Toon posts:

[XP SP2] instabiel

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Windows XP SP2 is weer eens behoorlijk fucked up.
Na een schone installatie 3/4 maanden geleden begint windows zoals gewoonlijk na 4 maand 24/7 100% stabiel te draaien weer de nodige problemen te veronen.
Ik ben dus om de 4 maand een complete herinstallatie aan het uitvoeren en sta dus nu op het punt om alweer format c: in te typen. :r

Een week of 2 geleden draaide alles nog 100% stabiel en sindsdien geen grote installaties/ driverchanges etc gedaan.
Ik ben er behoorlijk zeker van dat ik spyware/virus vrij ben, heb al met verschillende tools het register gecleaned, harddisk op bad sectors getest, nachtje memtest86 gedraaid etc etc etc maar niks help, ook de system recovery richt (zoals gewoonlijk) niks uit.

Problemen:
- Bij het opstarten krijg ik al een aantal crashes van svchost om mijn oren.
- Het verbinding maken met het lan/internet duurt een paar minuten.
- Het bladeren van deze computer / opslaan bestanden heeft een freeze van enkele minuten tot gevolg.
- Met de Internet explorer Adress balk duurt het een paar minuten tot een site geladen word, als ik een site uit mn favorieten of op een link klik gaat het wel gewoon snel.
- Gisteren zelfs een paar keer een bsod en zelfs paint opstarten duurt een paar minuten.
etc etc.

Verder gebruik van de computer zoals games, media player etc gaat gewoon snel en stabiel.

Toen deze problemen een paar weken geleden begonnen was uiteraard het eerste dat ik dacht spyware/virus, maar heb uitgebreid gescant met verschillende tools en niks gevonden.

In de windows event viewer staan tientallen errors, vooral:

Faulting application svchost.exe, version 5.1.2600.2180, faulting module hpgtpusd.dll, version 1.1.0.56, fault address 0x0000724a.

The CMI encountered the following error: 0x80042343 (-2147212477) A Utilities method referenced a non-existent registry key or value.

The server {A1F4E726-8CF1-11D1-BF92-0060081ED811} did not register with DCOM within the required timeout.

The Windows Image Acquisition (WIA) service terminated unexpectedly. It has done this 187 time(s).

Verwijderd

Wat is nou eigenlijk je vraag ? :) Als ik dit zo lees kan je inderdaad het beste weer gezellig gaan formatteren.

edit:
Als ik jouw was zou ik nu netjes alles formatteren en windows er op zetten en het minimale installeren. En natuurlijk iedere week op virussen/spyware en bij het minste waar windows bij begint te piepen: alert zijn en het probleem oplossen. ;)

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 22:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
is er nog hoop voor me en weet iemand een oplossing voor deze problem of moet ik maar gewoon format c: intypen?

Verwijderd

Topicstarter
Zelf heb ik het idee dat er ergens in 1 windows bestandje een bitje verkeert zit (in het browse/explorer gedeelte???) omdat vrijwel al deze problemen (op de bsod's na) tegelijkertijd begonnen.
Als ik jouw was zou ik nu netjes alles formatteren en windows er op zetten en het minimale installeren. En natuurlijk iedere week op virussen/spyware en bij het minste waar windows bij begint te piepen: alert zijn en het probleem oplossen
@ Misterjonge Ja dat dacht ik de vorige keer ook, heb zelfs teatimer geinstalleerd dat bij elke registerwijziging een pop-up geeft en vraagt of je deze wijziging wilt doorvoeren maar heeft dus niks geholpen. tnks anyway

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 22:11 ]

Verwijderd

heb hetzelfde probleem.... iemand een idee?
Dit is behoorlijk irritant :(

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
dme, welkom op GoT! Uiteraard is het erg vervelend dat je een probleem hebt, maar je geeft wel erg weinig informatie over wat jij zelf zoal geprobeerd hebt, sinds wanneer het voorkomt, wat je denkt dat de oorza(a)k(en) k(a)(u)n(en) zijn, etc. Die informatie is echter wel een vereiste, aangezien mensen je anders moeilijk kunnen helpen.

Ik wil je dan ook vriendelijk verzoeken een eigen topic te maken, met daarin de gevraagde informatie. Op die manier kun je immers beter geholpen worden en voorkom je dat mensen tips gaan geven die jij allang geprobeerd hebt, dat scheelt een boel irritatie :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.