmbr? Want bij mijn weten heb ik nooit een bootloader geinstalleerd. Ik heb bsd zijn systeembestanden laten inladen, maar ik heb vervolgens nooit op install geklikt. Komt er dan toch al zooi in je MBR?
Tja en bootvis, doet ie ook iets met je MBR? Ik heb er zelf trouwens niet zo een goede ervaring mee.
oeps verkeerde knop

[ Voor 3% gewijzigd door Trunksmd op 20-10-2004 10:55 ]

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:48

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

BOOTvis reorganiseerd de bootvolgorde binnen windows (drivers/services/etc)

MBR herstellen
Plotseling lege schijven/partities: je zou eerst kunnen proberen om de MBR (Master Boot Record) te herstellen. Met een beschadigde MBR kan een schijf zich als leeg voordoen. Oplossing voor 9X/Me: start op met de setupfloppy en voer de commando fdisk /mbr in. Oplossing voor NT/2K/XP: duik via de SetupCD de Recovery Console in en voer de fixmbr commando in. Bij een kapotte bootmenu in NT/2K/XP waardoor je Windows niet meer kunt opstarten: duik via de SetupCD de Recovery Console in en voer de fixboot commando in. Een NTFS partitie kan zich ook als leeg voordoen of ontoegankelijk zijn met een beschadigde MFT (Master File Table). Deze kun je herstellen met CHKDSK X: /F (waarbij X: voor de schijfletter staat). Datzelfde doe je bij FAT32 met Scandisk. Tot slot wil het ook weleens helpen als je de schijf in een ander systeem hangt.
OM FAQ / Beleid

An Explanation of l33t Speak

• Trunksmd
Buzz_Lightyear schreef op 20 oktober 2004 @ 11:01:
BOOTvis reorganiseerd de bootvolgorde binnen windows (drivers/services/etc)

MBR herstellen
Ik heb beiden (bootvis en fixmbr) gedaan en het resultaat is dat ie naar 40 sec opstarttijd gaat. Toch blijft de pc een kleine 8 seconden een zwart beeld geven voordat het xpbootlogo verschijnt. Ik kan me al niet meer herinneren of dit normaal was of niet, zo erg ben ik er al aan gewend geraakt.
Pagina: 1