Toon posts:

2 pc verbinden waarmee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan je twee pc's verbinden met een nulmodem kabel
de ene draait windows ME :9
en de anders Windows 95 ;7

en hoeveel kost zo'n kabeltje?
waar gaan ze in en wat moet je instellen in windows? |:(

Verwijderd

dat kan.
kabel is niet duur ( <fl 25 ).
Serieel of printerpoort.
ik dacht bij nieuwe hardware-netwerk ergens.

Verwijderd

Topicstarter
welke is beter serial of printerpoort?

Verwijderd

Parallel is sneller
daar kun je zo'n 5Mb mee hallen

tegenover serieel
128Kb ongeveer

Parallele is alleen iets meer
puzzel werk >:)

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
geen van beiden.....

Koop 2 Nic's voor 25.-- per stuk en een crosscable dan heb je een snelle verbinding.

Met een Nul-Cable gaat het zoooooooooooo traaaaaaaaaaag

Verwijderd

Topicstarter
heb nu wel muis op serieel draaien
dus zal printerpoort worden

wat is overigens een NIC :?

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op zondag 31 december 2000 14:30 schreef pvdfeer het volgende:
heb nu wel muis op serieel draaien
dus zal printerpoort worden

wat is overigens een NIC :?
NIC=Network Interface Card
NAC=Network Adapter Card
NIC=NAC

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Helemaal mee eens, gewoon 2 nics kopen kost geen reet meer tegenwoordig! Is een stuk sneller en makkelijk.

Acht dit doet me wel weer denken aan die goeie ouwe tijd duke3d en warcraftII via de nullmodem kabel :)
en het mooiste was toch wel diablo via de deci-chain! met zijn 3en via de nullmodem kabels >:)

maar dit is nu toch echt wel achterhaald! dus ik zou er 2 nics in hangen en gaan met die banaan!

Verwijderd

een NIC = netwerkkaart en NAC(cen) doe je maar met je vriendin ;)

De term NAC alsin NIC ken ik niet, maar een NIC is dus gewoon een netwerkkaartje

Verwijderd

Topicstarter
zijn twee NIC wel rendabel in een 486 66mhz 8mb en een pentium III 450mhz 128mb?

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op zondag 31 december 2000 14:46 schreef pvdfeer het volgende:
zijn twee NIC wel rendabel in een 486 66mhz 8mb en een pentium III 450mhz 128mb?
Jawel, maar dan moet je wel PCI sloten in je 486 hebben, want anders moet je daar weer een ISA kaart voor aanschaffen. Deze kunnen weer geen 100MBit aan dus zit je op den duur met een ISA kaart die je nergens meer voor kunt gebruiken EN gaat je netwerkje niet sneller dan 10MBit.

Heal the internet ...

Verwijderd

jazeker wel, die 486 met waarschijnlijk een klein hdd'tje kan wel sneller als de seriele/parallele poort.

ik zou als je nu toch wat geld uitgeeft, iets meer uitgeven en het meteen goed voor elkaar hebben. Daar ga je echt profeit van hebben!

Wat ga je er mee doen eigenlijk? files sharen?

Verwijderd

Topicstarter
zit geen pci in oude 486dx66mhz

dus dan maar voor printerkbale

Verwijderd

Topicstarter
yep files sharen en meteen gebruik maken van de kapacieit van het oude beestje

zo kan het een leuk jaar worden ;)

Verwijderd

net alsof 10mbit zo erg is als je het vergelijkt met een nullmodem kabel!

damned man dan moet je echt veel geduld hebben hoor!

en dan koop je toch 1 100/100mbit combo kaart voor in de ene comp en een 10mbit isa voor in de 486. Volgens mij kan je die echt wel voor een prikkie aanschaffen tegenwoordig! (of zie vraag&aanbod sectie :) )

Verwijderd

Neem je toch een ISA kaartje 10mbit, Maakt niet uit, WEL UTP nemen, hoef je niet te kloten met die COAX kabels en stekkers en terminators. In die nieuwe pc zet je gewoon een 100mbit.

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op zondag 31 december 2000 14:55 schreef killer-b het volgende:
.. WEL UTP nemen, hoef je niet te kloten met die COAX kabels en stekkers en terminators. In die nieuwe pc zet je gewoon een 100mbit.
terechte opmerking. Want ik geloof niet, dat 100Mbit in coax te verkrijgen is! ;)

Heal the internet ...

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Op zondag 31 december 2000 14:27 schreef 2Psycho het volgende:
Parallel is sneller
daar kun je zo'n 5Mb mee hallen

tegenover serieel
128Kb ongeveer
115.nogwat ;)

• printerman
  • Laatst online: 20-07 15:35
Heren,
Er zijn wel 100 Mb ISA NIC's te koop geweest, o.a. bij 3Com, de 3C515TX (ik heb net gekeken en ze staan niet meer op hun site als nog leverbaar). Ik heb er een tweedehands gekocht, want ze waren ontzettend duur en moeilijk verkrijgbaar.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik vraag me af of je met de ISA bus wel de volledige 100mbit kan benutten :) Zo snel is die niet.

