Toon posts:

SB Audigy Plat. stopt er opeens mee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb sinds vanmiddag een Creative SoundBlaster Audigy Platinum. Ik heb de kaart op mijn moederbord geprikt, PC opgestart en ben dan op zoek gegaan naar de drivers. Het was namelijk een bulk-versie, dus software werd niet meegeleverd. Na het installeren van de drivers heb ik de PC gereboot en kon ik mijn muziek beluisteren. Ik beluister mijn muziek hoofdzakelijk met Winamp.

Echter na een tijdje stopte de muziek gewoon opeens, volgens mij zonder enige aanleiding. Ik krijg dan gewoon geen enkel geluid meer uit de speakers. Ik heb gereboot, maar dat haalde niets uit. Daarna heb ik de drivers opnieuw geïnstalleerd en na een reboot deed ie het weer. Maar slechts enkele minuten. Daarna heb ik dit proces nog eens opnieuw gedaan, maar nu hielp een driver-herinstallatie dus niet meer.

Ik heb dan de kaart in een ander PCI-slot geprobeerd en wederom drivers verwijderd en weer geïnstalleerd. Maar dit mocht niet baten. Ik heb eveneens mijn overclock van 60MHz teruggedraaid, maar dit hielp evenmin. Tenslotte heb ik de C-schijf nog gecheckt op fouten.

Ik heb daarnet ook op de support-pagina van Creative gekeken en daar stond o.a. het volgende:
- “AGP Aperture Size” op de helft van systeemgeheugen of minder inschakelen
Dit heb ik dus op 128MB gezet.
- “Spread Spectrum Control” inschakelen
Heb ik gedaan.
- “Memory Hole” inschakelen
Dit heb ik op 0,5% gezet.
Dan stond er ook nog dat het aan te raden is dat je je SB zo ver mogelijk van andere interne apparatuur plaatst. Ik heb deze dus in het onderste PCI-slot geplaatst en mijn netwerkkaart zit in het bovenste slot, daarboven zit mijn videokaart.

Ik heb deze aanbevelingen opgevolgd, maar niets heeft tot nog toe geholpen.
Via de search van GoT kon ik ook niet bijster veel vinden...

Heeft iemand hier een oplossing voor, of denken jullie dat mijn kaart gewoon dood is?

Mijn systeemspecs zijn als volgt:
Soltek SL-65FVB
Pentium iii 800MHz (6*133)
2*128MB SDR SDRAM PC133
nVidia RIVA TNT2 32MB
SoundBlaster Audigy Platinum

Ik werk met Windows XP Professional.

Mijn speakers zitten voorlopig nog bevestigd aan mijn monitor. Dat is een Philips 107S (17''). Volgende week heb ik mijn nieuwe speakerset, dus dan is die kaart geen overkill meer :).

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wordt de kaart nog herkend in Windows als hij ineens niet meer werkt?

Mijn SB Audigy Player (zelfde basiskaart) is namenlijk na 3 dagen ook op onverklaarbare wijze dood gegaan. Ineens werd hij slechts af en toe herkend in Windows en na nog een dag helemaal niet meer. Ik heb hem dan ook omgeruild.

[ Voor 6% gewijzigd door Admiral Freebee op 19-10-2004 19:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de geluidsinstellingen in het Control Panel nog eens nagelopen. Daar wordt hij nog prima herkend. Ook Everest herkend de kaart nog. Apparaatbeheer geeft het ook correct weer.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat wel waar is is dat de driver ondersteuning van Creative nog altijd bagger slecht is. Zo had ik ook eens de drivers van m'n Audigy geupdate en daarna kreeg ik soms geen geluid en regelmatig BSODs dus ben ik maar snel terug naar de originele versie gegaan.

Bij mij zat er trouwens netjes een CD met drivers bij de bulk versie van deze kaart.

Misschien kan je deze drivers eens gebruiken, ze zouden ook moeten werken voor de Audigy Platinium:

http://kxproject.lugosoft.com/index.php?skip=1

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!

Ik zal morgen eens een deel andere drivers gaan proberen. Nu is het een beetje laat :). Misschien vind ik op de Creative-website nog oudere versies van drivers. Ik laat hier wel iets weten of het wat uitmaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus dat Kx Project gedownload en geïnstalleerd, maar dat heeft dus ook niet geholpen. Ik heb het dus maar weer gedeïnstalleerd.

Heeft iemand nog adviezen/ideeën?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn kaart is dus kapot. Ik heb em maar teruggebracht naar de winkel. Wel jammer, want het was een koopje (25eur).

Toch bedankt voor de suggesties.
Pagina: 1