Toon posts:

[XP] SP2 geinstalleerd, kan nu niet meer internetten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Nadat ik win XP service Pack 2 geinstalleerd heb kan ik niet meer internetten, althans ik kan niet meer gebruik maken van de adresbalk. Ik kan wel links aanklikken. (Ik ben op deze site gekomen door op google naar tweakers te zoeken en dan de link te volgen) Daarnaast is mijn printerpoort (canon mpc200, usb aangesloten) ook geblokkeerd. Als ik de firewall van win XP SP2 uitzet werkt het nog steeds niet. Als ik SP2 deinstaller functioneerd alles wel weer goed. Dit is echter geen oplossing, na 8 maanden moet sp2 verplicht worden geinstalleerd. Naast de standaard firewall van sp2, heb ik geen andere firewall.

Waarschijnlijk is het vrij simpel te verhelpen. Misschien ligt het aan de instellingen van de firewall maar ik weet niet hoe of wat.

• JohnIOL
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wat bedoel je met geen gebruik meer maken van de adresbalk? Dat hij verdwenen is? Of dat een adres intypen gewoon weg niet werkt?.
Problemen met hardware zijn meestal op te lossen door te kijken in je apparaatbeheer (configuratiescherm>systeem>harware) kijk even of er dingen zijn met een roodkruis of een geel rondje met uitroep teken. Nieuw(st)e drivers installeren wil ook nog wel eens helpen bij dit soort problemen.

Verwijderd

Heb je ook al geprobeerd met de rechtermuisknop te klikken bovenaan in de balk van internet explorer?
daar krijg je dan namelijk een venstertje waar je kunt aanvinken of je de adresbalk wilt weergeven.

Als dit niet werkt zou je eventueel ook nog kunnen proberen de browser te her installeren of een andere te proberen.
Of gewoon even kijken wat al je settings zijn, misschien staat er ergens toch iets uit

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Teus-Jan,

Welkom op GoT :)
Toen je je registreerde op GoT ben je akkoord gegaan met de Registratievoorwaarden en faq - hierin staan een aantal regels waar een topic aan moet voldoen :) Ik pak de punten even kort samen:
  • Probeer zelf eerst je probleem op te lossen. Lees de FAQ's, zoek eens op GoT en Google en probeer zelf wat 'logische' dingen uit. Vertel wat je allemaal gedaan hebt ook in je topicstart zodat wij geen dingen voor gaan stellen die jij al lang geprobeerd hebt :)
  • Geef duidelijk aan wat je probleem is - laat ons niet gokken wat je misschien bedoelt :)
  • Kies een goede en heldere topic titel (dat is in orde)
Pas je topic start nog even aan zodat we wat beter begrijpen wat precies je probleem is. 'Doet het niet' is maar heel zelden een goede probleemomschrijving ;)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je je security center opent (nieuw in je config-scherm), heb je een drietal opties die GROOT staan vermeld. Daarnaast en daaronder staan nog een aantal opties klein weergegeven. Ook die opties even allemaal nalopen, want er staan een aantal nieuwe beveiligingen die niet in de GROTE opties kunnen worden aangepast.

Op http://www.microsoft.com/...368d3cdb5a&DisplayLang=en staan verdere instructies en aanpassingen omtrent SP2.

[ Voor 1% gewijzigd door MAX3400 op 22-10-2004 10:03 . Reden: typo ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof