Toon posts:

Divx naar DVD MET ondertitels?

Pagina: 1
Acties:
  • 302 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag van een XVID naar een DVD gaan er moeten echter wel ondertitels bij staan. Na wat googlen kom ik bij verschillende tutorials uit om van XVID naar MPG te gaan met ondertitels en dan een andere tutorial van MPG naar DVD nu heb ik al eens de tutorial gedaan van XVID naar MPG met ondertitels, maar de kwaliteit is niet echt goed meer te noemen, op de TV (laptop op TV aangesloten) ziet het er nog best beestig goed uit, maar op m'n laptop niet meer, nu is mijn vraag: is er een mogelijkheid om van XVID rechtstreeks naar DVD te gaan mét ondertitels??

Ik denk dat ik nu van m'n mpg nog is naar dvd ga dat ik niet meer van kwaliteit over ga houden en dat zou jammer zijn...

Alvast bedankt.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Na mijn weten zul je de DVD tóch moeten authoren naar VOB-jes etc.

Bij een DVD is er de mogelijkheid om ondertitels apart op de DVD te zetten, eventueel meerdere voor bijvoorbeeld meerdere talen.

Ik zou ze gewoonweg niet ín het beeld zelf zetten, maar gewoon met je author-software ze er apart bij zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat ik ze dan moet omzetten naar VOB files maar wat bedoel je met de ondertitels met je author file er apart bijzetten???

Vind ik hier ergens tutorials over hoe dit exact moet en de gebruikte software?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kijk eens rond op deze pagina zou ik zeggen :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de site, maar waar moet ik daar in hemelsnaam kijken ?:S ik zie er niets staan van ondertitels bij de DVD zetten :S:S

Verwijderd

http://www.videohelp.com/forum/userguides/220351.php

Met dit doe ik het altijd, werk perfect en het is zeer simpel

Have fun :)

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik ooit ook eens gedaan, maar dat vraagt wel zeer veel schijfruimte he :S en dat vind ik een beetje jammer dan... is er geen andere oplossing dan om schijfruimte te besparen???

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-08 17:26
Ik heb er een heel erg handig programma voor, wat echt alles voor je doet .. en wat een perfecte dvd afleverd met selecteerbare nederlandse ondertitels.

D.I.K.O is de naam

Download: http://www.jltoca.uaivip.com.br/en/download.htm

Website: http://www.vmesquita.com

Veel plezier ;)

Verwijderd

Sorry, maar misschien heb ik het verkeerd begrepen, maar de orginele vraag was om Xvid (of Divx) incl. vaste ondertiteling als een AVI naar CD/DVD te schrijven. Of het wijs is om de ondertiteling apart te schrijven, of weer te converteren naar MPG-2 is een andere zaak. Ik converteer ook wel VOB DVD files incl. ondertiteling naar Xvid AVI met het programma DVDx (welke gratis is). Ondertiteling, Audio en Video worden heel simpel samengevoegd.

Het doel hier is om toch meer films op 1 DVD te krijgen toch? Door reauthoring of converteren naar MPG-2 ga je weer de film groter maken en word de kwaliteit (nog) slechter.

Ik ga van het weekend de Yamada speler bij Mycom kopen welke Xvid/Divx afspeelt. Jammer vind ik alleen dat zoals ik dat tot nu toe heb begrepen, de bestanden alleen kunnen worden afgespeeld door ze te kiezen vanuit een soort Windows Explorer achtige interface, en dus geen Menu-structuren zoals bij VCD of DVD schijfjes. Als het mogelijk zou zijn of een soort intro te maken volgens voorgaande formaten, met keuze mogelijkheden en daarna verwijzen naar een AVI bestand zou dit voor mij écht de toekomst zijn.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 11:23

chromeeh

the Gnome

Het kan d.m.v MainConcept maar goed als je even op Google zoekt dan vind je er genoeg info over :)
Ik weet niet of dat soort links binnen de policy vallen dus vandaar dat ik ze ook niet post....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:37
Op www.weethet.nl staat een handleiding die ik altijd volg. Gewoon met Nero Vision Express en ffdshow. Werkt echt perfect!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 10:21

