Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|
Die heb ik ook al gecheckt. Was het eerste waar ik aan dacht. Destijds met Netware 4.11 en 5.0 nog leuke problemen mee gehadpaulhekje schreef op 19 oktober 2004 @ 20:31:
kijk niet alleen naar de tijdzone, ook naar zomer/wintertijd (DST)
Yep, dat is het tweede punt waar je dan naar gaat kijken. En die staan ook goed (zijn allen Windows 2000 Prof US machines).JoetjeF schreef op 20 oktober 2004 @ 00:09:
Heb je al naar de tijdzone van de windows client gekeken?
Je weet het maar nooit he, heeft me wel eens een uurtje gekost voordat ik daar achter kwamDJ schreef op 20 oktober 2004 @ 00:23:
[...]
Yep, dat is het tweede punt waar je dan naar gaat kijken. En die staan ook goed (zijn allen Windows 2000 Prof US machines).
Zou je eens een mailtje naar jezelf kunnen versturen. Alle tijden, behalve die van 'opened' in de properties, zijn de tijden dat het mailtje verwerkt is door de server waar de POA op draait. De 'opened' propertie is de tijd van de workstation.
Zie je hier ook verschillen in?
*EDIT*
Misschien dat deze TID uitkomst brengt?
[ Voor 12% gewijzigd door JoetjeF op 20-10-2004 00:53 ]
Die laatste TID ga ik vandaag uitproberen. ThanxJoetjeF schreef op 20 oktober 2004 @ 00:44:
[...]
Je weet het maar nooit he, heeft me wel eens een uurtje gekost voordat ik daar achter kwam![]()
Zou je eens een mailtje naar jezelf kunnen versturen. Alle tijden, behalve die van 'opened' in de properties, zijn de tijden dat het mailtje verwerkt is door de server waar de POA op draait. De 'opened' propertie is de tijd van de workstation.
Zie je hier ook verschillen in?
*EDIT*
Misschien dat deze TID uitkomst brengt?
Damn, echt een vreemd probleem. Maar had je al een mailtje naar jezelf gestuurd en gecontroleerd of de 'delivered' tijd hetzelfde is als de server. Is dat zo, dan is de server in ieder geval in orde en moet het aan de client kant liggen. Dus eigenlijk de test wat ik drie posts hierboven schreef.
Heb je trouwens in ConsoleOne ook al gekeken naar "Tools-->GroupWise System Operations-->Time Zones..."? Dus niet alleen bij de PostOffice en Domain. Of zat dat al in de TID?
Anders weet ik het ook niet
*EDIT* (waarom altijd een TID vinden na het posten?)
En deze TID?
[ Voor 14% gewijzigd door JoetjeF op 20-10-2004 19:17 ]
De tijdzone van de POA, MTA en GWIA configureer je bij de eigenschappen van zo'n object.
Welke tijdzone heb je op de servers ingesteld? MET-1MEST? of een andere zone. Zit er een verschil in de daylight saving time config op de pc en de servers? Misschien dat het op de pc's uit staat. De Novell Client synchroniseerd de tijd nl. bij het opkomen van de client.
Verwijderd
Zorg inderdaad dat op je Clients dat Daylight Saving Time aanstaat (het bewuste vinkje). Dit MOET overgens aanstaan, anders gaat het echt mis, ook voor andere doeleinden.
Bij een klant waar ik laatst zat was er iets misgegaan daarmee. Resultaat: inderdaad bij de een goed, bij de ander fout. Afspraken de mist in, aaargh!!!!!
Helaas, die TID had ik ook al gevonden.JoetjeF schreef op 20 oktober 2004 @ 19:11:
[...]
Damn, echt een vreemd probleem. Maar had je al een mailtje naar jezelf gestuurd en gecontroleerd of de 'delivered' tijd hetzelfde is als de server. Is dat zo, dan is de server in ieder geval in orde en moet het aan de client kant liggen. Dus eigenlijk de test wat ik drie posts hierboven schreef.
Heb je trouwens in ConsoleOne ook al gekeken naar "Tools-->GroupWise System Operations-->Time Zones..."? Dus niet alleen bij de PostOffice en Domain. Of zat dat al in de TID?
Anders weet ik het ook niet
*EDIT* (waarom altijd een TID vinden na het posten?)
En deze TID?
We hebben nu even besloten om a.s. weekend af te wachten (overgang naar wintertijd) en te zien wat er dan gebeurd. Als het probleem dan weg is heeft het dus te maken met de DST instellingen. Waar dat dan is (servers en GroupWise objecten zien er allemaal goed uit) is nog niet duidelijk.
Overigens denken we heel sterk dat het aan de Client PC's ligt. De testen die we doen wijzen redelijk in die richting. De servers lijken dus gewoon hun werk te doen.
You don't need eyes to see, you need vision
Waarschijnlijk lost dit probleem niet op als de wintertijd ingaat, omdat het als ik het goed heb aan de Clients ligt.
Verwijderd
Clients switchen toch ook automatisch van zomer- naar wintertijd.DJ schreef op 28 oktober 2004 @ 15:44:
Vandaag hebben we overleg met de klant erbij om te kijken wat de mogelijkheden zijn. De werkstations worden door de klant zelf beheerd, dus daar heb ik geen kennis van (zijn allemaal Windows 2000 Prof machines, maar hoe die verder geconfigureerd zijn weet ik niet).
Waarschijnlijk lost dit probleem niet op als de wintertijd ingaat, omdat het als ik het goed heb aan de Clients ligt.
Ik heb hetzelfde probleem ook gehad met Groupwise 5.5. Sinds een aantal jaren geleden de zomer- en wintertijd volgens europese maatstaven is aangepast doen deze problemen zich voor. Juist in de periode van "oude" wintertijd en nieuwe wintertijd heb je 1 uur tijdverschil.
Mocht het volgende week goed zijn. Troost je: van het voorjaar komt het weer terug.....
Dan heb je tenminste genoeg tijd om het probleem op te lossen :-)Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 15:21:
[...]
Clients switchen toch ook automatisch van zomer- naar wintertijd.
Ik heb hetzelfde probleem ook gehad met Groupwise 5.5. Sinds een aantal jaren geleden de zomer- en wintertijd volgens europese maatstaven is aangepast doen deze problemen zich voor. Juist in de periode van "oude" wintertijd en nieuwe wintertijd heb je 1 uur tijdverschil.
Mocht het volgende week goed zijn. Troost je: van het voorjaar komt het weer terug.....
Die gast die verantwoordelijk was voor de PC's had zijn huiswerk niet goed gedaan, maar goed. Eind goed, al goed
Bedankt voor het terug koppelen!