videokaart in vriezer???

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:54

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ik heb laatst bij OC-shop een BLue Orb gehocht en nu wou ik dus die cooler op mijn videokaart aansluiten. het leuke is nou dat op mijn Creative GF DDR de cooler op mijn chip is geplakt.

nu is dus mijn vraag ik heb gehoord dat ik mijn GF in de vriezer moet stoppen want zo laat de lijm los.
klopt dit???en zo ja hoelang moet ie er dan in.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Je kan ook gewoon een paar uurtjes gaan quaken dan word ie lekker heet en dan kun je em er ook zo afhalen

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-07 17:36
Ik zag laatst een verhaaltje van iemand die een waterkoeling op z'n kaartje propte ('t was iemand op dit forum), maar dat vriezer-gedoe scheen niet te helpen. Je zult maar 't goede oude schroevedraaiertje moeten gebruiken.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ik kwam er net ook achter dat de vriezer niet holp. koud werd ie wel maar los niet.

is de magnetron nog een ID.

wie heeft ook zijn fan van zijn videokaart afgehaalt en is het hem gelukt.
dit gaat over een Creative Labs Geforce DDR.

Verwijderd

Je magnetron vind het echt niet fijn als je er metale onderdelen in gaat rammen.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op zondag 31 december 2000 14:16 schreef Fallen_angel het volgende:
Je kan ook gewoon een paar uurtjes gaan quaken dan word ie lekker heet en dan kun je em er ook zo afhalen
Ehh .. not. De epoxy die gebruikt wordt voor die heatsinkjes/koelertjes wordt sterker naarmate het warmer wordt, dus als je het ff lekker op gaat warmer gaat het alleen maar moeilijker :o . Gewoon een half uur in een goed afgesloten antistatische zak stoppen en ff in de diepvries leggen. Ik heb het ooit gedaan en het leek te werken :+ ...

PC Specs

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-07 13:28
Magnetron verhit alleen vloeistoffen, dacht ik

Verwijderd

|:( |:(
jazeker stop hem in je magnetron dan kun je meteen een nieuwe kopen >:)
Nee doe dat maar niet!!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Heb je wel eens een CD of een plastic bakje in de magnetron gedaan >:) Ik weet niet of je videokaart dat aan kan :P

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
dus nu in de vriezer stoppen en net na rond 2001 eruit halen??

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op zondag 31 december 2000 17:43 schreef ReseTTim het volgende:
dus nu in de vriezer stoppen en net na rond 2001 eruit halen??
:?:? ... eh een half uurtje, hoe kom je bij 6 uur :?

PC Specs

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Op zondag 31 december 2000 17:46 schreef Bomberman het volgende:

[..]
:?:? ... eh een half uurtje, hoe kom je bij 6 uur :?
hij zegt NA 2001, dus hij laat het meer dan een jaar in de vriezer leggen... :)

maar ergens op anandtech stond een review van e blue orb dacht ik, ddaar stond ook bij uitgelegt hoe ie die standaard koeler eraf kreeg :) (denk ik, correct me if i'm wrong)

Verwijderd

Hmmm...koud maken?!?
Welke idiooot heeft dat verzonnen!
Gewoon ff Quaken of 3DMark2000 voor een urrtje laten draaien, of de fohn erop zetten. 2e werkt het beste.....maar niet te lang! Heb ik zelf ook gedaan bij m'n Hercules 3D Prophet II Ultra.

Succes!

Sc8-)8-)t

Verwijderd

Ik heb dezelfde procedure uitgehaald, Geforce CLAP, prutkoeler vervangen door lasagna koeler, half uurtje in de vriezer werkte perfect (de chip zal NIET loskomen in de vriezer, maar er is significant minder kracht nodig om em los te wrikken.)

begrijpie ?

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Dubbelpost.. Oops :)

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:56
Pas geleden had ik hetzelfde probleem met mijn TNT2 fan. Vriezer werkt inderdaad goed. Gewoon in statische verpakking een kwartiertje erin. Dan voorzichtig schroevendraaier onder de fan en heel even kracht zetten. Kraakte even, maar heeft helemaal niets beschadigd hier. Succes ermee! :)

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Vergeet dan in godsnaam niet een oud (bank)pasje tussen de schroevendraaier en de chip te wurmen, zo minimaliseer je de kans dat je de chip beschadigt...

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:59

Dark

who tweaked the light?

Kamertemperatuur of in de vriezer maakt niks uit, waar het om gaat is dat je het niet probeert als je hem net (nog warm) uit de pc trekt, want dan gaat het lastiger...

edit: weet wat leuk is; kerstbal in de magnetron doen... leuke effecten geeft dat :)
Pagina: 1