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

winavi en vobsub.

srt subs downloaden bij je avi. en converteren. Nadeel is dat je subs ziujn ingebakken ipv losse file.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Verwijderd

Topicstarter
Met die DIPO krijg ik een error 19 , als ik het doe met AVI2DVD dan krijg ik fouten met dei mpv file, nu ga ik dat nog is proberen met nero :S

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Goed, dit is nu echt de laatste keer dat ik het vertel ;)

1) AVI file omzetten naar MP2 en M2V (of MPG en dan demuxen)
2) srt subtitles downloaden en met srt2sup omzetten naar SUP bestand
3) Ifoedit starten, de MP2, M2V en SUP files inladen
4) resultaat: VOB files met echte inschakelbare subtitles.

En ik garandeer dat het werkt. Heb van de week een DVD gebakken met MPEG2 en AC3 geluid en met Nederlandse en Engelse ondertiteling. Net echt ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Microkid op 20-10-2004 19:10 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-08 17:26
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 19:03:
Met die DIPO krijg ik een error 19 , als ik het doe met AVI2DVD dan krijg ik fouten met dei mpv file, nu ga ik dat nog is proberen met nero :S
Je moet dan geloof ik een plugin download oid. Neem eens een kijkje op dat forum van die Diko. Daarin staan alle foutmeldingen die je tijdens het proces kan krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Leuk , maar als je ons nu eens zegt met welke programma's je dat doet ???

• Microkid

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 19:22:
Leuk , maar als je ons nu eens zegt met welke programma's je dat doet ???
Eeh, tegen wie heb je het?

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op 20 oktober 2004 @ 19:23:
[...]

Eeh, tegen wie heb je het?
Tegen jouw (en dan heb ik het over de programma's voor de eerste stap :p

Ene op dat forum van die diko moet je geregristreerd zijn en daar heb ik geen zin in niemand met een ideetje hoe dat komt?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 19:31 ]

• Microkid

Microkid

Smile

1) AVI file omzetten naar MP2 en M2V (of MPG en dan demuxen). Kan je doen met TMPGenc.
2) srt subtitles downloaden en met srt2sup omzetten naar SUP bestand. Doe je met srt2sup.exe
3) Ifoedit starten, de MP2, M2V en SUP files inladen. Doe je met IFOedit 0.96

Viel wel mee he? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Goed maar moet ik die file dan twee keer door tmpgenc halen? een keer voor de .mp2 en een keer voor de m2v?

-->Als ik dat doe voor de mp2 en duidelijk opsla als .mp2 dan slaat hij het toch op als een mpeg, is dit normaal???

• Microkid

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 19:54:
Goed maar moet ik die file dan twee keer door tmpgenc halen? een keer voor de .mp2 en een keer voor de m2v?
Nee, 1x is voldoende, maar je moet wel voor ES (elementary streams) kiezen. TMPGenc splitst de mpeg stream dan automatisch in een m2v en mp2 bestand.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de vele vragen, maar waar vind ik dat ergens die elementary streams :S/S

• Microkid

Microkid

Smile

rechts onderin staan diverse keuzes.

Afbeeldingslocatie: http://www.nobukuni.com/jp/dv/images/tmpgenc_main.png
Sorry voor het Japanse plaatje, kon zo snel niks beters vinden ;)

ES (video+audio) dus.

Verwijderd

Topicstarter
Dat lukt me nu, maar als ik dan in de map ga kijken waar de files zijn opgeslagen en dan kijk bij eigenschappen, dan zie ik dit:

TYPE: MPEG - filmbestand

ik weet niet of dit normaal is??

hij maakt wel 2 bestanden aan

• Microkid

Microkid

Smile

Dat is normaal. MP2 ziet ie bij mij ook als MPEG bestand. Niks van aantrekken, zolang de MP2 maar vele malen kleiner is dan de M2V.

