Toon posts:

[Linux]Gnome aanmelding hangt. (N00b)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb zojuist voor het eerst Linux geinstalleerd. Van Red Hat. Versie 9.
Incl. gnome voor het grafische gedeelte vanaf 3 CD's.

Bij het grafische aanmeldvenster zegt hij dat hij het internetbestand 29:2A:FF niet kan vinden. Ik moet het bestand kopieeren naar de /etc/hosts/ map. (Dat 29:2A:FF)

Hoe doe ik dit buiten de aanmelding om?

Cause I have no clue.

Verwijderd

Topicstarter
Ah,

ik kom er dus nu achter dat ik in het grafische scherm naar een soort van veilige modus kan.
Dan kom ik in Gnome met een opdracht prompt. Daar zal ik wel wat moeten kopieren... maar hoe.... 8)7

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

kopieren kun je makkelijk in de shell / met een console doen:
type "mc"
nu start een "file browser" op die voorzichzelf spreekt :)

(ps, use KDE, geen gnome)

Verwijderd

SSH schreef op 20 oktober 2004 @ 00:07:
kopieren kun je makkelijk in de shell / met een console doen:
type "mc"
nu start een "file browser" op die voorzichzelf spreekt :)
vertel er wel ff bij dat je om naar ide directory te kopieren ingelogt moet zijn als root, teven weet ik niet of je ervan uit kan gaan dat redhat mc standaard installeerd ;)

Gewoon console openen "ctrl+alt+Fx" inloggen als root en dan bestand kopieren via
cp /$bestands_locatie /etc/hosts/$map

vul wel de voor jou juiste waardes in natuurlijk :)
SSH schreef op 20 oktober 2004 @ 00:07:
(ps, use KDE, geen gnome)
Goed beargumenteerd ook, laat de user lekker rommelen daarmee als hij wat meer gevorderd is en een aantal verschillende managers heeft geprobeerd kiest hij toch wel wat hij het lekkerst vind werken :)

Verwijderd

Topicstarter
nog niet gelukt. Installeer dat spul wel opnieuw nu met KDE. Kijken of die werkt.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Tikje naar Non-Windows Operating Systems
Ik vraag me af of je netwerkinstellingen wel kloppen. Kun je eens als root inloggen en ifconfig -a uitvoeren, en de uitvoer daarvan hier posten ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik hem opnieuw geinstalleerd met KDE
en deze geeft dezelfde melding alleen met iets wat meer informatie teweten:

/home/arnold/.DCOPserver_29:2A:FF___0
dcopserver draait niet. Activeer deze.

Euhm. Wat nu ?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:49
Deze versie van Red Hat is al behoorlijk oud, misschien is het een idee om Fedora Core 2 te proberen in plaats daarvan (dat is de 'opvolger' van Red Hat 9 zeg maar).

Heb je de MD5 checksums van de ISO's gegontroleerd voor je deze hebt gebrand? Want het lijkt er toch op dat daar wat dingen mis gaan, deze melding slaat namelijk echt nergens op (wat staat er precies, letterlijk, in die foutmelding?). Of heb je de CD's in een winkel gekocht (dat sluit fouten bij het downloaden nogal uit namelijk ;) )? En nog een vraag: wat voor hardware heb je precies?

Verwijderd

lijkt wel een raar soort probleem dat hij een deel van het MAC adres gebruikt i.v.m. het IP adres. GNOME verwacht ook dat de local loopback interface up and running is.

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Heb je een hostname ingesteld tijdens het installeren van je pc? Als er geen hostname is, of die staat niet vermeld in /etc/hosts, dan durft dat wel problemen geven voor KDE en Gnome...
Pagina: 1