Toon posts:

zeer langzame verbinding @home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
ik heb sinds vandaag @home (breedband, 4000kbit/s) icm met een draadloze router en wireless usb stick
nu heb ik het volgende probleem, mijn (internet)verbinding is heel langzaam, weet niet of het aan het draadloze gedeelte of @home zelf ligt...

op www.speedtest.nl heb ik 1x 100kb/s gehaals en met normaal donwloaden kom ik niet boven de 30kb/s uit... nog een paar keer speedtest geprobeerd nu steed ver onder de 100, varieerend van 30 tot 60
maar als ik mijn draadloze opnieuw inschakel dan is de verbindimg 54mbps, zoals het hoort dus, maar na een paar seconden zakt ie langzaam terug en heb ik nog maar 1mbps over, en daar blijft ie op, signaalsterke is uitstekend volgens de netwerkverbinding-status gebeuren.

gebruik verder win xp en de router en usb stick zijn van sitecom

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 19:22 ]

Verwijderd

Firmware- en driverupdates al gedaan? Hoe is je afstand tot de router? Welke snelheid haal je tussen verschillende computers (ervanuitgaande dat je meerdere computers hebt)?

Verwijderd

Topicstarter
zal eens proberen, nieuwste versie van de drivers voor usb stick.

afstand is van kelder naar 1ste verdieping, maar er zit maar 1 betonnen vloer tussen en bij de 1ste verdieping is een houten vloer, dus zou moeten gaan toch...

heb nog maar 1 usb stick, dus kan de verbinding tussen een 2de pc niet proberen, maar als ik verbinding maak (inschakel) begint ie dus bij 54 en zakt ie terug tot 1mbps...

krijg van de week ook wireless pc kaart, weet niet of dit zal baten, misschien dat deze een sterker signaal uitzenden???

Verwijderd

Zo te horen zit idd het probleem in je wireless gedeelte van je internet verbinding.
Het makkelijkste is om gewoon alles naast elkaar te zetten.. dan weet je zeker dat er geen storende obstakels tussen staan.

En probeer anders je setje eens op 11mbit te zetten.
Deze heeft namelijk vaak een betere bereik/snelheids verhouding tegenover de 54mbit

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 19:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
kan ik proberen ja, maar dan moet in me pc in de kelder neerzetten :P, dus liever eerst anders proberen :)

hoe zet ik de snelheid standaard op 11 dan?

Verwijderd

Eventjes in de manual van je router duiken ;)
Hint: webinterface :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 23:38:
Eventjes in de manual van je router duiken ;)
Hint: webinterface :P
ok, zal het ff nazoeken

Verwijderd

Topicstarter
heb nog ff beetje gerommeld met instellingen, snelheid staat op auto, dus lijkt me wel goed, of niet? of handmatig op 11 zetten?

zit nu @ laptop, die staat stuk dichter bij de router, de snelheid van de netwerk verbinding varieert hier ook maar blijft niet op 1mbps hangen maar komt soms ook weer beetje hoger en zakt dan weer terug. komt dit omdat de afstand nu misschien korter is?

en een wireless pci kaart, zal die een sterker bereik hebben dan zo'n usb-stick?

edit: soms komt de snelheid op de laptop soms omhoog tot 5,5mbps, wat genoeg is omdat ik een internetverbinding heb van 4...
maar als ik dan iets ga downloaden (of speedtest) dan zit ie binnen no-time weer op 1mbps, heb ook router al gereset en opnieuw ingesteld... :?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 09:51 ]

Verwijderd

welke modem van @home heb je? had hetzelfde, gebeld en krijg nu de motorola opgestuurd ipv die oude gare com21

Verwijderd

Ik zit zelf, via @home breedband, achter een US-Robotics. router (begane grond, meterkast) en heb diverse pc's via een vaste verbinding en draadloos daarop aangesloten. Mijn draadloze verbindingen bestaan uit een vaste PCI-kaart (op eerste verdieping, inclusief dik bewapende vloer) en een USB stick (11 mbps) welke in wisselende PC's geplaatst wordt. De snelheid van deze stick varieert ook (hoewel altijd hoger dan 1) en ik haal in de meeste gevallen gewoon 400-500 Kbyte/sec.

Weet je zeker dat ze je bij @home niet op de basis of fam. snelheid hebben aangesloten? Dat hadden ze (i.v.m. het aanmelden van een nieuw modem op het nieuwe netwerk) namelijk wel gedaan en toen kwam ik ook niet hoger dan max 100 Kbyte/sec.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 10:30:
welke modem van @home heb je? had hetzelfde, gebeld en krijg nu de motorola opgestuurd ipv die oude gare com21
Via mijn oude Com21 had ik ook geen problemen met de snelheid, is een week of 2 geleden pas vervangen.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

hmmm....

probeer eens je router boven de betonnen vloer te zetten....

want voor vloeren wordt (bijna) altijd gewapend beton gebruikt, en dat verpest je wifi signaal behoorlijk...

daar komt nog bij dat het niet vaak voorkomt dat USb stickjes (zeker 54mbit) een sterk signaal hebben....
heb er zaterdag met een geprutst die 100 mW had, maar dat zijn uitzonderingen

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik zit nu dus net de laptop in de kelder naast de router :P
verbinding blijft netjes 11mbps, zakt ook niet terug niks

als ik speedtest doe, haal ik nu ook over de 400kb/s dus weet nu dat het aan het zwakke signaal ligt...

maar zou zo'n pci kaart beter ontvangst hebben dan usb? anders schaf ik me zo een aan voor boven

router op begane vloer neerzetten moet mogelijk zijn, maar liever niet, omdat mijn kabel aansluiting alles in de kelder binnenkomt, maar kan laterna altijd nog kabels gaan trekken mocht het niet goed werken :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 10:30:
heb ook die motorola btw
Pagina: 1