[nVidia nForce 3 250 GB] Firewall werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
Sinds kort ben ik in het bezit van de Asus K8N-E Deluxe (moederbord) met de NVidia nForce 3 250 GB chipset.

Nu heb ik alleen wat problemen met (het instellen van) de onboard firewall. De firewall kun je aanpassen aan je wensen en er bestaan ook verschillende profielen (off, low, medium, high, lockdown en anti-hacking) voor. Nu lijkt het erop dat alleen lockdown (geen in- en uitgaand verkeer) werkt.

Ik heb m.b.v. www.grc.com de firewall op "medium" getest en er zijn wat poorten dicht en stealth. Nu wil ik alles op stealth zetten door de firewall op "high" te zetten.

Beschrijving van het "high" profiel:
HIGH allows the least traffic through. Only outbound connections may be established. Inbound connections are not allowed. Inbound traffic is allowed only if it is in response to an outbound packet that was seen previously on a valid connection.

HIGH encompasses what is commonly known as "stealth mode", in which the station is not ping-able, and is not permitted to generate any ICMP error messages (except where necessary to permit normal operation).

etc.
Zo heb ik de firewall ingesteld, toegepast en ben ik weer naar www.grc.com gegaan. Maar nu blijkt dat er helemaal niks veranderd is. Nog steeds de meeste poorten dicht i.pv. stealth en ik kan gewoon gepinged worden.

Ik heb verschillende dingen geprobeerd, andere drivers, etc. maar het werkt nog steeds niet :( Heeft iemand een idee wat ik misschien vergeten ben te doen of moet ik met het moederbord terug?

p.s. "lockdown" werkt iig wel, als ik dit profiel aanzet kan ik niet meer internetten, etc. Aan- of uitzetten van de firewall maakt qua resultaten op www.grc.com niks uit :/

p.p.s. Is er iemand die dit bord ook heeft er waarbij de firewall wel naar behoren werkt? Ik zou wel willen weten wat ik precies moet instellen zodat ik echt kan testen of het werkt of niet _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Ruzor op 19-10-2004 23:06 ]

[This is what you get when you mess with us]

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:59

Bjk

Ik zal het vanavond, of morgen even proberen ben nu op stage.

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
Bjk schreef op 20 oktober 2004 @ 11:23:
Ik zal het vanavond, of morgen even proberen ben nu op stage.
Alvast bedankt :)

Wat ook makkelijk om te weten is of dit een soft- of hardwarematig probleem is. Als het aan de hardware ligt moet ik het bord terugbrengen, maar als het softwarematig is moet ik wachten op betere drivers. Als iemand daar iets over kan zeggen.
edit:

Wel slecht dat de firewall dan niet meteen met de bijgeleverde drivers werkt :(

[ Voor 11% gewijzigd door Ruzor op 20-10-2004 12:00 ]

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
Nou ik heb nog wat meer geprobeerd: Firewall driver uninstallen en de nieuwste Nvidia Nforce 6 Beta drivers geinstalleerd. Geen resultaat, ben nog steeds te pingen en de meeste poorten zijn "alleen maar" closed i.p.v. stealth.
GRC Port Authority Report created on UTC: 2004-10-20 at 20:27:06

Results from scan of ports: 0, 21-23, 25, 79, 80, 110, 113,
119, 135, 139, 143, 389, 443, 445,
1002, 1024-1030, 1720, 5000

0 Ports Open
23 Ports Closed
3 Ports Stealth
---------------------
26 Ports Tested

NO PORTS were found to be OPEN.

Ports found to be STEALTH were: 21, 23, 80

Other than what is listed above, all ports are CLOSED.

TruStealth: FAILED - NOT all tested ports were STEALTH,
- NO unsolicited packets were received,
- A PING REPLY (ICMP Echo) WAS RECEIVED.
Wat ik dus gedaan heb is moederbord uit de verpakking gehaald, in de systeemkast geinstalleerd inclusief de HD, etc. Dan windows erop gezet en de drivers van het moederbord geinstalleerd en dan zou het toch moeten werken? Of ben ik iets belangrijks vergeten?

[ Voor 13% gewijzigd door Ruzor op 20-10-2004 22:53 ]

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
Zo dit topic loopt ook niet erg hard :)

Niemand die een suggestie heeft om te proberen?

Ik zit te twijfelen of het wel een hardwarematigprobleem is, aangezien de rest van het bord wel gewoon goed werkt. I'm out of options :(

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Bij mij doet ie het ook niet echt, specs in sig.
als ik die firewall voor het eerst aan doe dan doet ie het heel even, ik kan dan zien bij logs dat er dingen geblokt worden (73 keer emule port 4662) maar na 10 seconden blokt ie niks meer, bij logs komt er ook niks meer bij. Het lijkt wel alsof de firewall zichzelf uitschakelt, ik kan m ook niet meer zelf aanzetten. Als ik reboot doet ie het weer even (weer 10 seconden ofzo) en dan is ie weer opeens uit (terwijl die volgens de web-interface nog wel aan staat trouwens).

Zie jij dingen in je log erbij komen als je die grc test doet?

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
HENNESSY schreef op 21 oktober 2004 @ 23:47:
Bij mij doet ie het ook niet echt, specs in sig.
als ik die firewall voor het eerst aan doe dan doet ie het heel even, ik kan dan zien bij logs dat er dingen geblokt worden (73 keer emule port 4662) maar na 10 seconden blokt ie niks meer, bij logs komt er ook niks meer bij. Het lijkt wel alsof de firewall zichzelf uitschakelt, ik kan m ook niet meer zelf aanzetten. Als ik reboot doet ie het weer even (weer 10 seconden ofzo) en dan is ie weer opeens uit (terwijl die volgens de web-interface nog wel aan staat trouwens).

