Toon posts:

Netwerkservers van farcry en empires werken niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben morgen een lan maar we hebben problemen met het netwerk. Alles werkt perfect, we kunnen op internet, bestanden delen, we kunnen elkaar gewoon zien, counterstike source online werkt ook als een trein. Zelfs een counterstrike server op het locale netwerk doet het.

MAAR zordra we een server van empires dawn of the modern world maken of een farcry server maken, dan kunnen we elkaars servers niet zien. Een derde pc kan de server weer wel zien. Alleen mijn pc kan de servers niet zien, en servers vanaf mijn pc kunnen ook niet worden gezien door de andere pc's. We hebben al geprobeerd om netwerkinstellingen over te zetten via een netwerkinstallatiediskette, maar ook dit levert geen resultaat. Reïnstall van de games werkte ook niet. Het hele netwerk lijkt goed te werken, behalve bij deze games. Heeft er iemand een idee?

Alle pc's maken gebruik van windows XP. De probleem pc heeft windows XP home editon. Verder wordt er gebruik gemaakt van een simpele 8 poorts switch. Alle firewalls staan uit.

Verwijderd

Staat NetBIOS over TCP/IP aan? (Tabblad WINS onder de knop Advanced bij Properties van je TCP/IP protocol welke weer te vinden is bij Properties van je Local Area Connection)

Zien jullie elkaar wel in Netwerkomgeving?

Verwijderd

Topicstarter
Die staat op standaard. Is dat de bedoeling? Jah we kunnen elkaar wel zien op het netwerk.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 19:55 ]

Verwijderd

Probeer eens een ping uit te voeren naar andere pc's
Start-> cmd (enter) -> ping 10.z.x.y (ip adres van andere pc)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 20:05:
Probeer eens een ping uit te voeren naar andere pc's
Start-> cmd (enter) -> ping 10.z.x.y (ip adres van andere pc)
Dat werkt natuurlijk. Zoals je in mijn aanhef kunt lezen werkt het volledige netwerk perfect, kunnen we files sharen, internetten, counterstrike online gamen, counterstrike server locaal joinen, MAAR NIET empires of farcry joinen. Een server van empires of farcry kan ik met mijn pc niet zien. Een andere pc in het netwerk kan die servers wel zien.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 20:26:
Een server van empires of farcry kan ik met mijn pc niet zien. Een andere pc in het netwerk kan die servers wel zien.
Wat is het verschil tussen jouw pc en die andere pc dan? Behalve dat jij als enige home edition hebt zover ik begrijp, maar zelfs dan zou het toch moeten werken.

• Bartje21
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03 18:14
Sommige games maken er nogal een probleem van als er meer dan 1 netwerkkaart aanwezig is (op de PC die probeert te connecten naar de server).
Heb je geen mogelijkheid om te verbinden met het IP-adres, ipv de games een server te laten zoeken?

Verwijderd

Topicstarter
Zo het probleem is opgelost: Een complete windows reïnstall heeft het gefixed. Jammer dat we nu nog steeds niet weten wat er fout zat, maar hierdoor konden we tenminste onze LAN houden

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-05 19:52
Probeer anders eens IPX te installeren. Is wel handig voor wat oudere games en sommigen kunnen wisselen van protocol waardoor je meer keuzes hebt als er dingen via TCP/IP niet werken ofzo. Wel overal hetzelfde frametype aanhouden.
Pagina: 1