Toon posts:

AGP8x in een AGP4x

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ASUS FX5700LE 128mb APG8x, ik ben er reeds achtergekomen dat mijn moederbord een APG4x slot heeft, maakt dat dan mijn kaart langzamer?want mijn vorige kaart was een Geforce mmx440 64mb met een 64 bit interface, en het blijkt dus dat mijn FX5700 en mn gf mmx440 even goed presteren, licht het gewoon aan mijn slot of aan de videokaart.

heb al wat topics afgezocht maar nog geen duidelijk andwoord gevonden: :|
Topic: Maakt AGP *4 of AGP *8 veel verschil uit?
Topic: AGP 8 Probleem
Topic: Wel of geen 8 x AGP ondersteuning?
Topic: AGP4x of AGP8x ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 19:21 ]

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
AGP 4x en AGP 8x maakt bijna niks uit.
Als er nauwelijks verschil zit tussen de mx440 en de fx5700 dan is er iets mis met de kaart of met de drivers. Heb je de nieuwste drivers geinstalleerd?

Die topics zou het misschien handig zijn om de links te plaatsen?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:41

-ET-

Phone Home

quote: faq
AGP
Accelerated Graphics Port. Dé aansluiting op het moederbord voor videokaarten. AGP 1x en 2x (waar het allemaal mee begon) draaien op 66 MHz met een dataoverdracht van 264 MB/s respectievelijk 528 MB/s. De opvolgers AGP 4X en 8X zijn ondertussen ook geïntroduceerd, die de snelheid weer twee maal verdubbelen tot meer dan 1 gigabyte per seconde voor AGP 4X en 2,1 GB per seconde voor AGP 8X. Momenteel zijn deze enorme hoeveelheden nog niet nodig, maar AGP kan voorlopig weer een tijdje mee. Normaal gesproken zijn AGP 3.0 (8x) kaarten backwards compatible met AGP 2.0 (4x) sloten. Hetzelfde geld voor AGP 2.0 (4x) kaarten, die werken als het goed is ook in AGP 1.0 (1x/2x) sloten.
Het maakt niet uit. 8x AGP kan gewoon in een 4x AGP slot. En qua snelheid maakt het ook nog niet uit. AGP 4x zou als het goed is nog steeds genoeg bandbreedte hebben om de nieuwste high end kaarten aan te kunnen. De GF FX5700 is geen ultime high end kaart en zal dus gewoon goed moeten werken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mbt de sloten"
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/pmg/AGP_config.gif

Mbt prestatie- reviews zijn er niet voor niets, momenteel maakt het geen steek uit, misschien dat dat in de toekomst gaat veranderen.

Sowieso is grootste verschil gewoon de voltages, AGP 2.0 (4x) slikt 3.3V en 1.5V, AGP 3.0 (8x) slikt alleen 1.5V :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.