SP2: HTML mail verzenden lukt niet via xs4all

Pagina: 1
Acties:

• Peterbl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-10-2025
Wat vooraf ging:

XP SP2 geinstalleerd
Verzenden van mail lukt niet meer (outlook2002/sp3)
(0x8004210B en 0x800CCC0B)
webmail xs4all geprobeerd: werkt ook niet
hotmail geprobeerd: werkt niet
XS4all benaderd voor hulp: bij hen staat alles zoals het moet; kunnen niet helpen
Firewall uitgeschakeld: geen resultaat
Virusscanner uitgeschakeld: geen resultaat

Met mijn laptop via een ander draadloos netwerk (demon) maar wel gebruik makend van mijn account bij xs4all: het werkt probleemloos

(per ongeluk) mail verzonden in platte opmaak (geen HTML): het werkt via xs4all

Vraag: wie kan mij vertellen voor welke instellingen ik moet kiezen om mail in HTML opmaak te kunnen verzenden via XS4all?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Goed excuus om nooit meer HTML mail te versturen en mooiere mails te versturen \o/

Gokje: brakke virusscanner. Schakel deze eens uit, idem vergelijkbare apps.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:23
Wat voor foutmeldingen krijg je? Zo'n fout code zegt mij niks namelijk.

En welke SMTP server gebruik je via Demon? Lijkt me namelijk niet dat je toch de smtp server van xs4all kunt gebruiken via hun netwerk (ivm relaying staat dat vaak uit).

Edit: @F_J_K: hij had zijn virusscanner al uitgeschakeld en ook zijn firewall (zie TS), maar geen resultaat.

[ Voor 22% gewijzigd door Postman op 19-10-2004 22:54 ]

• Peterbl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-10-2025
De foutcodes:
er is een time-out opgetreden bij de bewerking voordat een antwoord van de SMTP-server voor uitgaande berichten is ontvangen.
en
onbekende foutcode

Uitschakelen Virsusscanner helpt niet
McAfee VirusScan Home Edition 7.02.6000; de scanner die XS4all zijn abonnees gratis aanbiedt

Als ik, gebruik maak van het demon netwerk of een ander draadloos netwerk dan kan ik met mijn xs4all mail account wel HTML mail verzenden. Ik verander dan niets aan mijn instellingen en gebruik smtp.xs4all.nl

Blijkbaar is de combi SP2, xs4all wat kritischer dan andere combinaties, maar het kan natuurlijk ook aan mijn modem (Alcatel speedtouch) of router (Sweex 802.11g) liggen in combinatie met SP2.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sorry, het "vergelijkbare" was niet echt duidelijk gesteld :X Ook popupblockers, adfilters en dat soort zaken uit staan?

Omdat plaintext wel goed gaat maar HTML niet (ook via hotmail/webmail: geen SMTP) kan het naar mijn mening namelijk moeilijk een gesloten poort/netwerk probleem zijn (maar ik ben wat roestig dus neem het met een korrel zout :+ )
Een bug in de Windows HTML dll's lijkt me ook vreemd aangezien ik dan geen verzendfout zou verwachten.

Gaat het ook fout als je webmail doet met Firefox?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)