Toon posts:

MAC filtering op de SpeedTouch 170 (WAP)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe je op de SpeedTouch 170 (Wireless Access Point) MAC filtering kunt activeren?

In het configuration utility is hierover niets te vinden.

Bij voorbaat bedankt,
SJW

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik zou ook in de manual kijken, niet bij een hulp proggie die waarschijnlijk maar een beperkt aantal functies doet.

Verwijderd

Topicstarter
In de manual geven de specs aan dat MAC filtering mogelijk is. Echter, nergens in de manual staat hoe het geactiveerd kan worden.

Daarom hoop ik dat iemand anders uit ervaring weet hoe het moet.

Groeten,
SJ

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 09:35 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:45

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Bedoel je niet de SpeedTouch 570 :?
Deze kent wel MAC beperking, echter alleen icm de rode 'registration' knop op de achterkant; zie hiervoor de manual.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik bedoel echt de SpeedTouch 170 ;)

Hierbij de omschrijving van Alcatel waaruit blijkt dat MAC filtering mogelijk zou moeten zijn:

Omschrijving:
De SpeedTouch 170 kan zowel thuis als zakelijk ingezet worden. De repeater en bridge functie maken het AP zeer functioneel en flexibel.
Specificaties:
• Configuratie middels USB • 802.11b standaard • Bereik: 50 meter binnen / 200 meter buiten • Externe antenne aansluitingen (2 X RP-SMA) • 128 bit WEP • MAC adres filter • Installatie wizard • Repeater functie (Indien bereik verder dan 200 meter moet zijn) • Bridging functie (Tbv LAN to LAN koppelingen over langere afstand)

Groeten,
SJ

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:45

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Maar heeft die ST170 dan ook niet gewoon een 'registration' knop op de achterkant ?
De 570 blaat ook over MAC adres filter, maar is niet zoals normale MAC filtering (voor zover ik weeT).

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Nee, er zit geen knop aan de achterkant. Alleen een ethernet poort en USB aansluiting...

Volgens mij kan het WAP technisch wel MAC filteren (dat kunnen ze toch allemaal?), maar zijn ze vergeten dit in de configuration utility op te nemen.

Uiteraard al een e-mail naar de SpeedTouch helpdesk gestuurd, maar daarop komt geen reply.

Het wachten is op die ene ervaringsdeskundige die hetzelfde apparaat heeft...

Groeten,
SJ

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ok vergeet die configuration utility. Zoek op hoe je in de web confif komt. Dit is meestal het IP van je gateway/DNS server oftwel de modem :)

http://10.0.0.138 is bv standaard voor een ST510 van KPN. Onder DHCP kon ik bij mijn moeder 5xx serie wireless ding iig op mac adressen filteren.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je. Dat ga ik proberen.

Mijn ST 170 (WAP) zit namelijk inderdaad via het ethernet aan een ST 510 (gateway / router / multi PC modem).

Voor de volledigheid nog even de volgende vraag. Geef jij eigenlijk aan dat ik de MAC verificatie moet instellen op de router in plaats van op het WAP? Zo ja, bestaat dan niet het risico dat iedereen het WAP kan signaleren ("backdoor" gevaar :'( ) en indringers uiteindelijk pas binnen mijn ethernet netwerk door de router worden geblokkeerd? Hoewel die kans hopelijk klein is met WEP / 128 bits encryptie / shared key op de WAP.

Met het oog op backdoor gevaar wil ik eigenlijk MAC filtering op de WAP inschakelen en SSID broadcasting op de WAP uitzetten zodat alleen mijn draadloze laptop met het WAP mag communiceren...

Maar ik ben met je eens dat ik binnen het netwerk de MAC filtering ook op de ST 510 zou moeten inschakelen.

Groeten,
SJ

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels antwoord van de SpeedTouch helpdesk. MAC filtering op de ST170 is niet meer mogelijk omdat het instabiel bleek te zijn ... :(

Solution from SpeedTouch Helpdesk:

MAC address Filtering is a feature that was unstable and therefor not available anymore on the 170. The references in the guide to this feature are but some removed, sorry for the inconvience

Groeten,
SJ
Pagina: 1