Toon posts:

[msn] krijg error bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met msn al ruim een week krijg ik bij het opstarten van msn (6.2) een error: 0x81000301 ik heb ook al geprobeerd met een acount van iemand anders maar die doet het ook niet waar kan dit aan liggen want ik snap er niks van

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 19:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
waarom word hij gedeactiveerd?

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En je bent niet de énigste. :)

En er zullen er nog wel meer te vinden zijn, hier ééntje
[rml][ MSN] foutmelding bij inloggen[/rml]/

En niet kicken binnen 2 minuten!

[ Voor 11% gewijzigd door Br@m op 19-10-2004 19:39 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Die foutcode heb ik ook wel eens. De oplossing(en) dan waren:

re-installen
of nieuwere versie downloaden
of updaten

Maar normaal gesproken heeft dit te maken met de server van msn zelf. Kij keens bij de status-service :)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
gijs13, zou je in het vervolg iets informatievere topicstarts willen maken? Probeer altijd zoveel mogelijk info over omstandigheden, reproduceerbaarheid, etc. te geven. We zijn niet helderziend :)

Br@m: kicken kan je per TR melden, niet op die manier graag :)

Verwijderd

Topicstarter
ma ik heb hem al opnieuw geinstalleerd en nog gebeurt hetzelfde ik snap er egt niks meer van

en nog een vraag bij mij starten alle site's van hotmail en msn ook niet meer op kan dat ook iets met die errror te maken hebben? want dat kan toch haast niet?

[ Voor 48% gewijzigd door G33rt op 19-10-2004 20:16 ]

Verwijderd

gijs13 schreef op 19 oktober 2004 @ 19:47:
en nog een vraag bij mij starten alle site's van hotmail en msn ook niet meer op kan dat ook iets met die errror te maken hebben? want dat kan toch haast niet?
Zijn er voor de rest nog sites waar je niet op kan? Je weet heel zeker dat er geen rare dingen op je computer die in de volksmond spyware wordt genoemd? etc.

edit:

offtopic:
Je kunt als je wat vergeten bent het edit tekentje gebruiken om je post te editten (doh) Staan rechtsbovenaan bij je post ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 19:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
er staat zeker geen spyware op want er is gister nog weer opnieuw windows opgezet en ben vandaag pas weer op internet geweest en alleen maar op sites om te kunnen kijken wat het probleem kan zijn en ik vin het toch wel zwaar klote dat msn het niet doet

en waar kan k de status service vinden???

[ Voor 9% gewijzigd door G33rt op 19-10-2004 20:16 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-02 20:16

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Gebruik als je 2x (of vaker) achter elkaar post de edit-knop.
Dat 4x kicken in 8min tijd wordt absoluut niet op prijs gesteld en je topic blijft gewoon actief. Als je in het subforum gaat kijken waar je het geplaatst hebt blijft het 24u staan, dus kap met dat belachelijk vaak kicken.

Die status kun je hier vinden: http://messenger.msn.nl/Status.aspx
[google = messenger status]

edit:

En die status die daar staat klopt ook niet altijd. Dus wacht fijn een uurtje of 2 en probeer dan nog eens om aan te melden. Het kan nl. ook een probleem bij jouw provider zijn en daar kan MS niks aan doen.
(Kijk.. ik heb de edit-knop gebruikt..)

[ Voor 28% gewijzigd door FlipFluitketel op 19-10-2004 20:05 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
i am so sorry

ma wat is dat status service eigenlijk? want k snap er niks van

en wat fijn voor jou dat je die edit knop gebruikt ma k snap je punt dus kap nu maar

Modbreak:Reageer nog een op een dergelijke manier op iemand die je probeert te helpen en ik garandeer je dat ik meer ga doen dan een post editten.

[ Voor 143% gewijzigd door G33rt op 19-10-2004 20:17 ]

• G33rt
Goed, even wat goedbedoelde tips voor gijs13:

• we hebben een editknop, gebruik die ook
• het is fijn als je goed nederlands schrijft, dat wil zeggen: geen 'ma' maar 'maar' schrijven. Je zit niet in een chatbox ;)
• mensen proberen je te helpen, vlam ze dan niet af :)
• Lees Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) een keertje door, dan komt het verder allemaal goed :)

En weer open :)

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Mja.. nu weer normaal door dan: MSN heeft op het moment weer problemen (ook al staat het niet op die statuspagina). Ik werd hier ook afgemeld en ik kon ook een tijdje niet aanmelden. Probleem ligt dus niet bij jou, maar bij MSN. Vorige week hebben ze ook een aantal keren flinke problemen gehad, zulke dingen kunnen helaas gebeuren. Volgende keer hoef je dus niet direct een topic te openen dat MSN niet werkt, wacht gewoon een paar uurtjes en kijk op die statuspagina (ook al staat daar niks over problemen, ze kunnen er wel zijn). Op het forum van Fok! hebben ze een apart topic over dingen die "down" zijn. Kijk daar dan ook of er meer mensen met hetzelfde probleem zijn, dan weet je in ieder geval of jij de enige bent of dat er meerdere mensen zijn met het probleem (Linkje naar dat topic op Fok!, houdt er wel rekening mee dat als dat topic vol zit er een nieuw topic geopend wordt en deze link dus niet meer correct is.)