Verwijderd

Topicstarter
Alvast hartelijk dank,

Ik hoop dat dit gaat werken, als er nog vragen zijn dan horen jullie het wel :D

Verwijderd

Topicstarter
Hier mijn volgende vraag:

Alles is tot nu toe gelukt, ik heb twee files verkregen door tmpgENC en een .sub file nu wil ik dat met die IfoEdit gaan verwerken tot een DVD maar hoe werkt dat juist? hoe voeg ik die twee files en die .sup toe?????

nogmaals bedankt.

Verwijderd

Psboy schreef op 19 oktober 2004 @ 20:36:
Ik heb er een heel erg handig programma voor, wat echt alles voor je doet .. en wat een perfecte dvd afleverd met selecteerbare nederlandse ondertitels.

D.I.K.O is de naam

Download: http://www.jltoca.uaivip.com.br/en/download.htm

Website: http://www.vmesquita.com

Veel plezier ;)
Perfect idd dit programma, installeren, klein beetje configuren en het draait.
Voordelen:
- Aanzetten en weglopen, na een paar uur (afhankelijk van je machine) staat je DVD ISO klaar
- Eventueel direct op DVD gebrand (wel ff leeg DVD'tje in de recorder duwen)
- Automatisch samenvoegen 2 avi's -> 1 DVD
- Selecteerbare subtitles (of ingebrand al naar gelang eigen keuze)
- Systeem automatisch afsluiten als ie klaar is met omzetten

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 22:40 ]

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

http://www.submagic.tk/ zag daar een mooie uitleg!

En kijk eens op deze site: http://www.nlondertitels.com/board/showthread.php?t=1756

[ Voor 47% gewijzigd door Flame17 op 21-10-2004 01:21 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

ik kwam overigens met winavi aanzetten nadat ik nogal vaak VBR avi's tegenkwam. Hier word tmpgenc niet vrolijk van. AC3 is ook omslachtiger als met winavi, die slikt bijna alles. Alleen geen schakelbare subs, maar ja, dat maakt mij iig niks uit.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

http://www.extradvd.nl/html/ondertiteling5.htm

Makkelijker kan ik het je niet maken :)

Verwijderd

Topicstarter
Die tutorial heb ik al gevolgd er is wel een nadeel aan;

je moet eerst omzetten van divx naar avi en dan de subtitels erop zetten,d an van avi nog is naar mpg en dan uiteindelijk naar dvd, dat is er al een groot deel van de kwaliteit weg...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het zo gedaan zoals microkid zei, nu heb ik ze door IFOEDIT Gehaald, en dan krijg ik een .IFO files en nog wat andere file's als ik ze wil afspelen met bsplayer dan krijg ik can't open file, is dit normaal???

en hoe zet ik ze nu juist op een dvd???

Ik zie net dat deze files maar een 138 kb groot zijn, en dus niet afspeelbaar zijn met bsplayer, nu heb ik zo is zitten kijken als ik bij die tmgENC dat zo doe zoals hierboven gezet dan zie ik dat hij ze opslaat als een M1V ipv M2V.

Is dit normaal?? en zou het hier an kunnen liggen??

Hoe verhelp ik dit?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 19:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geeft iemand mij een laatste ingeving??

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

basics. Lees eerst de basics. Pak maar es een normale dvd erbij. Deze bestanden horen erbij. de filmbestanden zijn .vob de rest zijn menu, indexen etc. etc. Gewoon in Nero een dvd film branden: template geeft gelijk een audio_ts en een video_ts in de root van de dvd. Sleep alle bestanden (ifo en de rest) naar die video_ts, branden en klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik de file met succes uit een geldige dvd laten bestaan, maar als ik het afspeel heb ik een GROOT PROBLEEM:

Het geluid loopt voor op de film :S bij het geripte geluid is dat helemaal nog niet het geval ik voeg alles samen (subs en geluid) via ifoEdit ofzo...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 22:37:
[...]

