Toon posts:

Netwerk te traag?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Wizzkids

even vraagje: volgende netwerkje!!

labtop(2400+) naar router(10/100 met ingebouwde switch) en internet, prima verbinding, dan van router naar boven in huis , opeen switch 10/100 aangesloten, daaraan een pc 800 processor . Bestandje overgepompt naar pc boven , dus via de router en switch. snelheid ongeveer 360 kb/s. alle ethernet kaarten zijn ook 10/100

Mijn vraag is dus of dit een beetje een normale snelheid is voor zo'n netwerk. of is het veel te traag en heb ik een probleem met een verbinding!????
Dank jullie voor de hulp

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 11:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ja veel te traag. check hetvolgende
alles 100mb ingesteld.
alle kabels in orde
loopt de routering goed

Verwijderd

Topicstarter
nou dat is het vreemde, het LAN verbindingkje staat dus op 10 mbps, zeer vreemd maar kan het nergens instellen, dit moet toch automatisch gaan??????

kabels volgens mij wel in orde?? heb tussen de switch en router een crossed cable en tussen de switch enpc straight, niet juiste kleur volgorde maar wel straight.

Tips???

ps: alle ip adressen automatisch toegekend door dhcp instelling op de router.

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik denk dat je nog even moet instellen dat je 100mbit Full Duplex wilt gebruiken eigenlijk :)

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Titel fix. Misschien kun je voortaan wat meer aandacht besteden aan netheid en spelling, zowel in je titel als startpost. Een en ander maakt het er niet veel duidelijker op.

Verwijderd

Topicstarter
staat ingesteld!!!! had ik al gecheckt

andere instellingen checken??? en hoe check ik of het aan de kabels ligt, tips??

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 23:10 ]

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 20:40
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 23:04:
staat ingesteld!!!! had ik al gecheckt

andere instellingen checken??? en hoe check ik of het aan de kabels ligt, tips??
Verander die kabel tussen je router en je switch eens in een straight kabel (wel zorgen dat je em op de uplink port van je router aansluit) en kijk wat dan het resultaat is.

edit:
Wat voor router en switch zijn het precies, en welke netwerkkaarten heb je erin staan. Je weet zeker dat ze allemaal op 100 Mbit staan ingesteld?

[ Voor 18% gewijzigd door CamU op 19-10-2004 23:16 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:37

megaleo

Special member

Meestal als je een van je netwerkkaarten ingesteld hebt op 10 mbit. Doet je router vervolgens ook alles versturen als een 10 mbit netwerk.
Hij past zich als het ware aan aan de kleinste.

Verwijderd

Dat is best wel onzin, megaleo, dat wil dan betekenen dat de router een HUB bevat in plaats van een switch, een switch heeft geen moeite met verschillende snelheden aan zich.

Wat ik idd zal controleren is of het aan de kabels ligt. Alhoewel daar een érg duidelijke FAQ over is:

Niet gelijkmatig aan 230V lijn laten lopen (zowiezo niet naast wisselspanning of FTP ipv UTP gebruiken).

Niet langer dan 100 meter, maar hou, ivm brakke NICs, 60M aan als marge.

GOED op de volgorde letten in de kabels: oranje-wit, oranje. groen-wit, blauw. blauw-wit, groen. bruin-wit, bruin. dat is de volgorde. Anders: geen verbinding, slechte verbinding, slechts 10mbit.

360kbit is idd net iets té netjes 10mbit half duplex, dat is geen zuivere koffie...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga de kabels nog opnieuw doen, en dan allemaal straight FTP, maar ik vind het nog vreemd dat mijn internet verbinding, die dus ook via de switch en router gaat wel op 100 Mbps staat. Zou de LAN verbinding dan geen problemen geven omdat op de laptob en computer verschillende ethernet kaarten zitten??????

tnx

oja en nog iets

[/quote]
Verander die kabel tussen je router en je switch eens in een straight kabel (wel zorgen dat je em op de uplink port van je router aansluit) en kijk wat dan het resultaat is.

[quote]

stond in de faq dat ertussen normale switch en router met ingebouwde switch een crossed cable moet, trouwens is de switch met MDI/MDIX dus zou dat eigenlijk geen problemen moeten geven, en hoe zit het eigenlik met uplink, is mij ietwat onbekend wat dat nou is, en zo ik zie zit dat dus niet op de switch en router!

tnx

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 14:43 ]

• CamU
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 14:38:
....

stond in de faq dat ertussen normale switch en router met ingebouwde switch een crossed cable moet, trouwens is de switch met MDI/MDIX dus zou dat eigenlijk geen problemen moeten geven, en hoe zit het eigenlik met uplink, is mij ietwat onbekend wat dat nou is, en zo ik zie zit dat dus niet op de switch en router!

tnx
Als je een router met ingebouwde switch hebt is er meestal 1 poort aangewezen als uplink poort. Mocht je meer poorten nodig hebben dan er in de ingebouwde switch zitten dan kun je op die uplink poort een 2e switch/hub aansluiten. Daar heb je dan een straight kabel voor nodig die naar een gewone poort op je switch gaat. Als je switch MDI/MDX is zou het geen probleem moeten zijn, maar probeer het eens anders, misschien blijkt dit toch het probleem te zijn. Voor het vinden van die uplink poort kun je ook je routerhandleiding raadplegen.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Verwijderd

Topicstarter
Vervolg.

Heb de kabels allemaal opnieuw gedaan, dus tussen laptob en router, straight, tussen de router en switch is tie crossed en tussen switch en comp is tie straight,

even router en switch beken , router heeft een automatische uplink checker, dus moet het allemaal geen probleem zijn tussen straight en crossed en wel of niet uplink.

de ethernet kaart in de laptob is er 1 van siscorporations 900, en die in de comp boven is het een realtek 8029(AS), zou het hier niet aan kunnen liggen??

Tips?????
dank jullie

• CamU
Is die Realtek 8029AS niet slechts een 10 Mbps NIC?

edit:

Uit de specificatiesheet:

Compliant to Ethernet II and IEEE802.3 10Base5, 10Base2, 10BaseT

Antwoord: Ja dus

[ Voor 36% gewijzigd door CamU op 20-10-2004 16:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niet te geloven zeg, dank jullie wel voor de hulp!!!!

gauw maar een ander netwerkkaartje halen en opnieuw beginnen!!!!!

thanks

als het gelukt is geef ik wel een reply

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor, hoe simpel kan een probleempje zijn, het is voor elkaar

Dank jullie allemaal
Pagina: 1