Rust zacht... lieve DIMM!

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Nou, ik heb dus ff een 64Mb PC100 DIMM naar de eeuwige jachtvelden geholpen :(

Ik had hem er verkeerdom ingedaan :( :( Ik was een nieuwe Athlon voor iemand in elkaar aan het zetten, en die DIMM ging er helemaal niet moeilijk in. Toen ik hem aanzette, vond ik hem wel een beetje stinken >:) , maar ik dacht dat het kwam doordat hij nieuw was. Totdat ik hem uitzette en die DIMM ongeveer 100graden was.

Nu zijn er een paar kopercontacten losgegaan. Nu is mijn vraag, valt dit onder de garantie en is er nog iets aan te doen, of kan ik hem gaan cremeren (voor zover dat nog niet gebeurd is). En doet mijn moederbord het nu nog?

• koekum
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Wat denk je zelf?
Je kan het natuurlijk altijd proberen, maar ik denk:
-Nee
-Ja
-Probeer maar

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

Hehe, ik heb dit ook wel eens gehad. Moest ik bij stuk of twintig computers een 32 mb dimmetje bijzetten, alles ging goed totdat ik er ook eentje verkeerd om in mikte. Merkte eerst niks maar toen hij het niet deed en ik hem eruit wou halen verbrande ik bijna mijn poten, stikkertje dat erop zat was ook weggesmolten :-).

Toen ik er een ander dimmetje daarna indeed, deed alles het gewoon weer, dus ik denk dat jou mobo het ook nog wel doet,verder week ik ook niet hoe het met garantie zit.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Je hebt dus DUIDELIJK niet de instructies opgevolgd die gelden voor het plaatsen van geheugenmodules. Ik zal het er maar niet over hebben hoe intelligent deze thread is, doe ik dan ook niet.
Het valt NIET onder de garantie.

Maar, je kunt altijd proberen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Mark_V
WHahahahaha, instructies voor het plaatsen van geheugenmodules :D... lol! Wat zijn die dan? Laat me raden:
1. eerst zelfde potentiaal als pc krijgen met zo'n debiel klemmetje
2. stekkers uit pc
3. stekkers uit moederbord
4. Alle insteekkaarten eruit halen
5. Dimm uit antistatisch zakje halen
6. moederbord inspecteren op fouten, waar de dimm van kapot kan gaan
7. Dimm inpecteren op fouten
8. Dimm langzaam plaatsen met handschoenen aan.
9. Klaar!!! Nu al?

Al met al kost dit zo'n 10 minuten. Ik plaats een Dimm in 10 seconden, en ja, dan gaat het soms fout >:)

En wat is er nou weer mis met het niveau van deze thread?

btw, brother frank, het klopt inderdaad, mijn stickertje is ook weggesmolten.

Het moederbord is trouwens helemaal vertieft (al het geheugen dat je erin stopt gaat piepen), maar daar kan je niets aan zien, dus die ga ik lekker omruilen... gemeen he? En misschien probeer ik die DIMM ook nog wel. En misschien DOET de DIMM het nog gewoon, nog niet eens geprobeerd, maar ik heb ijdele hoop....

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54
Hoe krijg je dat eigenlijk voor mekaar, een dimmetje er verkeerd om in zetten.

Er zit toch een uitsparing in je dimmetje aan 1 kant en een opstaand randje in je dimm-sockets?!!!!!

Ik kan niet vatten dat je dit fout doet.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:23

4POX

Everybody is wired

Gewoon naar de winkel gaan, Zeggen dat jij een potje unreal aan het spelen was en dat je systeem bleef hangen... Na de reset zag je dat je nog maar 64 mb had in plaats van 128 MB, Dit is mij echt overkomen...

Binnen 2 minuten had de werknemer een "nieuwe " dimm voor mij

4pox $pox

AKA Rinkel weblog

• Mark_V
Ja, ik dacht dus ook dat het niet mogelijk was om hem er verkeerd in te doen. Hij deed ook gewoon klik en de palletjes vielen er omheen.

Nu heb ik het volgende probleem:
Ik ben bij mijn ouders en heb dus 1x 32Mb Dimm die erin zat tijdens die grap, 1x 64Mb waar het mee is gebeurd. Verder heb ik geen DIMM hier liggen. Nu doet de compu hetvolgende:
- als ik de 64 Mb erin doe, start hij gewoon op, test het geheugen en start windows. het probleem is dan dat zowel de muis als het toetsenbord NIET werken
- als ik de 32Mb erin doe, gaat het al fout bij de memtest van de bios

Wat is er aan de hand? Mobo kapot? Dimmen kapot? Ik kan er dus niet even een DIMM indoen die zeker goed is, want die liggen allemaal op mijn kamer. Hier heb ik verder alleen maar PC66 Dimmen uit de computer van mijn vader.