Perfect idd dit programma, installeren, klein beetje configuren en het draait.
Voordelen:
- Aanzetten en weglopen, na een paar uur (afhankelijk van je machine) staat je DVD ISO klaar
- Eventueel direct op DVD gebrand (wel ff leeg DVD'tje in de recorder duwen)
- Automatisch samenvoegen 2 avi's -> 1 DVD
- Selecteerbare subtitles (of ingebrand al naar gelang eigen keuze)
- Systeem automatisch afsluiten als ie klaar is met omzetten
zeeeeer fijn programma!

ik heb alleen een vraagje.. is het mogelijk 2 omgezette divx op 1 dvd te zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg er een Error 19 mee..

maar ik heb nu een mp2 en een m2v file, hoe krijg ik ze nu samen tot een DVD met subtitels erbij, i kheb dat progje gebruikt wat hierboven werkt gezegd, maar dat zet er precies geen subs o nder, en laat het geluid te snel vorouit lopen, terwijl dit niet het geval is in de audio file apart...

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-08 17:21
bij het settings menu kun je de die error 19 laten negeren , dit had ik namelijk ook .
verder vind ik dit programma ook heel fijn , maar ik ben nu namelijk bezig met mijn eerste film te converteren . maar heeft iemand toch een antwoord op de vraag van mijn user boven mij ( hoe ik ze kan branden , het zijn mpv bestanden)

offtopic:
nog maar 46 mins voordat mijn 2 films op 1 dvd klaar staan :)

[ Voor 12% gewijzigd door k5052 op 22-10-2004 19:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 18:58:
[...]
zeeeeer fijn programma!

ik heb alleen een vraagje.. is het mogelijk 2 omgezette divx op 1 dvd te zetten?
Als in 1 film als 2 divx's ja, als in 2 verschillende films op 1 Cd, zou je ff moeten kijken in de help.

Verwijderd

Topicstarter
kenny89 schreef op 22 oktober 2004 @ 19:24:
bij het settings menu kun je de die error 19 laten negeren , dit had ik namelijk ook .
verder vind ik dit programma ook heel fijn , maar ik ben nu namelijk bezig met mijn eerste film te converteren . maar heeft iemand toch een antwoord op de vraag van mijn user boven mij ( hoe ik ze kan branden , het zijn mpv bestanden)

offtopic:
nog maar 46 mins voordat mijn 2 films op 1 dvd klaar staan :)
waar kan ik dat laten negeren???

• k5052
settings menu :/ nofi
er staat 1 setting in waarbij staat , negeren ( je kunt de taal op nederlands zetten) , ik kan het nu niet zien , ben nog bezig met converten

ja:P

[ Voor 80% gewijzigd door k5052 op 22-10-2004 20:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja en wat moet ik juist aan/uit zetten :D

is dat: ingnore pulldown error???

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 20:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu dit moest er nog bijkomen: om een of andere reden krijg ik als ik wil beginnen met converteren steeds deze errors:

Afbeeldingslocatie: http://www.pcmodders.be/DIKO.JPG

Nu als ik op ok klikt wordt telkens dat getalletje verhoogt met 1 dus ik kom er niet uit. vorige keer had ik dit dus niet.

Weet iemand hoe dit komt

Nu begint het echt op mijn zenuwen te werken hoor ...

• k5052
je meot ook 0.77 gebruiken :P , jij hebt versie 0.76

Verwijderd

Topicstarter
ja dat zal er niet aangelegen hebben, maar ik heb ff iets zwaars op m'n enter toets gezet en nu is hij bezig te converteren, let's hope it's works :D

• k5052
nou alles , werkt maar ik mis 1 ondertitel omdat ik namelijk 2 films (dvdrips op 1 dvd heb gezet) maar ik krijg bij het menu subtitels maar 1 subtitel te zien van 1 film. ..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook nog eens een vraag: Alshij volledig klaar is met omzetten waar slaat hij het dan op?

