[WC] Messing slangtules in koper blok probleem?

Pagina: 1
Acties:

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 12:44
Daar ik geen 1/4 NPT > 13mm slangtules in plastic kan vinden, vroeg ik mij af of messing slangpilaren ook kunnen.

Kunnen als in: krijg ik dan problemen met corrosie etc.

Ik heb gezocht in GOT, maar er wordt nergens gesproken over messing tules, al1 over radiators en koelblokken.

Heb koelblok wordt van koper met plexiglas. De messing slangtules komen in het plexiglas. De rest van mn wc-setup is ook koper.

Of weet iemand misschien waar ik deze tules kan vinden? :?

[ Voor 14% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 19-10-2004 20:52 ]

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:17

Exigence

dnkroz

Messing en koper geeft geen redox reactie. Kan dus ;)

Verwijderd

Zover ik weet zit er in messing ook koper, dus dat zal goed gaan lijkt me :) . Ik heb zelf al jaren een koper blok met messing slangpilaren, en die zijn na dik 3 jar nog goed op wat aanslag van de bong koeler na (alg & shit).

Daarnaast gebruik ik zelf liever slangpilaren van een metaal ivm kracht. Met name als je ze even flink wilt aandraaien in ene sterk blok, of als je de slangen goed vast wilt zetten. Dit aangezien ik bijna alles mol met aandraaien.

FF vergeten. Ik heb slangpilaren van het werk, van messing. Deze worden ook gebruikt als koppelingen voor luchtsystemen samen met slijptollen, luchtpistolen, spuitpistolen ed. Ik heb ze wel eens in de betere autozaak zien liggen. Ik weet zo de maat niet, maar ze passen precies in mijn Swiftech waterblokkie. FF zoeken dus :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 22:51 ]

• SisterOfMercy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-08-2025
Die aluminiumkleurige aansluitingen zijn waarschijnlijk vernikkeld messing? En zo ja, geeft dat wel of te niet een reactie? Ik vermoed wel van niet, aangezien ieder koperen koelblok met die dingen is uitgerust, maar ik zou het graag zeker willen weten.

Sing This Corrosion To Me...

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:08

talin

ES-MA

DoktorAvalanche schreef op 20 oktober 2004 @ 03:44:
Die aluminiumkleurige aansluitingen zijn waarschijnlijk vernikkeld messing? En zo ja, geeft dat wel of te niet een reactie?Ik vermoed wel van niet:? , aangezien ieder koperen koelblok met die dingen is uitgerust, maar ik zou het graag zeker willen weten.
wat is nu de vraag ??
messing is volgens mij niet te vernikkelen en dan lijkt het al helemaal niet op alu .
als ze nou heel licht zijn dat iz het alu , messing is echt wel een stuk zwaarder

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• SisterOfMercy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-08-2025
talin schreef op 20 oktober 2004 @ 09:43:
[...]wat is nu de vraag ??
messing is volgens mij niet te vernikkelen en dan lijkt het al helemaal niet op alu .
als ze nou heel licht zijn dat iz het alu , messing is echt wel een stuk zwaarder
Nou, het lijkt me toch wel duidelijk, niet? Ik zeg aluminiumkleurig omdat het qua kleur meer op aluminium lijkt dan op koper. Of moet ik zilverkleurig zeggen? Het is ook alleen maar om het onderscheid aan te geven tussen de massieve messing aansluitingen en deze. Ik heb het ook niet over het gewicht, en volgens mij kan je messing wel vernikkelen.

Sing This Corrosion To Me...

Pagina: 1