Toon posts:

[XP SP2] SATA drivers installeren zonder controller?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okee, hier het geval:

Ik heb XP SP2 geïnstalleerd op mijn pc, alles aangepast zoals ik het wil hebben, etc. Nu wil ik daar een image van maken m.b.v. Acronis TrueImage, ook geen probleem.

Het probleem is dat dit alles op een 10GB schijfje staat en alles gemigreerd moet worden naar SATA schijven. Voor zover ik weet haalt TrueImage de drivers uit Windows zelf, ik moet dus SATA (Promis FastTrak TX4) drivers installeren omdat ik anders de image niet via de bootable cd-rom kan terugzetten.

Mijn vraag: kan ik de drivers voor de Promise FastTrak TX4 kaart installeren zonder dat ik de kaart in het systeem heb zitten? Of: biedt XP SP2 native ondersteuning voor deze kaart? Of weet iemand misschien hoe ik het anders kan regelen via TrueImage? (Okee, dat waren 3 vragen, maar maar 1 probleem :P )

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:07
Waarschijnlijk wordt er een dos systeem gebruikt om het één en ander terug te zetten. Als het BIOS de hard disk en kaart ondersteund gaat het wel goed(kaart gaat zowiezo goed en de hard disk zeer waarschijnlijk)

Maar waarom probeer je het niet gewoon start eens gewoon de PC op met de boot-CD en je weet het snel genoeg als er wat wordt gededecteerd. Als je genoeg weet breek je het af.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

Topicstarter
h.edink schreef op 19 oktober 2004 @ 20:31:
Waarschijnlijk wordt er een dos systeem gebruikt om het één en ander terug te zetten. Als het BIOS de hard disk en kaart ondersteund gaat het wel goed(kaart gaat zowiezo goed en de hard disk zeer waarschijnlijk)

Maar waarom probeer je het niet gewoon start eens gewoon de PC op met de boot-CD en je weet het snel genoeg als er wat wordt gededecteerd. Als je genoeg weet breek je het af.
Nee, TrueImage maakt gebruik van een eigen versie van XP om de rescue cd te maken. Vandaar ook dat ik er vanuit ga dat deze de nodige drivers ook uit XP haalt (je kunt kiezen extra drivers voor scsi/firewire/usb/network/etc. te installeren).

En het probleem is dus dat ik de S-ATA kaart nog niet heb, anders was het inderdaad simpel genoeg te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

Niemand ideeën hierover?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan je 1e vraag toch gewoon proberen ('kan je drivers installeren zonder dat je de kaart hebt')? :)

Verder moet je in ieder geval zorgen dat je 'originele' situatie (dus je PATA disk als het ware) in tact blijft zodat als er iets mis gaat je altijd nog naar je oude config terug kan en iets anders kan proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 20 oktober 2004 @ 19:07:
Je kan je 1e vraag toch gewoon proberen ('kan je drivers installeren zonder dat je de kaart hebt')? :)

Verder moet je in ieder geval zorgen dat je 'originele' situatie (dus je PATA disk als het ware) in tact blijft zodat als er iets mis gaat je altijd nog naar je oude config terug kan en iets anders kan proberen :)
Heb ik al gedaan :)
Jammer genoeg weet ik pas of het werkt als ik de sata controller + schijven heb en daar de image probeer op te zetten. Als het niet werkt mag ik dus weer helemaal overnieuw ;(

En de oude situatie is een enkelvoudige 10GB schijf waar alle zooi op staat, daar wil je natuurlijk zo snel mogelijk vanaf :P

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:45
Gebruik sysprep uit de deploy-tools. Daarmee kun je mass storage drivers toevoegen zonder dat deze fysiek aanwezig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op 21 oktober 2004 @ 11:43:
Gebruik sysprep uit de deploy-tools. Daarmee kun je mass storage drivers toevoegen zonder dat deze fysiek aanwezig zijn.
Verhip, je hebt gelijk!
Daar had ik nog niet aan gedacht!

Ik kijk eerst even of ik de drivers nu heb geïnstalleerd (.inf => install) en als dat niet zo is doe ik het gewoon via sysprep :)
Pagina: 1