[exchange2k3]incoming mail

Pagina: 1
Acties:

• snrg_Paco
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08-2023
Ingredienten:
win2k3
Active Directory
DNS
Exchange 2003
RRAS / NAT

Users kunnen wel mails versturen maar inkomend mail komt niet binnen.

SMTP heb ik op alle mogelijke manieren ingevuld en zelfs helemaal open. Heb de internet mail wizard laten draaien. En een eigen connector gemaakt. maar het mocht niet baten.

NAT laat ook btw ook alles door.

Nu kan ik nog steeds geen mail binnen krijgen maar wel versturen. wat kan ik nog meer testen?

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
als je wijzigingen in firewall gemaakt hebt al eens geprobeerd om de firewall te stoppen weer te starten? Merk je dat je wijzigingen wel werken? Als je outbound ook dichtmikt?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
recipient policy aangepast voor je domain :? port 25 staat open vanaf het internet :? MX record in DNS laten aanpassen :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Staat de gateway wel goed? (kan me haast nie voorstellen dat dat het is, maargoed)

Verwijderd

kan je vanaf buitenaf (internet pctje met modem of thuis adsl) telnetten naar poort 25 van je externe IP? (telnet <ip> 25)

• snrg_Paco
Gateway staat wel goed, denk ik... clients kunnen gewoon Internetten.
Exchange 2003 heb ik draaien op dezelfde server

Mx record heb ik bij hosting bedrijf "no-ip" ingevuld.

Recipient heb ik ingevuld

Ik hoef dan niets meer extra in te vullen in me eigen DNS of wel?

• snrg_Paco
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 19:53:
kan je vanaf buitenaf (internet pctje met modem of thuis adsl) telnetten naar poort 25 van je externe IP? (telnet <ip> 25)
Dit zal ik morgen even proberen...

Voor de duidelijkheid: Ik zal van buiten af (externe computer) proberen in te loggen op me eigen server (automatisch Inet-IP) op poort 25.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Post de bounce-mededeling eens die mensen zien als ze naar jou proberen te e-mailen?! Als de server het actief weigert dan zie je daar vast wel een foutmelding!

Wees consequent, maar niet altijd

• snrg_Paco
Het rare is dat het niet gebounced wordt... Ik krijg gewoon helemaal niets

Het lijkt wel alsof het in een loop terecht komt en dan daar uitsterft.

Ik heb geprobeerd te telnetten naar me bak maar ik krijg op poort 25 geen verbinding. Nu ga ik een aparte mailconnector maken voor me inkomende mail. Voor dat ga ik gebruik maken van een andere poort.

Ik hoop dat dit op gaat lossen tenzij iemand een ander plan hou ik me aanbevolen :D

[ Voor 3% gewijzigd door snrg_Paco op 20-10-2004 09:55 ]

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
Je moet port 25 op je modem / router even openzetten naar je server.
Daarna je MX record bij je hosting bedrijf laten aanpassen naar jouw ip dit duurd +/- 48 uur.
Hierna zal alles werken.
Bij welke provider zit je btw er zijn providers die port 25 standaard dichtzetten

• snrg_Paco
midget schreef op 20 oktober 2004 @ 10:08:
Je moet port 25 op je modem / router even openzetten naar je server.
Daarna je MX record bij je hosting bedrijf laten aanpassen naar jouw ip dit duurd +/- 48 uur.
Hierna zal alles werken.
Bij welke provider zit je btw er zijn providers die port 25 standaard dichtzetten
Poort 25 is opengezet in mijn NAT router. Mijn provider is quicknet. Waarschijnlijk is poort 25 voor inkomend verkeer dichtgezet.

Mijn hostingbedrijf is in dit geval dyndns. Mijn Mx record wijst naar mijn hosting-naam die daar weer op mijn IP-adres wijst.

Dit is goed geregeld dus. Ik hoef in mijn DNS niets te wijzigen. Het is alleen die poort 25 die de das omdoet bij mij..

• snrg_Paco
ok net gehoord dat het niet mogelijk is om incoming mail te krijgen. Ik ga het nu via een email forward systeem doen. Dit gebeurt via pop3 server.

Verwijderd

Heeft Quicknet geen batched SMTP server die je mag / kunt gebruiken?
Pagina: 1