Toon posts:

benchmarks gehalveerd na tweaken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje aan het tweaken gegaan met mijn asus v7700 pure en nu is het gekke ervan als ik mijn core en memory opkrik dan gaan me benchmarks omlaag ??? beetje vreemd en ook niet lekker helaas en als ik mijn oude settings weer toepas is alles okeej voor zover je een benchmark van 4450 okeej kan noemen maar goed ik heb ook maar een PIII 500@525
heeft er iemand dezelfde ervaringen ??

Al het goede komt van HEINEKEN

Verwijderd

Ik haal dezelfde score met een asus v7100. MAAR dan op een Duron 700 met 128mb ram. Zonder o/c.

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Het enige wat ik kan concluderen is dat je iets fout doet, maar wat?

Waarmee verander je de settings? Welk tweak-programmatje? Op welke snelheden stel je hem in? Wat is je driver-versie en je DirextX versie?

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Dan heb je te ver overgeklokt. Het heeft te maken met de eigenschap(pen) van een transistor,... maar vraag mij niet om uitleg.
Begin vanaf de default setting en schroef al testend (met 3dMark of zo) langzaam de Mhz-en op. Als het goed is kom je ergens een overslagpunt tegen.

NB : hoe zit het met de koeling in je kast? Heb je heatsinks op je memory geplakt?

Verwijderd

Topicstarter
ik draai op dit moment met directx 8 + detonator 6.47 en heb verscheidene tweakproggies gebruikt

nvmax/geforce tweak/Riva tuner en bij allemaal hetzelfde probleem ?

ik gebruik geen extra koeling behalve in de kast natuurlijk :)

al het goede komt van HEINEKEN

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
gebeurt vaak als je de core te ver clockt

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:08

Exirion

Gadgetfetisjist

Het zou inderdaad best goed kunnen dat als je de core teveel opvoert tov het geheugen, dat de bottleneck zo groot wordt dat ie als het ware op de handrem komt te staan. Bijvoorbeeld bij een Geforce2 GTS heeft het weinig zin om de core boven de 200 te laten draaien omdat het geheugen zowiezo al te langzaam is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Wanneer je een andere setting hebt ingesteld, boot je dan ook je computer, of test je meteen met de nieuwe setting.

Dat deed ik ook, maar dat leverde rare waarden op...reboot bij iedere nieuwe instelling.

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

kijk maar eerst s of gewone progjes en games beter werken.
Pagina: 1