Zie jij dingen in je log erbij komen als je die grc test doet?
Heb het net even geprobeerd, maar er komt helemaal niks bij. Dit is dan de laatste
70 Information Network Resource Manager Interface State 10/22/2004 10:19:29 AM NVIDIA network interface was enabled.
en komt omdat ik de computer aanzet. Vervolgens zet ik de firewall op high (had 'm maar uitgezet) en doe de Shields Up! test en er komt helemaal niks bij de log bij.

• Bjk

Bjk

Ik heb het gisteravond even getest, en heb hetzelfde als jij, niet dat ik er echt problemen mee heb. Waar ik wel last van heb is als ik bij ethernet optie full autonomation (ofzo) aanzet gaat mijn lan verbinding naar de volgende reboot telkens zeggen: lan verbinding niet aangesloten/lanverbinding aangesloten enzovoorts. En krijg dan ook geen verbinding, dit verhelp ik door de pc op 10mbit full duplex zetten. Zijn hier oplossingen voor, wil toch graag 100mbit lannen!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
Bjk schreef op 22 oktober 2004 @ 10:43:
Ik heb het gisteravond even getest, en heb hetzelfde als jij, niet dat ik er echt problemen mee heb. Waar ik wel last van heb is als ik bij ethernet optie full autonomation (ofzo) aanzet gaat mijn lan verbinding naar de volgende reboot telkens zeggen: lan verbinding niet aangesloten/lanverbinding aangesloten enzovoorts. En krijg dan ook geen verbinding, dit verhelp ik door de pc op 10mbit full duplex zetten. Zijn hier oplossingen voor, wil toch graag 100mbit lannen!
Autonegotiation bedoel je? :)

Ja dat werkt wel gewoon vanaf het begin bij mij, ik wist er zelfs niks van totdat ik het ging opzoeken door je post. Misschien nieuwere drivers proberen?

nForce Unified Drivers 5.10
http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_winxp_5.10

nForce Unified Drivers 6.11 (Beta!)
http://files3.ceejay.dk/

Verder is dit wel een goede site voor als je een Nvidia nForce chipset hebt (forum):
http://www.nforcershq.com

Helaas vond ik er geen oplossing voor mijn probleem :(

[ Voor 3% gewijzigd door Ruzor op 22-10-2004 12:12 ]

• Bjk

Bjk

Bedankt ik ga even verder kijken, ik kan geen oplossing voor jou probleem vinden sorry :(.

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
Ik heb iig de winkel ge-emailed waar ik het moederbord gekocht heb, misschien dat zij wat meer weten.

Heeft er niemand nog een idee wat ik kan proberen?

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
Kickerdekickerdekick :P

• HENNESSY
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

op deze manier doet ie het wel bij mij:
adsl --> modem --> router ---> pc
en zo dus niet:
adsl --> modem ---> pc

en wanneer die het doet heb ik het probleem dat mn verbinding na een minuut browsen dicht slipt. Ik gebruik nu anti-hacking only + windows firewall, dat werkt wel.

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
HENNESSY schreef op 27 oktober 2004 @ 05:37:
op deze manier doet ie het wel bij mij:
adsl --> modem --> router ---> pc
en zo dus niet:
adsl --> modem ---> pc

en wanneer die het doet heb ik het probleem dat mn verbinding na een minuut browsen dicht slipt. Ik gebruik nu anti-hacking only + windows firewall, dat werkt wel.
Dat is interessant, ik heb een ADSL modem met ingebouwde router :) Dat van die verbinding na een minuut dichtslibben heb ik ook gehad maar dat was met nieuwere drivers opgelost. Dat probleem schijnt ook vaker voor te komen.

Maar hoe weet je dat die anti-hacking van de firewall het doet?

De winkel waar ik het bord gekocht heb emailde terug dat waarschijnlijk een nieuw bord het probleem niet zou verhelpen en adviseerde ze om met Asus contact op te nemen. Dus ik wacht even die reactie af.

[ Voor 7% gewijzigd door Ruzor op 27-10-2004 19:48 ]

• HENNESSY
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Ja ik heb ook adsl modem met ingebouwde router (speedtouch home). Maar als ik er een losse router (sweex broadband 4 port) bij zet doet de firewall het.
Ik weet niet of die anti-hacking het doet, hoe kan ik dit testen?

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
HENNESSY schreef op 27 oktober 2004 @ 22:44:
Ja ik heb ook adsl modem met ingebouwde router (speedtouch home). Maar als ik er een losse router (sweex broadband 4 port) bij zet doet de firewall het.
Ik weet niet of die anti-hacking het doet, hoe kan ik dit testen?
Dat is merkwaardig :? Ik heb iig nog geen antwoord van Asus, maar ben nog wel zat andere problemen met die firewall tegengekomen. Dus die werkt nog niet helemaal 100% :( Ik zal tijdelijk wel een softwarematige firewall installeren en hopelijk brengt Nvidia gauw nieuwe goede drivers uit. Sta natuurlijk nog wel open voor nieuwe ideeen ;)

Om te weten of anti-hacking het doet moet je denk ik gewoon de firewall op een andere setting proberen (zonder de windows firewall en dan testen bij grc.com). Als dat werkt zal anti-hacking ook wel werken. Ik weet nl niet precies wat anti-hacking precies inhoud.

Pagina: 1