Toon posts:

Medion video-in met andere grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik beschik over een Medion (aldi) pc van enkele jaren terug (P4 2Ghz, met frontpanel, blauwe onderkant), en ik wilde vandaag via de video-in beeld opnemen vanaf m'n camera. Vorig jaar heb ik dit ook gedaan, en toen werkte dit. Ik heb de WDM drivers geïnstalleerd maar ik krijg geen beeld in virtualdub of power vcr... Ik kan zelf geen V/A-apparaten zien in de opties...

Ik denk dat ik weet wat het probleem is, maar ben niet zeker omdat ik niet weet hoe ik dit kan controleren...

Ik heb sinds enkele maanden de originele GeForce4 kaart vervangen door een Sapphire ATI radeon 9800 Pro. Zat de video-in functie op de originele GeForce4 of zit dit op het moederbord? Als het op de Geforce kaart zat, dan zal dit waarschijnlijk niet meer op m'n 9800 zitten...

Kan m'n video-in nog wel werken, wat doe ik fout???

Verwijderd

weet wel zeker dat er geen video in op je ATI zit. Geforce had het wel.
BTW heel slecht als je uitgaande video op tv-uit zet... niet echt lekker voor onderdeeltjes

Verwijderd

Topicstarter
achteraan op m'n 9800 zit er inderdaad geen tv-in, enkel een tv-out, maar daar heb ik m'n camera niet op aangesloten...

Ik heb het over de tv-in vooraan m'n pc, maar ik weet niet of die nog werkt sinds ik van Geforce4 naar radeon 9800 pro ben gegaan.

Zat die optie opde geforce4 of op het moederbord? Als het op de geforce4 zat, dan kan het zijn dat ik daarom geen gebruik meer kan maken van de tv-in aansluiting in het frontpanel, als de tv-in naar op het moederbord zit, dan zou dit wel nog moeten werken...

Iemand een idee, nog mensen die een andere grafische kaart in hun medion pc hebben gestoken, en werkte jullie tv-in dan nog?

Verwijderd

dan kan je het meestal verder ook wel vergeten. Front ins zijn meestal gewoon doorgelust naar de kaarten die standaard connecties hebben aan de achterkant. heb je bij het wissel ook kabels uit je geforce gehaald??? behalve je monintor kabel???
(kijk anders ff waar die kabel naar toe loopt van de front in ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 22:39:
(kijk anders ff waar die kabel naar toe loopt van de front in ?
(mijn ouders hebben dezelfde pc)

die gaat gewoon met een stekkertje op de videokaart, de video-in chip kun je ook op de kaart zien zitten. TS moet dat stekkertje losgehaald hebben bij het vervangen van de videokaart

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren m'n pc dan maar eens open gedaan en gekeken, en inderdaad, de kabel die van het frontpanel komt is nergens op aangesloten. Nu heb ik een snellere kaart en nu kan ik niet meer opnemen via video-in. Dat wordt dus een tv-kaartje kopen...

Bedankt voor jullie antwoord...

Verwijderd

Het gaat om een Medion (MSI) Geforce MX460 BGA ViVo (Dual VGA) en daar zit zon gele aansluiting op. Video In dus!
Pagina: 1