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Ik ben bang dat je eerst maar eens in de materie moet verdiepen, ik geloof niet dat het hier een helpdesk is, ondanks dat alle begin moeilijk is.

Hij zal het opslaan als je dat aangeeft op de plek waar jij dat wil, dus als je daar niks aan veranderd zal het in de map zitten van dat programma, anders zoek je op vob of de naam van je film.

offtopic:
als je starsky and hutch doet had je de moeite kunnen besparen, wat een zaadfilm

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat is het net:

ik vind hier een map in die diko folder met een video_TS en audio_TS mapke in, nu als ik die open is dat de film maar daar maar een klein stukske van (24 minuten) en de ondertitels zijn er ook niet

offtopic:
Meningen verschillen, opninies veranderen !

Verwijderd

Topicstarter
Het is maar een 30 tal minuten van de ganse film, wat heeft dat fucking programma dan die 2 uurs zitten doen ? dat is dan mijn vraag eigenlijk wel

Verwijderd

Hmm.. dat DIKO werkt wel goed, heb al 3 films goed weten om te zetten op dvd. Maar nu probeerde ik een 4e film (Shrek 2) En als ik die dan kijk loop het geluid ongeveer 4-5 seconden voor..

beetje vreemd.. iemand een idee?
Modbreak: Spider.007het posten van volledige filenames staat gelijk aan een Warez aanbod

[ Voor 23% gewijzigd door Spider.007 op 23-10-2004 14:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dat ook maar dan met Starsky and Hutch

en hij ript maar een deel van de film blijkbaar (eerste 30 minuten) mijn ondertitels zie ik ook nergens ...:S
Modbreak: Spider.007het posten van volledige filenames staat gelijk aan een Warez aanbod

[ Voor 27% gewijzigd door Spider.007 op 23-10-2004 14:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry,

was niet slecht bedoelt 8)7

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

zoek eens op Mozartlaan met Google, verder gooi de kreet avi/divx to dvd in google http://www.google.nl/search?hl=nl&q=divx+to+dvd&lr=

Zeker weten dat er progjes moeten zijn waarbij het simpel kan gaan zonder gebok van sommige avi's, meestal is geluid in de avi de boosdoener, zeker in combi met virtual dub en tempgenc.

nog een hit met google : http://www.google.nl/sear...bs&btnG=Google+zoeken&lr=

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:11
hullepim schreef op 20 oktober 2004 @ 16:47:
Op www.weethet.nl staat een handleiding die ik altijd volg. Gewoon met Nero Vision Express en ffdshow. Werkt echt perfect!
mm, dat is een leuk programma inderdaad. 1 probleem voor mij, ik wil graag nederlandse,engelse,geen ondertiteling kunnen inschakelen.

kun je ook zonder ffdshow branden, dus zonder standaard sub, en dan 2 subfiles erbij zetten, zodat je kan kiezen tussen [none], [dutch], [english] ??

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Mozartlaan beschrijft dat op zijn site, of zoek op Avi to DVd with selectable subs

Verwijderd

waarom doet iedereen zo moeilijk? :s

Je gebruikt gewoon het programma WinAvi. Je pleurt je DivX/XviD met je srt in 1 map.
Daarna start je WinAvi op. Klik op 'DVD'. Selecteer je DivX/Xvid en select je output. En hoppa binnen 1 uur je film naar DVD geconvert met ondertiteling ingebakken. (Ook nog weinig kwaliteit verlies btw)

Bij deze een mini-tut :>

Het converten van een DivX/Xvid naar DVD met (permanente) ondertitels.

Benodigdheden:
-WinAvi (dit is geen freeware, je kan het kopen of er een crack voor zoeken)
-Film (duh)
- .srt ondertitel
- evt. SubTool

Stap 1.

