[A7V600] Problemen met voltage?

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Smoothcrimineel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik heb het probleem bij spellen dat de pc helemaal vast loopt en op het beeldscherm staan dan alle textures er nogal gedoomed uit :(
Ik twijfel over mijn voltage's van mij voeding. klopt dit? Ik heb geen id Wat de -12 moet zijn eigenlijk. De temeraturen kloppen wel verder.

Voeding is 450 watt. Merk: Onbekend. Lijkt wel op Q-tec dacht ik

VGA= 50 graden
CPU=38 Graden
MOBO=29 Graden

Sys specs:
A7V600-X bios 1005
AMD XP 2800+ 512 mb cache
S-ATA RAID Striping 1+0
1024MB Kingston 333 mhz
NVIDIA 6800GT 256 MB van XFX. (al meerdere drivers geprobeerd)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~smink361/oeps.JPG

[ Voor 7% gewijzigd door Smoothcrimineel op 19-10-2004 22:53 ]

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Die - lijnen zijn onbelast dus vallen hoger uit. - lijnen worden alleen gebruikt door heele oude hardware ... Is volkomen normaal

offtopic:
En resize je pics!

Valt me net op, beetje hoge vcore . Die zou 1.65 moeten zijn. Stel dat eens handmatig in in de bios...

[ Voor 32% gewijzigd door Pakjebakmeel op 19-10-2004 23:40 ]

• Smoothcrimineel
ah zo. Ik heb nu een 300 watt standaard voeding erop gezet en het probleem is verhoplen. Ik vind dit wel uiterst vreemd.

• Pakjebakmeel
Waarschijnlijk is die qtec gwoon bagger, das voor zover ik weet algemeen bekend , nofi.

Maar kijk wel even naar je Vcore want die is te hoog !

je 12 volt is ook redelijk hoog maar de rest wel ok.

[ Voor 17% gewijzigd door Pakjebakmeel op 19-10-2004 23:42 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Kijk eens naar je voedingsspanningen in je bios ;)

Je videokaart is een powerslurper en die q-tec staan niet bekend om hun kwaliteit, je kan dus altijd even proberen of een merkvoeding verschil maakt

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Pakjebakmeel
ah zo. Ik heb nu een 300 watt standaard voeding erop gezet en het probleem is verhoplen. Ik vind dit wel uiterst vreemd.
je kan dus altijd even proberen of een merkvoeding verschil maakt
denk het wel dus :P

• Smoothcrimineel
En het probleem kwam toch weer terug. Mijn vermoeden dat ik het vreemd vond klopte. WinXP driaaid perfect. Als ik bf1942 ga draaien ook, maar ga ik vliegen dan freezd het beeld zeg maar. Pc blijft wel draaien. Maar doet niks meer :(

Wel moet ik erbij zeggen dat ik de cpu en het mobo heb vervangen omdat deze stuk zijn gegaan.. oorzaak:onbekend
Is mijn dure nvidia beschadigd?

[ Voor 25% gewijzigd door Smoothcrimineel op 20-10-2004 18:29 ]

• Smoothcrimineel
Pakjebakmeel schreef op 19 oktober 2004 @ 23:38:
Die - lijnen zijn onbelast dus vallen hoger uit. - lijnen worden alleen gebruikt door heele oude hardware ... Is volkomen normaal

offtopic:
En resize je pics!

Valt me net op, beetje hoge vcore . Die zou 1.65 moeten zijn. Stel dat eens handmatig in in de bios...
in bios is ie zelfs 1.60 en dat proggie geeft weer iets anders aan. Denk dat het wel goed zit. Btw een 2800+ loopt toch op 2083 mhz?

• Pakjebakmeel
in bios is ie zelfs 1.60 en dat proggie geeft weer iets anders aan. Denk dat het wel goed zit. Btw een 2800+ loopt toch op 2083 mhz?
Ik zou hem toch manual op 1.65 zetten. Tis maar een kleine moeite en een onder/over gevolte cpu kan voor problemen zorgen imo.

offtopic:
en resize die pic!

[img=w,h,1]url van afbeelding met afmetingen + link naar afbeelding[/img]

[ Voor 99% gewijzigd door Pakjebakmeel op 20-10-2004 21:16 ]

Verwijderd

Ik zou inderdaad de vcore handmatig op 1,65 zetten.

Ik heb zelf ook een A7V600 met een XP3000+, en als ik de vcore op auto zet, staat het voltage op 1,65 volt, kijk ik vervolgens in windows met asus PC probe, dan geeft ie ook iets van 1,7-nogwat volt aan.

zet ik in de bios daarentegen het voltage handmatig op 1,65 volt, dan geeft ie in windows wel keurig 1,648 volt aan, is een bugje in de bios.

Handmatig instellen blijkt dus nodig te zijn, is een bugje in de bios denk, en een lager voltage, levert je een koelere processor op en wellicht ook een stabieler systeem

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
de a7v600 heeft links boven in de hoek een overvolt jumper geloof ik, heb je die toevallig omgezet? dat verklaart waarom de vcore iets hoger uitvalt als ie op auto staat, dit zie je namelijk niet terug in het bios, het is gewoon met overvolt jumper: 1.65 (auto) + 1v (niet altijd 1 hele volt....).. Dit kan je pas chechken in bios bij hardware monitor of in windows met dit soort proggies.