Maar een 10mbit nick is in ieder geval nog altijd vele male sneller dan een paralelle kabel en bovendien kun je er veel meer mee.

• printerman
  • Laatst online: 20-07 15:35
Bigs,
Je hebt gelijk. De maximale sneheid is 25 Mb/s. Het voordeel is dat je een volledig 100 Mb netwerk hebt, maar dat is hier niet interessant.

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Voor de netwerkkaartjes gaan, in 486 een ISA 10Mb (ca.f 30.=) en in de P440 een
10/100Mb PCI (f 30.=) verbinden met UTP CROSSkabel (f.20.=). Ook is het mogelijk om een internet verbinding te delen.
Zo'n parallelkabel is maar een slap en vergeleken met een netwerkje TRAAG.
Instellen van netwerk kost soms wat moeite maar voldoende informatie hier te vinden.
Zie bij search %netwerk%. Ben je ook voor de toekomst wat beter voorbereid.
Als er een 3e of 4e PC bijkomt ff HUB aanschaffen en normale UTP kabels en (net)werken maar.

? weet jij wat.

Verwijderd

Op zondag 31 december 2000 15:07 schreef FoolZero het volgende:

[..]
terechte opmerking. Want ik geloof niet, dat 100Mbit in coax te verkrijgen is! ;)
Nee duh... :)

Verwijderd

Ik heb een leuk coax netwerk met twee realteck NIC's en een 20 meter lange kabel. inclusief weerstandjes kwam ik op:

2x NIC BNC/UTP 10Mbit Fl. 50,-
1x 20 meter kant en klaar kabel Fl. 20,-
2x Afsluitweerstandje Fl. 10,-
Totaal dus 80 piek en dat is niets.

• xiphoid
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

UHm..
ik heb hier een p400 & p100 systeempjes staan
p400 heeft pci 3com kaart erin
en p100 heeft isa ne2k kaart erin,

maar verbinden ho maar.
noch in windows/linux krijg ik ze gelinkt.

weet iemand een walkthrough, howto, nice readme for deze netwerk newbie om onder windows2windows / linux2linux te verbinden ?
Misschien zie ik iets over het hoofd.

http://mrfloris.com

Verwijderd

Op maandag 01 januari 2001 16:10 schreef xiphoid het volgende:
...
weet iemand een walkthrough, howto, nice readme for deze netwerk newbie om onder windows2windows / linux2linux te verbinden ?
Gewoon allebei een ip geven 192.168.0.1 en 192.168.0.2 subnetmask 255.255.0.0 crosscable uiteraard, en dan sygate draaien das verrekte simpel, ik heb het hier ook werken met een p133 en een 486 50mhz. Kijk anders eens even in de het netwerkforum Daar staan genoeg van deze topics in, gewoon even de search gebruiken.

• slacksoff
  • Laatst online: 11:06
dan zie je echt wat over het hoofd...

wat ik zou doen. 1x isa 10mbit combo 25-30 gulden
1x pci 1mbit combo 25-30 gulden
OF 1x pc1 10/100mbit utp 40,-

daar een crosslink kabeltje tussen kopen. 15,- [kan bij beide opties]

OF daar een coax kabel + 2 terminators bijkopen f20,- kan alleen bij 2x 10mbit

ik heb hier zelf een coax netwerkje. ben ik blij mee. want als je ooit nog eens aan een 3e of 4e pc daar denkt kan je gewoon een extra kabeltje kopen. en dan ben je klaar. bij utp moet je een hub A 75,- kopen en 3 nieuwe kabels omdat je crosslink het niet meer doet.

en bij utp 100mbit... noujah.... over die prijzen begin ik maar niet..

10mbit is overigens meer dan genoeg voor een normaal netwerkje. 100 is natuurlijk wel sneller maar veel functioneler is het niet. ik vind het namelijk helemaal niet erg om even te wachten op een cd'tje kopieren naar mun 2e pc over coax. en internet gaat vlekkeloos. [ook over coax]

• xiphoid

xiphoid

I am just me

Op maandag 01 januari 2001 16:34 schreef R3dBaron het volgende:

[..]
Gewoon allebei een ip geven 192.168.0.1 en 192.168.0.2 subnetmask 255.255.0.0 crosscable uiteraard, en dan sygate draaien das verrekte simpel, ik heb het hier ook werken met een p133 en een 486 50mhz. Kijk anders eens even in de het netwerkforum Daar staan genoeg van deze topics in, gewoon even de search gebruiken.
sygate ?

• xiphoid

xiphoid

I am just me

Op maandag 01 januari 2001 16:34 schreef R3dBaron het volgende:

[..]
leuk,

maar kan ik met die p400 dan nog wel op internet komen?

