Toon posts:

Trage Download internet verbinding Server.

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een dedicated server in een datacenter draaien in Chicago USA.
Deze draait Windows 2003 Enterprise en heeft wat probleempjes met de verbinding.

Op ene 1 of andere manier is de download stream van de server eeeerg traag, zon 20kB/sec van een Server in Washington terwijl de upload daarnaartoe ongeveer op 1.5mB/sec ligt....

Tevens servers die op de zelfde switch hangen maar linux draaien hebben een prima verbinding.

De server heeft een asus moederboard met een Marvell Yukon 1gbit onboard netwerkkaart.

Netwerk kaart settings die nu staan ingesteld:

802.1p support port A: off
Hardware checksumming: on
Intirrupt moderation: on
Log status messages: Status messages
max irq per sec: 5000
maximum frame size: 1514
Media Type: 100mbit full duplex (veranderen heeft geen nut gehad)
Network addres: Not present
Number of recieve buffers: 50
Number of transmit buffers: 50
wake up capabilities: magic packet and pattern ***

Heeft iemand oplossing voor dit?

edit: nieuwste driver is via windows update gedownload.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 19:31 ]

Verwijderd

Heb je al eens andere servers geprobeerd? Wat staat er in je Eventlog? Welke services draaien er allemaal?

Verwijderd

Topicstarter
Talloze andere servers geprobeert.... zelfde crappy speed

War kan ik eventlog vinden?

apache met php, mysql, serv-u, RealVNC, Dumeter, netlimiter en uitgeschakelde firewall.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Rofl, sorry, maar windows 2003 servers gaan draaien en het event log niet kunnen vinden? Naja... start --> uitvoeren --> eventvwr...

Verder, heb je de mogelijkheid om andere drivers te proberen, heb je al een andere lijn gepakt om mee te downloaden, is het altijd al zo geweest..?

Edit:
Die drivers die je via windows update binnenhaalt zijn vaak al weer verouderd... ik heb toevallig laatst nog ergens de nieuwste driver voor zo´n marvell yukon ding gedownload, maar het zijn sowieso vage NIC´s... dikke loss als ik em op een 100mbit lijn hang, maar bij 1000 niet :/

[ Voor 40% gewijzigd door m33p op 19-10-2004 20:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
in event viewer kan ik niks boeiends vinden... ook omdat ik niet echt weet waarnaar ik moet zoeken :P

Het is altijd al zo geweest.
In een andere UTP poort op de switch stoppen maakt niet uit.
Nieuwere drivers als de 7.21.1.3 heb ik nog niet kunnen vinden.

• m33p
Is de verbinding vanaf jou --> server niet gewoon brak? Heb je ´t al met een andere lijn geprobeerd? Zitten er in die andere servers dezelfde NIC´s? Wat is de load van die bakken.. etc wat meer info mag wel vind ik, hier kunnen we weinig mee....

Verwijderd

Topicstarter
Hij draait in een datacenter.. ik weet helemaal niks van die andere servers...

De downlaod van alle servers af is traag..

leuk voorbeeldje... http://www.dslreports.com...dslreports.com/1098209590

• m33p
Die is idd heel vreemd... Ik heb het net even je instellingen vergeleken met een servertje van mij, en dat is precies hetzelfde, maar ik haal wel makkelijk de juiste snelheden (10 mb/sec+)... Ik heb nu dezelfde drivers als jou zie ik dus daar kan het ook niet echt aan liggen...

Kan het niet zo zijn dat er gewoon wat rot is in dat datacentre als die andere bakken ook zo traag zijn? Wat is eigenlijk de load (%) van je bak?

Edit: Tis trouwens de 'Marvel Yukon 88E8001/8003/8010 PCI Gigabit Ethernet Controller' op een A7N8X-E Deluxe?

[ Voor 12% gewijzigd door m33p op 19-10-2004 20:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
load % is niks... Hij draait alleen maar een FTPtje...

Asus mobo, P4P800 ofzo dacht ik... maar wel idd de 'Marvel Yukon 88E8001/8003/8010'

• m33p
Die serv hangt niet toevallig ook met een andere server in een LAN, waar je dus intern wat van kan downloaden? Je zult toch echt wat meer moeten gaan testen, tot waar gaat ´t goed e.d., anders kan ik iig niet veel zeggen.. denk de rest ook niet veel :) Heeft die NIC ooit wel goed gewerkt? Zo ja, dan weet je ongeveer waar je moet gaan zoeken lijkt me?

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 19:15
Kunnen we misschien een testfile downloaden om te kijken of wij het probleem ook hebben als we wat van je server downloaden? Een 100mb.bin o.i.d?

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan de upload... Die is ruim 2.5mB/sec
de download is shit.

LaN heb ik onderhand ook getest en heb zelfde crap speed :(

Verwijderd

Topicstarter
niemand weet uht? :'(

Verwijderd

Topicstarter
Hellop!!! Dit zuigt zwaar!!!

Verwijderd

Ja ho eens even. Je eerste kick was na 16 uur, je tweede na 8 uur, de derde na een weekje en je vierde weer na 18 uur.

Ik vind het wel even mooi geweest met kicken. Over een paar dagen kun je en mailtje sturen om 'm weer open te laten gaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.