MSI N1996 + P3 866 overklokbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:33
ik vroeg mij af of dit mogelijk was met dit mobo + CPU...
heb al in bios gekeken ed...maar kon niks vinden..

iemand anders een idee, of het wel eens gedaan. wat waren anders je ervaringen?

greetzzz

de cpu word trouwens niet warmer dan 30 graden als ik intensief aan t uitpakken + avi bestand aan t afspelen ben, 26 graden als ik alleen aan t msnen ed ben..

hier is extra info over mijn mobo:

http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=122

en het mobo is trouwens een MS-6198 8)7

[ Voor 49% gewijzigd door CarJunkyXL op 19-10-2004 21:22 ]

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 22:57
probeer het softwarematig

die p3 zal zowieso niet ver komen, want je geheugen wil niet echt meegaan denk ik, dit heeft bij 133 mhz vaak al zijn maximale snelheid.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:14

sapphire

Die-hard pruts0r

Heb je de laatste bios er al in geflashed ? deze hebben meestal wat meer functies dan de standaard biose.
Als hier geen functies in zitten om je FSB te verhogen dan zou je nog kunnen kijken of het mogenlijk is dmv. jumpers op het bord (even in handleiding lijken)
Wat zijn trouwens je stressed temperaturen, want als je een avi bestand uitpakt word je proc niet echt gestressed lijkt mij. Dus als je even een spel draait voor een urrtje dan heb je een wat beter beeld van de max. temperatuur met je huidige koeling.

offtopic:
MSI borden stan nou niet echt bekend als dé OC borden ;)

edit: lol, op de MSI site in die link die jij gaf staat dat het bord maar CPU's tot 633 mhz ondersteunt :P

[ Voor 9% gewijzigd door sapphire op 19-10-2004 22:36 ]

Gabriël AM5

• Bernd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08-2022
Je zal waarschijnlijk nog eens goed in het BIOS moeten kijken, want als je kan overclocken, dan doe je het in je BIOS. Als het er niet in staat vrees zal je je BIOS moeten flashen, maar ik heb geen idee of je ergens nog goeie biossen kan vinden.

Wat voor type p3 is het eigenlijk? Als het een Coppermine is, heb je geluk, want die komt waarschijnlijk nog best ver (mijn oude coppermine heb ik iets van 200 mhz kunnen overclocken), maar met andere types zou ik het niet weten.

Veel succes!

Frogstar#2151

• CarJunkyXL
jantje112 schreef op 19 oktober 2004 @ 22:19:
probeer het softwarematig

die p3 zal zowieso niet ver komen, want je geheugen wil niet echt meegaan denk ik, dit heeft bij 133 mhz vaak al zijn maximale snelheid.
hoe zou ik dat dan kunnen doen, bios updaten ging niet helemaal zoals gewend...kon het bestand niet binden...blaat...

• CarJunkyXL
een welgemikt kickje onder het kontje...
Pagina: 1