Toon posts:

tv kaart / 5.1 geluids vraagje. / probleempje.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gisteren al een topic geopend maar ik wil het toch nog eens aansnijden omdat ik het nog niet echt gelukt is zoals ik wil.

Dit is de situatie:

5.1 Creative 5500 + Externe Decoder gaat in mijn Digital Out van mn Audigy2.
Nu zitten dus al mijn boxen aangesloten op mijn subwoofer waarvandaan een kabeltje in mijn coaxial gaat van mijn externe decoder.

Nu heb ik wat probleempjes met het doorlussen van het geluid van mijn tv kaartje (avermedia 303P).

Hoe moet ik dit nu goed aansluiten? Ik heb wat verwarring met die decoder namelijk en in mijn tvsoftware zegtie telkens dat ik mono geluid heb.. Terwijl hij stereo zou moeten zijn.

Iemand misschien suggesties of tips?

boxen --> subwoofer --> decoder(coaxial) --> geluidskaart

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit natuurlijk ook wel wat dingetjes te proberen maar het vreemde is als ik bijvoorbeeld dit mijn tv kaart via audio out naar de line in van mn geluidskaart doe dat ik wel geluid krijgt maar opeens uit me linksvoor box.. Dan stel ik dat opnieuw in bij surround mixer en dan is het wel goed..
En als ik dan tv proggie afsluit en bijv mp3 wil luisteren dan veranderd hij het weer automatisch zodat ik eerst weer naar surround mixer toe moet om alles weer in te stellen...

Er zijn zoveel instellingen, zie door bomen het bos niet meer..

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat komt omdat je TV kaart stereo is, en je SB een 5.1 kaart. Als je dat doorlust wil het nog wel eens mis gaan. Wat je kunt proberen is FlyTV2000 te gebruiken - die kan rechtstreeks naar je audigy doorlussen via PCI, heb je dat kabeltje niet eens nodig :)
Zie overigens ook het topic over de Aldi TV kaart (wat ook een Avert met een Philips chipset is): Medion 42073 Tv kaart (Philips 7134 Chipset)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)