[XP SP2] Na Update naar SP2 boot menu

Pagina: 1
Acties:

• Sebbo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-04 08:29
Ik heb vandaag mijn PC met Windows XP Pro upgedate naar SP2. Na de installatie liet ik hem rebooten en kreeg ik (voor het eerst) een keuzemenu tussen:
1. Microsoft Windows XP Professional
2. [Backup Line] Microsoft Windows XP Professional.

Er vanuit gaande dat de backup vóór de installatie gemaakt was, startte ik 1. op. Tijdens het opstarten van Windows rebootte hij uit zichzelf en elke keer als ik 1. druk, doet hij dit weer.
Dus heb ik 2. gedrukt. Het bleek dat op de backup toch SP2 was geïnstalleerd. Alleen, als ik nu een programma installeer en moet rebooten, krijg ik nog steeds hetzelfde menu en moet ik wéér voor de backup kiezen, zodat de hele installatie als het ware ongedaan is gemaakt.

Mijn vraag is dus: hoe kan ik de [backup line] als mijn primaire en enige boot-optie maken (en dus ook het bootmenu laten verdwijnen)?

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:23
My Computer -> Properties
Advanced (tabblad) -> Startup and Recovery, Settings (knop)
Hier zie je een dropdown list waarop je de default kunt zetten en ook hoe lang je hem wilt laten zien (0 seconden in jouw geval).

Ook kun je hem aanpassen als je wilt daar (de boot.ini).

• Sebbo
ok, ik heb onder System -> Advanced -> Startup & Recovery -> Settings de [backup line] als Default OS ingesteld en de Time To Display List of OS op 0 gezet.

Maar: hoe maak ik van die [backup line] het enige OS op de PC? (in andere woorden: hoe krijg ik de boel zover, dat ik ALLEEN maar de keuze voor [backup line] zou hebben in bovenstaand menu?

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:23
De boot.ini aanpassen op datzelfde blad als waar de default insteld. Dan gooi je gewoon de regel eruit die je niet meer nodig hebt (zit een knop daarvoor rechts van waar je de tijden insteld).

• Sebbo
en daarmee is het probleem opgelost! bedankt!