Sinds kort ben ik in het bezit van de Asus K8N-E Deluxe (moederbord) met de NVidia nForce 3 250 GB chipset.
Nu heb ik alleen wat problemen met (het instellen van) de onboard firewall. De firewall kun je aanpassen aan je wensen en er bestaan ook verschillende profielen (off, low, medium, high, lockdown en anti-hacking) voor. Nu lijkt het erop dat alleen lockdown (geen in- en uitgaand verkeer) werkt.
Ik heb m.b.v. www.grc.com de firewall op "medium" getest en er zijn wat poorten dicht en stealth. Nu wil ik alles op stealth zetten door de firewall op "high" te zetten.
Beschrijving van het "high" profiel:
Ik heb verschillende dingen geprobeerd, andere drivers, etc. maar het werkt nog steeds niet
Heeft iemand een idee wat ik misschien vergeten ben te doen of moet ik met het moederbord terug?
p.s. "lockdown" werkt iig wel, als ik dit profiel aanzet kan ik niet meer internetten, etc. Aan- of uitzetten van de firewall maakt qua resultaten op www.grc.com niks uit
p.p.s. Is er iemand die dit bord ook heeft er waarbij de firewall wel naar behoren werkt? Ik zou wel willen weten wat ik precies moet instellen zodat ik echt kan testen of het werkt of niet
Nu heb ik alleen wat problemen met (het instellen van) de onboard firewall. De firewall kun je aanpassen aan je wensen en er bestaan ook verschillende profielen (off, low, medium, high, lockdown en anti-hacking) voor. Nu lijkt het erop dat alleen lockdown (geen in- en uitgaand verkeer) werkt.
Ik heb m.b.v. www.grc.com de firewall op "medium" getest en er zijn wat poorten dicht en stealth. Nu wil ik alles op stealth zetten door de firewall op "high" te zetten.
Beschrijving van het "high" profiel:
Zo heb ik de firewall ingesteld, toegepast en ben ik weer naar www.grc.com gegaan. Maar nu blijkt dat er helemaal niks veranderd is. Nog steeds de meeste poorten dicht i.pv. stealth en ik kan gewoon gepinged worden.HIGH allows the least traffic through. Only outbound connections may be established. Inbound connections are not allowed. Inbound traffic is allowed only if it is in response to an outbound packet that was seen previously on a valid connection.
HIGH encompasses what is commonly known as "stealth mode", in which the station is not ping-able, and is not permitted to generate any ICMP error messages (except where necessary to permit normal operation).
etc.
Ik heb verschillende dingen geprobeerd, andere drivers, etc. maar het werkt nog steeds niet
p.s. "lockdown" werkt iig wel, als ik dit profiel aanzet kan ik niet meer internetten, etc. Aan- of uitzetten van de firewall maakt qua resultaten op www.grc.com niks uit
p.p.s. Is er iemand die dit bord ook heeft er waarbij de firewall wel naar behoren werkt? Ik zou wel willen weten wat ik precies moet instellen zodat ik echt kan testen of het werkt of niet
[ Voor 17% gewijzigd door Ruzor op 19-10-2004 23:06 ]