Ik heb een probleem. Ik heb een grote 19 inch IIyama visionmaster CRT monitor en als die aanstaat hoor ik een enorme ruis komen uit de versterker waar mijn fender rhodes op is aangesloten. Nu vermoed ik dat de monitor nogal veel straling afgeeft die opgepikt wordt door de pick-ups van mijn rhodes (rhodes is qua werking gelijk aan electrische gitaar, dus met pick-ups and all) en dat wordt natuurlijk door de versterker weergegeven.
Nu is mijn monitor op een niet geaard stopcontact aan gesloten, er zijn in mijn kamer namelijk geen geaarde stopcontacten
En ik vermoed dat als ie wel op een geaard stopcontact zou zitten de straling een stuk minder erg zou zijn. Kan iemand dit vermoeden bevestigen?
En is er een mogelijkheid om de monitor van straling te ontdoen zonder een geaard stopcontact. Iets van een filter tussen het stopcontact en de monitor ofzo? En weet iemand of er kabels bestaan die tussen mijn elec. piano en de versterker gaan die minder ruisgevoelig zijn (jack naar jack kabels)
Nu is mijn monitor op een niet geaard stopcontact aan gesloten, er zijn in mijn kamer namelijk geen geaarde stopcontacten
En is er een mogelijkheid om de monitor van straling te ontdoen zonder een geaard stopcontact. Iets van een filter tussen het stopcontact en de monitor ofzo? En weet iemand of er kabels bestaan die tussen mijn elec. piano en de versterker gaan die minder ruisgevoelig zijn (jack naar jack kabels)