Toon posts:

probleem draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
he hallo. ik wil een draadloos netwerk aanleggen tussen mijn pc en laptop. op mijn laptop heb ik een pcmcia kaart en op de vaste pc heb ik een wireless usb adapter gekocht. maar ik krijg geen verbinding tussen de twee. bij de adapter zit een of ander proggie wat niet wil werken. kan iemand me misschien helpen hiermee. op de vaste pc krijg ik de melding dat er verbinding is maar er op mijn laptop niet. danke.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 22:44 ]

Verwijderd

Wat voor progje? Wat stel je in op dat progje? Wees eens wat duidelijker, met deze vage omschrijvingen kan niemand wat.

Verwijderd

Topicstarter
ZYDAS IEEE 802.11g Wireless lan - usb.

ik heb dat ingesteld ad hoc en daar een naam opgegeven voor SSID. maar ik weet niet hoe je verder WEP moet instellen. Ook snap ik niet wat je precies van de windows instellingen moet gebruiken. Op mijn laptop heb ik geen proggie daar moet ik gewoon windows gebruiken. ik hoop dat dit voldoende is. bedankt.

Het draadloze netwerk werkt nu, het is alleen nu een onbeveiligde verbinding. Als we bij in beide computers WEP aanzetten, hebben we geen verbinding meer...

Wie helpt?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 23:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 23:30:
ZYDAS IEEE 802.11g Wireless lan - usb.

ik heb dat ingesteld ad hoc en daar een naam opgegeven voor SSID. maar ik weet niet hoe je verder WEP moet instellen. Ook snap ik niet wat je precies van de windows instellingen moet gebruiken. Op mijn laptop heb ik geen proggie daar moet ik gewoon windows gebruiken. ik hoop dat dit voldoende is. bedankt.

Het draadloze netwerk werkt nu, het is alleen nu een onbeveiligde verbinding. Als we bij in beide computers WEP aanzetten, hebben we geen verbinding meer... Ook valt de verbinding heel vaak weg. Terwijl de sterkte goed is. Kan iemand aub helpen. Welke instellingen moet ik gebruiken, WEP, ad hoc, en hoe kan ik mijn wireless lan beveiligen.

Wie helpt?

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:23
Sjakie01,

Het wordt niet op prijs gesteld je eigen topic te "kicken"binnen 24 uur. Nu even on-topic, het kan zijn dat je de wepkey in hexedecimale cijfers moet invoeren. En dat werkt eh.... even anders dan dat je gewend bent.

Vor een 64 bits beveiligde wepkey zijn het 8 karakters bijv. en die moet je dan even omzetten naar hexadecimaal. 128 bit wep zijn 13 tekens en dus daar wordt er hexadecimaal van gemaakt een pass phrase van 26 karakters.

Je kan hier wepkeys genereren aan de hand van je eigen tekst: (een linksys ap kan dat zelfde voor je doen wep key generator zit ingebouwd al)

http://www.powerdog.com/wepkey.cgi

Succes iig :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???