Anti-virus producten ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-08 09:05
Ik draai al een geruime tijd Norton 2004, daarvoor ook gedraait met Norton 2002/2003. Opzig is dit een prima virus-scan. Alleen na een fresh install van XP & als je daarna Norton er weer op zet, is de pc merkbaar langzamer. Graag zou ik een anti-virus product willen hebben waarbij dit niet echt gebeurt, maar toch de virussen tegenhoud (AVG valt af)

Nu heb ik gezocht naar reviews/ervaringen van verschillende virusscaner's. Op GOT zijn er ook wel topics over, maar deze zijn vaak erg oud dus dan is het niet meer up to date met de huidige versies van bijv. Norton.

Zijn er mensen die ervaring hebben met verschillende anti-virus producten ervaring?

Alvast bedankt,

[ Voor 12% gewijzigd door Westereen op 19-10-2004 20:38 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-08 20:02

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Zoiets misschien?
[rml][ Virusscanners] discussietopic deel 2[/rml]
(Laatste reactie is van vandaag, lijkt me dus nog wel up-to-date en een goed topic om ervaringen in te vinden.)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-08 09:05
FlipFluitketel schreef op 19 oktober 2004 @ 20:51:
Zoiets misschien?
[rml][ Virusscanners] discussietopic deel 2[/rml]
(Laatste reactie is van vandaag, lijkt me dus nog wel up-to-date en een goed topic om ervaringen in te vinden.)
Die had ik al gezien ;) Daar gaat het helaas niet echt over de het aantal resources & cpu dat een virusscanner gebruikt...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

En toch dacht je er niet aan om het aan de mensen in BV te vragen? 8)7

Maar goed, resources komt toch zeker wel aan bod en ik ben van mening dat het in een jaar tijd niet of niet veel veranderd is, dus check toch nog eens de topics die er over gaan: ook de losse topics voor kleine/langzame/oude PC's. (Sorteer de search in SA en BV op datum, scheelt weer). Weer dezelfde tips gaan noemen lijkt me niet handig. Zeker als je niets zegt over specs van je eigen systeem, het scheelt nogal of je het over een P166/32MB hebt of Athlon3000/2GB ;)

Kortom: check toch nog eens de tips, zet alvast de "lean" scanners op een rijtje, vergelijk het met de discussies over de kracht en open eventueel een topic in BV :)

KAV werkt hier op mijn Athlon800 prima

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.