Die statuspagina is bedoeld zodat je kan controleren of er problemen zijn bij hun of dat ze werkzaamheden aan het uitvoeren zijn of wat dan ook wat het gebruik van MSN kan beïnvloeden.

[ Voor 11% gewijzigd door FlipFluitketel op 19-10-2004 20:26 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

en waar kan k de status service vinden???
Die is te vinden onder "help"->''status service"

Mag ik nog aan het mooie epistel van Flipfluitketel toevoegen:
Het is inderdaad waar dat die status pagina af en toe niet helemaal klopt. Als mijn msn het niet doet kijk ik altijd hoe snel de pagina ingeladen wordt. Is dit langzaam of geeft deze ook een foutmelding, weet je zeker dat het aan hun ligt.
O ja, wat ook niet zo verstandig is: als een firewall vraagt of msn mag connecten met internet op nee te drukken. :+ maar ik neem aan dat je dat niet gedaan hebt. ;)

Verwijderd

Topicstarter
dankje voor de info en ik geloof dat k dat nie heb gedaan nee

maar wat zegt de status nu want ik kan niet naar die sites toe met status service

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 20:55 ]

• G33rt
Status zegt dat alles up is.

Zou je verder wat meer inhoudelijk op mensen in willen gaan en wat initatief tonen en meedenken? Je bent hier niet alleen om klakkeloos te consumeren namelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
1 * * * Time-out bij opdracht.
2 11 ms 10 ms 10 ms 195.190.246.64
3 14 ms 14 ms 13 ms adsl-300.gw1.hccnet.nl [62.251.0.194]
4 177 ms 43 ms 23 ms ge0-2.pr2.nik-asd.hccnet.nl [62.251.0.245]
5 15 ms 15 ms 14 ms gw01.mxp.nikhef.concepts-ict.net [213.197.27.33]

6 16 ms 15 ms 15 ms f05-01.amn-bbr-01.carrier1.net [212.4.194.61]
7 14 ms 13 ms 15 ms g01-03.ams-icr-04.carrier1.net [212.4.211.198]
8 * * * Time-out bij opdracht.
9 * * 80.253.101.126 rapporten: Het doelnetwerk is niet bereik
baar.
Is de tracert naar msn.nl, die werkt blijkbaar niet. De firewall lijkt me geen punt, sites als msn.nl, speedtest.nl werken gewoon weg niet, en blijven unpingable.

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 14:21:
[...]
Is de tracert naar msn.nl, die werkt blijkbaar niet. De firewall lijkt me geen punt, sites als msn.nl, speedtest.nl werken gewoon weg niet, en blijven unpingable.
Dat je msn.nl niet kunt pingen is normaal. Ze reageren gewoon niet op ICMP-pakketjes, speedtest.nl reageert hier wel gewoon op ping.
De msn-site werkt hier ook gewoon, kijk eens even in je hosts-file wat daar allemaal in staat (staat normaal in c:\windows\system32\drivers\etc). Hier hoort normaal alleen 127.0.0.1 in te staan, als je er iets in ziet staan van msn.nl of speedtest.nl, dan verklaart dat waarom je niet op die sites kunt komen en dan moet je toch eens op spyware gaan scannen (ook al is je pc net opnieuw geinstalleerd).

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-02 11:00
FlipFluitketel schreef op 20 oktober 2004 @ 14:39:
[...]

Dat je msn.nl niet kunt pingen is normaal. Ze reageren gewoon niet op ICMP-pakketjes, speedtest.nl reageert hier wel gewoon op ping.
De msn-site werkt hier ook gewoon, kijk eens even in je hosts-file wat daar allemaal in staat (staat normaal in c:\windows\system32\drivers\etc). Hier hoort normaal alleen 127.0.0.1 in te staan, als je er iets in ziet staan van msn.nl of speedtest.nl, dan verklaart dat waarom je niet op die sites kunt komen en dan moet je toch eens op spyware gaan scannen (ook al is je pc net opnieuw geinstalleerd).
Hosts file is clean, ook speedtest.nl is unpingable.

Tracert werkt ook dus niet..

* simon is dus bij Gijs :)

|>

Pagina: 1