Toon posts:

Asus A7v333x met barton 2500+ crasht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag tweakers :)

Ik ben al een tijdje in het bezit van een Asus A7V333-X met een barton 2500+ processor. Er zit 256 mb 333mhz dane elec geheugen in en een asus geforce 2mx. De geforce 2 mx heeft altijd zonder problemen gewerkt op m'n andere bord (celly 1300@1600 liep ong 1x idn half jaar vast :) ) M'n nieuwe bord loopt om de haverklap vast, meer in 3d dan in 2d mode. Bijvoorbeeld bij de demo van DTM Race driver 2 werd het beeld (binnen 20 sec) zwart, na een flits, het geluid werd herhaald en de enige mogelijkheid was een reset. Bij andere spellen duurde het soms langer, en soms leek het wel of er niets aan de hand was. Als er activiteit is (HD of CPU) dan kan ik een zacht piepend geluid horen. De temperatuur is idle ong 45C en stressed bij hoge uitzondering 65C. Eerst dacht ik dat het aan m'n geforce2 lag, dat het niet samen werkt met m'n bord of iets dergelijks. Ik heb het geheugen uitgebreid getest ed. en daar is niets mis mee. Bios is laatste rev 1004. Heb alle mogelijke opties geprobeerd aan en uit te zetten maar niets heeft effect, behalve laatst de processorfreq.. Ipv 1833(nooit oc) had ik 'm eens op 14nogwat gezet en ja hoor }:O geen vastlopers meer. Weet iemand waar dit aan ligt.. moet ik mn cpu terugsturen naar AMD?

Groet, Niels

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Jumperinstellingen op moederbord staan goed wat betreft kloksnelheden?

Verhoog de Vcore eens met 1 of 2 stapjes. Het kan zijn dat de cpu te weinig spanning krijgt op een hogere snelheid.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Euh.. er is een overvolt jumper, maar verder zie ik geen jumpers voor kloksnelheid wel een plaatje met snelheden maar daar staat op jumperless
Voltage van processor staat op automatisch, kan 1 stap zeker geen kwaad?
Ohja, voeding is ook al vervangen door een andere

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 15:14 ]

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Een stapje of één, twee kan geen kwaad. Ik heb m'n Barton wel eens op 2V gehad.

Er is verder niets te zien aan de condensatoren, die staan niet bol of zijn aan het lekken?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, zoiets dacht ik wel aan omdat het zo piepte.. maar ik heb 'm op 1,7v gezet en het probleem lijkt nu weg te zijn, ik ga 'm nu uitgebreid testen :9
bedankt voor de tip :)

Verwijderd

Topicstarter
Het systeem is nog steeds niet stabiel op 333mhz fsb 8)7

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Memtest86 al gedaan?

Neem ook even deze FAQ door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Het laatste waar ik aan zit te denken wat defect kan zijn is de cpu. Als het allemaal nog niet goed loopt, spanningslijnen nakijken. Anders is je mobo gewoon niet helemaal lekker...

[ Voor 44% gewijzigd door PD2JK op 23-10-2004 12:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Memtest had ik al een paar keer gedaan ja... het lijkt er niet op alsof dat het probleem is. Ik heb het maar gewaagd en het ding eens op 200/40 gezet (2,2 ghz). Het ding loopt dan wel stabiel :P Ong 55C max en Sisoft komt boven de amd xp 3000+
8)7 :? :? :?

Verwijderd

ik heb het betreffende moederbord ook in 1 van mijn pc's. in mijn andere had ik die plank ook.

met een polamino treed het probleem ook op, met een tbred niet.

ik heb het nagezocht/gemeten de voltage regeling voor de processor op dit mobo is berekend op max 75 watt. oftewel hoge proc belasting is over de 75 watt heen gaan. dan zakken div. spanningen in, en bij de vervangen plank steeg het voltage op de agp bus.

hoop dat je er wat mee kan.

een ding vraag ik me wel af, dit bord gaat max tot 333 Mhz bus, de 400 mhz bus is niet aanwezig.

ik quote uit de beschrijving van de betreffende bios update:

Because A7V333-X does not support 400FSB CPUs, if inserting a 400MHZ FSB CPU on A7V333-X, BIOS will automatically set up FSB as 333MHz.

in de support list komen processoren met een 400 Mhz bus ook niet voor

ik heb de 400 mhz bus nog nooit gezien via wcpuid op deze plank en ik denk ook niet gezien de stabiliteit van de plank dat dit gehaald kan worden.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 09:15 ]

Pagina: 1