ik heb hier een leuk zelf in elkaar gezet systeempje staan, alleen krijg ik voortdurend tijdens het spelen van spellen, of draaien van 3dmark03 (tijdens processortest 1) problemen, vastlopers e.d.
Het is niet altijd hetzelfde, want soms loopt ie vast en maakt ie piepend geluid (komt wel uit de boxen) en soms herstart ie zomaar en soms zie je nog even snel een blauw scherm voorbij flitsen (heb al 'automatisch herstarten' uitgezet maar sindsdien nog geen problemen gehad).
de processor is hierbij (stressed dus) rond de 53 graden, idle 39 graden.
Zelf heb ik het id dat het ligt aan mn voeding (350W Aopen) dus ging ik maar even mn voltages meten en daar zit het probleem; ik kan (ook niet met de met EpoX meegeleverde utility) de +12, -12, -5, +3,3 en -3,3 voltages niet vinden, ze staan er gewoon niet bij. Wel is de +5 en +5 Stand By (wat dat inhoudt weet ik ook niet) aanwezig, die staan respectievelijk op 4,97 V en 5,09 V. Ook in de bios kan ik ze niet zien staan. Heb al geprobeerd de kabels anders aan te sluiten (ik gebruik telkens maar 1 stekker per 'kabel' en de anderen zijn nog vrij)
Specs:
AMD-64 3200+ (Newcastle)
EpoX 8KDA nForce3 (driverversie 5.10)
1024 mb Kingston (Valueram) PC3200
160 GB Hitachi IDE
160 GB Hitachi SATA
Geforce 6800 GT (Aopen) (driverversie 61.77)
350 Watt Aopen voeding
Liteon 16x DVD brander
Windows XP pro SP1a
Alles loopt gewoon op stock speeds
Het is niet altijd hetzelfde, want soms loopt ie vast en maakt ie piepend geluid (komt wel uit de boxen) en soms herstart ie zomaar en soms zie je nog even snel een blauw scherm voorbij flitsen (heb al 'automatisch herstarten' uitgezet maar sindsdien nog geen problemen gehad).
de processor is hierbij (stressed dus) rond de 53 graden, idle 39 graden.
Zelf heb ik het id dat het ligt aan mn voeding (350W Aopen) dus ging ik maar even mn voltages meten en daar zit het probleem; ik kan (ook niet met de met EpoX meegeleverde utility) de +12, -12, -5, +3,3 en -3,3 voltages niet vinden, ze staan er gewoon niet bij. Wel is de +5 en +5 Stand By (wat dat inhoudt weet ik ook niet) aanwezig, die staan respectievelijk op 4,97 V en 5,09 V. Ook in de bios kan ik ze niet zien staan. Heb al geprobeerd de kabels anders aan te sluiten (ik gebruik telkens maar 1 stekker per 'kabel' en de anderen zijn nog vrij)
Specs:
AMD-64 3200+ (Newcastle)
EpoX 8KDA nForce3 (driverversie 5.10)
1024 mb Kingston (Valueram) PC3200
160 GB Hitachi IDE
160 GB Hitachi SATA
Geforce 6800 GT (Aopen) (driverversie 61.77)
350 Watt Aopen voeding
Liteon 16x DVD brander
Windows XP pro SP1a
Alles loopt gewoon op stock speeds