• Pakjebakmeel
het is echt een bug in de bios . Dat had ik ook.

Verwijderd

Ik heb ook dat mobo (en dat probleem) en mijn vcore is normaal gezien 1.74 of soms nog hoger volgens verschillende proggies, terwijl ik in de bios auto had staan. Toen ik dit maneel naar 1.65 zette, bleef het freezen zich voordoen. Was bij mij niet de oplossing. Misschien trekt de videokaart teveel volt.
Nu staat mijn pc trouwens bij de technische dienst van de winkel, misschien dat zij er wel uitkomen! |:(

Verwijderd

Oh, dit had ik nog willen toevoegen:
Als het een bug in de bios is, hoe heb je het dan opgelost? Upgraden naar een nieuwere versie met de ASUS Live Update?

• Pakjebakmeel
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 15:32:
Oh, dit had ik nog willen toevoegen:
Als het een bug in de bios is, hoe heb je het dan opgelost? Upgraden naar een nieuwere versie met de ASUS Live Update?
Argh, door hem handmatig op 1.65 te zetten :)

• Smoothcrimineel
overvolt heb ik gewoon op default staan zoals ik hem kocht. Niks mee gedaan.
Het probleem is verholen. Kheb al 1 uur battlefield gespeeld zonder crasch. Anders was het 5/10 min en poef! Ik heb er nu tijdelijk 266 mhz 2x 128 mb kingston er in gedaan.
Memtest heef ook helaas niks gevonden met mijn oude geuheugen pass stond op 12 ofzo. hele nacht laten draaien.
De nieuwste bios update's zijn btw alleen wat betere cpu's support. Semprons. Dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.
Ik ga nu 512 Mb 400 mhz gegheugen testen. Kijken of dit ook goed gaat. Bovendien kwam ik tot de ontdekking dat mijn stopcontacten in mijn kamer niet geaard zijn. Dus heb ik tijdelijk ff een draaide op pc geschroefd en op de radiator vastgezet. :)
U hoort nog van me.
Ik zal de core voltage volgens jullie tips ook zo even doen.

• Smoothcrimineel
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 10:52:
Ik heb ook dat mobo (en dat probleem) en mijn vcore is normaal gezien 1.74 of soms nog hoger volgens verschillende proggies, terwijl ik in de bios auto had staan. Toen ik dit maneel naar 1.65 zette, bleef het freezen zich voordoen. Was bij mij niet de oplossing. Misschien trekt de videokaart teveel volt.
Nu staat mijn pc trouwens bij de technische dienst van de winkel, misschien dat zij er wel uitkomen! |:(
Laat je het even weten wat het probleem was? :D

• Smoothcrimineel
ok nu blijkt maar dat memtest gelijk heeft. Niks mis met geheugen. Want met deze andere strip 400mhz 512 mb komt het probleem dus terug. Vreemd dat het bij 266 geheugen wel goed gaat. Ik ga nu bios update doen.

• Smoothcrimineel
probleem gevonden (eindelijk). L2 cache uitgeschakeld. Geen crash meer. ingeschakeld. Crash.
Conclusie weer een gare Tray cpu gekregen van de pc boer. De eerst misten al brokjes af en werkte al helemaal niet, deze werkt dus niet correct. of heb ik het mis?

• Pakjebakmeel
Het ziet er helaas naar uit dat de cpu d00d is en er is maar 1 manier om daar zeker van te zijn en die weet je. Probeer een andere als je deze voor handen kan krijgen.

Verwijderd

Bij mij is het probleem met de A7V600 opgelost: er zit nu een nieuw mobo in, het is volgens mij niet zo'n geweldig mobo.

• Smoothcrimineel
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 16:34:
Bij mij is het probleem met de A7V600 opgelost: er zit nu een nieuw mobo in, het is volgens mij niet zo'n geweldig mobo.
idd het klopt wat je zegt. Ik ben maar naar de pc boer gegaan en die heeft ff gekeken. Hij zij dat de geugentimings te strak stonden (fabriek af) en heeft die op 3T gezet.
Daar hebben we getest en het probleem was weg.

• Smoothcrimineel
En het probleem kwam terug. Werd steeds erger. Nieuw mobo gekregen en heb sinds 5 dagen geen last meer gehad. Bios beetje getuned op de normale waarden. Geen problemen ondervonden. Ofwel pas op met dit bord! :P

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:47

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik heb zelf de A7V600-X (op PC2 van sig) en ik heb ontdekt hoe die bij mij goed werkt: VCore handmatig op 1,65 (anders ging die steeds naar 1,74) en AGP op 4x anders crashte die paar minuten nadat een spel gestart was... blijkt dus dat dit bord AGP 8x niet helemaal kan halen... op AGP 4x werkt alles wel perfect :P, en veel verschil merk je niet tussen AGP 4x en AGP 8x... als het probleem weer terug komt, probeer dat is..

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Pagina: 1