Zorg er eerst voor dat je ondertitel synchroon loopt met je film. Mocht dit niet het geval zijn probeer dan eens met het programma SubTool

Stap 2.

Doe de film en srt in dezelfde map. Zorg ervoor dat ze dezelfde naam hebben en dan je achter je sub '.srt' erachter zet
dus:

naam_van_film
naam_van_film.srt

Stap 3.

Start het programma 'WinAvi'

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/6160nXjLtEuC.JPG

klik op 'DVD' je krijgt dan een nieuw venstertje, hier moet je je film selecteren.
Als je dat gedaan heb krijg je een nieuw venstertje.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/6160uHdi8mt1.JPG

selecteer bij output de plek waar je dvd wil zetten
Dan kun je bij advanced nog het 1 en ander regelen. Voor het beste resultaat kan je quality op highest zetten.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/6160rbFx67gj.JPG

Vervolgens klikken we op 'OK' en dan begint ie te converten. Je krijgt ook een preview windows te zien. Als het goed is zie je de ontertitels ook.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/6160n2qaMuc7.JPG

Weliswaar staat er soms bij 'time left:...' dat het urenlang duurt voordat ie klaar is, hier moet je echter niet op letten, op mijn pc is een gemiddelde film klaar in 40 à 50 minuten.

Als het converten klaar is krijg je een map te zien op de plek waar je het heb opgeslagen. Met de naam 'DISK_0'

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/6160agbqYT2N.JPG

Als je in deze map kijkt krijg je waarschijnlijk het volgende te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/61603hd0TL0S.JPG

Dit moet je vervolgens branden met nero oid.

En voila, nu heb je je film op dvd met ondertitels

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 10:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 10:08:
waarom doet iedereen zo moeilijk? :s
mooie tut.
euhm ik heb nu de film en subs in dezelfde map gezet, dezelfde naam gegeven, maar als hij bezig is zie ik nog geen subs |:(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 17:18:
[...]

euhm ik heb nu de film en subs in dezelfde map gezet, dezelfde naam gegeven, maar als hij bezig is zie ik nog geen subs |:(
je moet ook ffdshow of vobsub geinstalleerd hebben. (en in ffdshow subtitels aangevinkt hebben bij configure...)

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

en even getest en het werkt hier ook goed, met subs erin, maar wilde de TS niet hebben dat hij zijn subs kon selecteren ipv dat ze vast in de film zitten?

Verwijderd

Flame17 schreef op 26 oktober 2004 @ 21:53:
en even getest en het werkt hier ook goed, met subs erin, maar wilde de TS niet hebben dat hij zijn subs kon selecteren ipv dat ze vast in de fiom zitten?
Dat doet die DIKO dus perfect, heb het nu al bij een aantal mensen ook neergezet en iedereen werkt ermee zonder problemen.

Hier is nog zo'n soort programma: http://members.home.nl/thefilmmachine/
Moet je alleen nog een externe encoder bij vinden (Cinema Craft Encoder SP 2.5, 2.66, 2.67 or Canopus Procoder)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2004 22:05 ]

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:31
Zeer goede tutorials op http://www.sectie.be/
En dan nog in het Nederlands! Wat wil je meer? :)

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 22:04:
[...]

Hier is nog zo'n soort programma: http://members.home.nl/thefilmmachine/
Moet je alleen nog een externe encoder bij vinden (Cinema Craft Encoder SP 2.5, 2.66, 2.67 or Canopus Procoder)
Daar moet je wel voor betalen dacht ik zo, zeker als je de w.. niet w...t. :>

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Goed; het feest heeft wat mij betreft lang genoeg geduurt :) Over dit onderwerp is voldoende te vinden op zowel GoT als Google:

[search=dvd AND (subtitle OR ondertitel) AND divx]
[google=dvd AND (subtitle OR ondertitel) AND divx]

Verder lijkt deze draad steeds meer uit te lopen op een algemeen 'plemp hier je vragen neer' topic; iets wat we niet graag bevorderen. :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.