Toon posts:

ASUS Raedon A9600XT. Tweaken?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een maandje geleden een ASUS Raedon A9600XT gekocht. Ik heb de nieuwste drivers (denk ik) , en ik heb aleen met de driver standaard config de kwaliteit wat hoger gezet (anti aliasing that is). Nou is mijn vraag , kan dit mooie kaartje een beetje goed overgetweaked worden. Als jullie even mijn DXDIAGJE willen zien: http://turbosoft.port5.com/DxDiag.txt . En hoe doe ikd at dan? Zijn er goede tools / tutorials over? Ik ben hier namelijk net mee begonnen.

Wat raden jullie trouwens aan als Benchmark app? Alvast bedankt!

Mr.Xanni

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:09

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
voorzover ik weet kan je alleen maar overklokken met deze kaart, omdat dit zn eigen type chip heeft, en dus ook geen gedeactiveerd pipelines (als iemand het tegendeel kan bewijzen, zeg t dan :D) dus je zal of wat extra koeling erbij moeten doen, of je kan niet al te ver overklokken, ik kan ongeveer 50Mhz voor GPU overklokken en 50Mhz(DDR) voor geheugen... met standaard koeling :)...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
pleur er een (iets groter) koelblokje op en je zit in no-time aan de70mhz voor de core en 90 mhz voor mem.

Ik moet nog koelblokjes op het geheugen frotten, dan worden ze niet zo heet, maar dan zou ik nog veel verder kunnen })

Ik heb trouwens niet een asus maar een sapphire 256mb

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Klik even op de onderstaande link. Staat veel Info over wat jij zoekt
denk ik zo... :*). Wat je precies wilt is mij onduidelijk, maar als je op Rage 3D
op google zoekt dan kom je ook al een heel eind met instelling tweaks. Of probeer de
Omega Radeon drivers eens. Vele extra opties, ik zelf ken de meeste opties
niet eens, maar er is altijd internet om het doel van de optie op te zoeken :9.

Radeon 9600 PRO/XT overclocking

Verwijderd

Topicstarter
ondersteunen die Omega drivers antistropic en anti aliasing? want dat zijn functies die ik niet graag mis.

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-07 07:39
Onthoud wel dat als je gaat overclocken je dit in kleine stapjes doet, 3 of 4 Mhz per stap, dan weer ff benchen, en kijken naar artifacts (flitsen en rare vlakken en andere vage dingen in beeld) en freeze-ups. Ik gebruik meestal 3dMark, is een goede vergelijking met games. Als je dan je max hebt gevonden (het punt waar hij nog net niet vastloopt en artifacts heeft) dan clock je hem een klein stukje terug (voor de zekerheid).

Geheugen zorgt voor artifacts en Gpu voor freeze-ups.

een goede koeling voor deze kaart, heb hem zelf ook, is de vga silencer, is erg stil, en koelt goed.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die Omega drivers geinstaleerd. Ik heb daarna met Aquamark een score van 31859 gehaald , tegen 25619 met de vorige drivers:

31859
25619
----------
6240

Dat is toch een behoorlijk verschil.

Mr.Xanni

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
Xqlusive schreef op 20 oktober 2004 @ 11:30:
Onthoud wel dat als je gaat overclocken je dit in kleine stapjes doet, 3 of 4 Mhz per stap, dan weer ff benchen, en kijken naar artifacts (flitsen en rare vlakken en andere vage dingen in beeld) en freeze-ups. Ik gebruik meestal 3dMark, is een goede vergelijking met games. Als je dan je max hebt gevonden (het punt waar hij nog net niet vastloopt en artifacts heeft) dan clock je hem een klein stukje terug (voor de zekerheid).

Geheugen zorgt voor artifacts en Gpu voor freeze-ups.

een goede koeling voor deze kaart, heb hem zelf ook, is de vga silencer, is erg stil, en koelt goed.
Als je de VPU recover aan zet en de gpu crahed dan heb je kans dat je gewoon weer in windows terecht komt ;)

En niet natuurlijk je mem niet vergeten te koelen

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-07 07:39
Rey Nemaattori schreef op 20 oktober 2004 @ 12:56:
[...]

Als je de VPU recover aan zet en de gpu crahed dan heb je kans dat je gewoon weer in windows terecht komt ;)

En niet natuurlijk je mem niet vergeten te koelen
klopt, maar je komt dan wel in software mode, dus een restart van je pc is wel vereist om verder te gaan...

Verwijderd

Topicstarter
in aquamark , als ik alle tests heb afgerond , kom ik in een scherm waar de framerate staat:

36.6 ofsow. Is dat nromaal? En gaat ie bij jullie ook sloom met Massive Overdraw (die enorme explosie?)

Mr.Xanni

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hierover is aardig wat te vinden, ook qua scoredatabases van de benchmarks die jij noemd. Ga daar dus even naar op zoek, want topics als deze zijn niet echt de bedoeling :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.