Verwijderd

wat zijn jullie spastisch dat jullie geheugen modules er verkeert om in doen. ik heb denk ik al meer dan 500 simmen en dimmen geplaatst zonder er 1 verkeert te doen

• Mark_V
Ach, 1 keer moet de eerste keer zijn.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 14:57
En, wat is je volgende stap, PCI kaartje er verkeerd om inpersen?? :P :P :P

Maar dit valt dus echt NIET onder de garantie he... Je kunt het altijd proberen, maar ik acht de kans niet groot dat je een nieuwe DIMM krijgt...
En trouwens, je kunt mij niet wijsmaken dat een DIMM er verkeerd om MAKKELIJK ingaat, je mioet hem er dan echt inpersen... :) Dus volgende keer beter kijken??? ;)
En nu maar hopen dat je niet ook nog eens je mobo er mee gesloopt hebt...

• Mark_V
Sorrie, maar ik had andere interesses tijdens dat Pc-tje in elkaar zetten. Mijn ogen gleden steeds af :). Zou ik dat op de persoon in kwestie kunnen verhalen?

En dat moederbord is heel wazig. Je kan er een DIMM verkeerd om inzetten en dat de palletjes gewoon klik doen. Normaal gesproken krijg je hem er idd nooit ingedaan.

Ach, ik ga gewoon ff proberen, en zeggen dat die DIMM's van ze gewoon kut zijn :)

• budi
  • Laatst online: 13:06
Hee LuCaS, ik ben toch ff nieuwsgierig: om wat voor moederbord gaat het hier? Welk merk en model? Normaal gesproken kun je namelijk niet een DIMM er helemaal diep in doen als hij er verkeerd om in zit, vanwege dat korte en lange stukje. Heb je al gekeken of het palletje wat er hoort te zitten, dik genoeg is? Anders kun je misschien wel de leverancier van het moederbord 'suen' (Yeah! Yeah! Get those bastards!!! :))

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Mark_V
Het is een MSI 6191 met onboard sound. Dit is de micro-ATX versie (dus errug klein en zonder ISA slots) van de K7Pro (of hoe heet hij). Het wazige is, dat als hij maar met 1 van de kanten (dus die waar het inkepinkje in het mobo NIET zit) erin gaat, beide palletjes goed schieten. Daarom ging het dus fout...

• Morgoth
  • Laatst online: 15-08 10:53
Kan je van de buiten kant zien of het 66mhz geheugen is? Als dat niet zo is zeg je gewoon dat je denkt dat het 66mhz geheugen was terwijl je 100mhz gekregen zou moeten hebben. Je zette je pc lekker op 100mhz dat vond je geheugen toen niet zo lekker!?
Of is dit geen goed idee?

Verwijderd

Geen goed id, want het soort geheugen staat ook in het id-chipje en de snelheid staat ook op de chips zelf vermeld (de toegangstijd, bij mij is dat 7 ns).

Met sisoft Sandra kan je dat uitlezen trouwens, zo kwam ik er achter dat mijn zogenaamde no-name PC100 geheugen een Kingston PC100 DIMM is met 222 timing, niet slecht he :) .

• Mark_V
Eindstand (ik heb nu weer mijn uitgebreide testfaciliteiten tot mijn beschikking):

64Mb DIMM (die gefrituurde): kapot, waarschijnlijk totall loss en aangezien ik hem bij Ali Illegali heb gekocht geen garantie

32 Mb DIMM die er ten tijde van die grap ook inzat: kapot, maar aan de buitenkant NIETS te zien. dus ff terug naar de winkel om om te ruilen.

Mobo: doet het nog gewoon met het PC133 geheugen uit mijn BP6, dus goed.

Al met al heeft deze grap me zo'n honderd piek gekost, valt me nog mee.

Van die gefrituurde DIMM zijn er alleen twee metalen contactpuntjes losgelaten. Zou ik die weer kunnen vervangen (alu-folie ofzo) en dat hij het dan weer gaat doen? Het is me namelijk weleens gelukt om Windows te starten terwijl alleen die DIMM erin zat, dus waarschijnlijk zijn alleen de contactjes brak. Iemand een idee?

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-08 02:42
eerst heel voorzichtig de banen waar de kontakjes aanzaten opschuren, zodat soldeerstop weg is. Dan met soldeer 2 nieuwe kontakkies maken. in je moederbord steken, en als ie het doet er nooit meer uit halen :P
Pagina: 1