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op maandag 01 januari 2001 16:40 schreef slacksoff het volgende:
en bij utp 100mbit... noujah.... over die prijzen begin ik maar niet..
Je hebt wel gelijk, dat het uitbreiden van een utp netwerkje (eenmalig) een wat duurdere aangelegenheid is, maar de prijzen van een 100MBit lan zijn ook niet meer zo hoog.
175,00 voor een 8 poorts 10/100Mbit hub/switch, voor rond de 100,00 heb je al een 4 poorter en vanaf 30,00 heb je al een 10/100Mbit kaartje.

Coax is idd makkelijk uit te breiden, maar als je een kabelstoring hebt, dan ligt meteen je hele netwerk d'r uit en kost het iets meer tijd om de breuk/storing te zoeken.

Mare voor alleen een paar bestanden heen en weer kopieren en wat internet, kun je je idd met coax goed behelpen.

Toch ga ik zelf liever voor 10/100Mbit UTP lan

Heal the internet ...

Verwijderd

Op maandag 01 januari 2001 16:10 schreef xiphoid het volgende:
UHm..
ik heb hier een p400 & p100 systeempjes staan
p400 heeft pci 3com kaart erin
en p100 heeft isa ne2k kaart erin,

maar verbinden ho maar.
noch in windows/linux krijg ik ze gelinkt.

Das bijna altijd met 2 verschillende netwerkkaarten.
Als je er een hubje tussenzet zal het waarschijnlijk wel werken.
(dat was bij mij eerst zo)

Verwijderd

ik heb een utp netwerkje tussen 2 pc, zitten in allebei 100mbit Nic's, tot 2 weken terug was het mijn pc( zie onderaan )(win98SE) en een AMD K5 133(da's 100,9mhz)(win95b) van m'n ouders en dat werkte perfect,
nu hebben m'n ouders een duron 650(winME) en dat werkt ook gewoon goed.

Je moet wel goede nic's kopen, want sommige werken dus niet samen, ik heb 2 dezelfde gekocht, (f 57,- per stuk)
En 10 meter crosscable.(weet niet meer hoeveel die koste).

Verwijderd

Je moet wel goede nic's kopen, want sommige werken dus niet samen, ik heb 2 dezelfde gekocht, (f 57,- per stuk)
En 10 meter crosscable.(weet niet meer hoeveel die koste).
Mafkees ... f57,- /stuk |:(
Koop gewoon de meest elcheapo netwerk kaartjes die er zijn.
BTW. heb nog nooit meegemaakt dat twee verschillende merken niet met elkaar willen samenwerken, de kans bestaat natuurlijk wel maar is zeer klein.

• slacksoff
  • Laatst online: 11:06
das bullshit dat sommigen niet samenwerken.

ze sturen allemaal dezelfde signaaltjes naar elkaar toe. als iets het niet doet is er een protocol fout ingesteld of is er iets kapot. maar het lijkt me heel vreemd dat de ene 10mbit kaart het niet doet met de andere 10mbit kaart. moet het natuurlijk geen softwareprobleem zijn. maar als een kaart werkt in windows werkt hij ook samen met ALLE andere kaarten met dezelfde aansluiting/os/protocollen.... moeten er wel goeie instellingen zijn

Verwijderd

Wel eens bij die Sitecom netwerkkaarten gehad dat ze op elkaar gingen wachten om elkaar te kunnen zien.
Oplossing was om de transmissiesnelheid vast te zetten op 10Mbit

Verwijderd

Op maandag 01 januari 2001 23:47 schreef BBL the 2nd het volgende:
Wel eens bij die Sitecom netwerkkaarten gehad dat ze op elkaar gingen wachten om elkaar te kunnen zien.
Oplossing was om de transmissiesnelheid vast te zetten op 10Mbit
Of van half duplex op full duplex?????????

Verwijderd

Bij conrad (ik weet niet of dat ook al ergens anders verkrijgbaar is) kun je nu ook een direct-link USB kabel krijgen die 8MB per seconde kan overpompen ook aardig dacht ik zo >:)(10MB netwerkkaartjes+crosslink is duurder)

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op dinsdag 02 januari 2001 00:08 schreef freewilly het volgende:
Bij conrad (ik weet niet of dat ook al ergens anders verkrijgbaar is) kun je nu ook een direct-link USB kabel krijgen die 8MB per seconde kan overpompen ook aardig dacht ik zo >:)(10MB netwerkkaartjes+crosslink is duurder)
Heel handig alleen ging de originele vraag over communicatie tussen een 486 en een pentium systeem.
Ga jij maar es op die 486 naar een usb-poort zoeken. (btw d'r zat ook geen pci in dus een usb kaartje is ook uitgesloten! ;))

Heal the internet ...

Verwijderd

uhmmm uitgeluld >:)
Pagina: 1