Toon posts:

Friaco / NetSource, alweer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik herinner me dat er hier een hele poos geleden een flinke discussie is geweest over Friaco/NetSource.

Mensen kregen rekeningen thuisgestuurd over bedragen en periodes die ze zelf niet gemaakt hadden. Waaronder ik dus.

Destijds heb ik een hartig woordje gesproken met de zogenaamde helpdesk daarzo waar ik om een specificatie vroeg van die periode die ik zou moeten betalen. Meneer aan de telefoon had echter "geen toegang tot het klantenbestand" wtf? :)

Ik heb destijds niet betaald (ook op aanraden van de consumentenbond).
(Ik zou toen een bedrag moeten betalen over een periode dat ik geen lid meer was... per december was ik ermee gestopt en ik kreeg een rekening van april dat jaar erna)

Nu, kom ik thuis van mn werk, ligt er een brief van Atlantic Telecom in de brievenbus. Atlantic Telecom????
Na het openen kom ik aan bij de vollgende brief:
Geachte heer, mevrouw,

Misschien weet u het nog niet, maar NetSource BelTegoed heet per 1 april 2004 Atlantic Telecom. Wij hebben wederom in de afgelopen maanden onze tarieven in prijs verlaagd. Op bellen binnen de regio krijgt u altijd 10% korting. Op bellen buiten de regio krijgt u altijd 20% korting. Dus reden te meer om weer met Atlantic Telecom te gaan bellen.
Na een leuke, slijmerige inleiding komt dan het slechte nieuws
Tevens treft u nog een rekening aan die wij, na eerste eindafrekening, vergeten zijn u toe te sturen. Hiervoor bieden wij onze excuses aan. Betaling van deze rekening zal geheel automatisch plaatsvinden.
Dan volgt er nog een stukje over een aanbieding
En dan nog een stukje over superlage prijzen :r (yea right!)

Gek genoeg is er nu opeens WEL een specificatie. En dat over een periode dat ik geen lid meer was? Doen ze goed :P
Naast de bijgesloten specificatie is er natuurlijk nog de rekening, die zal automatisch worden afgeschreven en dat is dus inmiddels gebeurt.

Morgen ga ik die lui eens flink aan de tand voelen, en bij de bank langs om dat geld mooi terug te halen.
(mogen ze dat eigenlijk wel, zomaar geld van je rekening afschrijven terwijl je al 2 jaar geen lid meer bent en je ze dus NIET meer machtigd daartoe??)

Zijn er meer die hetzelfde probleem hebben als ik?

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb hem ook gehad, en de rekening was € - 8,93 Dus ik krijg nog geld terug dan.. :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou nog eens kijken dan.

Er staat bij mij - 35,47
En daarvoor staat: Huidig Saldo

Je moet dus nog betalen... ik zou ook je rekening maar eens checken, want het is er vast al af. En opbellen morgen!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Oh, was al blij dat ik terug kreeg. Ze doen maar, het wordt direct gestorneerd. Ik blijf niet bezig met die zooi. Het is van 2002 :(

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap ook niet waar ze opeens die specificatie vandaan halen.... ik was toen al 3-4 maanden geen lid meer.
Vorig jaar was er geen specificatie, en nu opeens wel.

Zijn ze dan een jaar lang bezig geweest om de specificaties van hun (ex-) klanten te faken? :?

Verwijderd

Ook ik ben helaas ten prooi gevallen aan het versufte Friaco zooitje heb al 2 jaar geen account meer bij friaco (ben er toen uitgekickt i.v.m. te hoog verbruik >:) ) maar zie nu ineens dat er € 99,80 euro is afgeschreven naar Atlantic telecom hier ga ik dus mooi niet mee accoord en heb het gelijk gestorneerd, het probleem is alleen dat ik een jaar geleden verhuist ben, dus helaas ook die specificatie niet gehad heb.

Iemand nog ideeen hoe ik dit verder moet aanpakken ?

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-02 19:25
Nou hier hetzelfde, ook een rekening. Van 5 euro. Ben inmiddels ook verhuisd.

Rekening is uit 2002, uit principe storneer ik dus dit bedrag. Zijn ze nu helemaal gek daaro? alleen jammer dat ik speciaal hiervoor naar de bank moet. Stelletje eikels.

Vreemd dat dit zomaar kan met een machtiging uit 2002....

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gister gebeld met die helpdesk en die man zou het voor me uitzoeken.

Volgende dag terug gebeld, nou blijkt het volgende:
volgens hem staat de tijd bij Friaco niet goed; de klok stond een uur voor of achter :?
Hij had in elk geval mijn gegevens opgezocht (dat vind ik dan wel zo netjes, was iig meer vooruitboeking als in april toen meneer de help desk niet in het klantenbestand kon :P) en toen bleek dat dat dus inderdaad niet klopte.

Het geld word nu door hun (Kon dat zelf via de bank ook doen maar ben benieuwd of dat ze zo eerlijk zijn en het terug storten) nu terug gestort op mn rekening.

Wat ik aan andere gedupeerden suggereer: bel ze eens op (dat grapje kost je trouwens wel 50cent per minuut!) en laat ze dat eens nakijken.
volgens die kerel waren er meerdere die hetzelfde probleem hadden.

Mja als je het mij vraagt.... dit is zo'n actie om proberen mensen geld af te troggelen.... denk dat veel mensen het niet eens gaan nakijken en klakkeloos betalen.

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Lekker slim om te gaan bellen/betalen? Wie zegt dat er aan de andere kant van de lijn een klantenbestand is? Iedereen die belt krijgt zeker te horen dat het om een fout gaat...?

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-02 19:25
Precies ,ik ga echt geen 50 cent per minuut betalen voor die ongein. Morgen naar de bank en de boek storneren. Belachelijk, stelletje oplichters. Slechte reclame voor ze overigens

Verwijderd

heb het geld ondertussen terug, ben benieuwd wat hun volgende zet is.
Pagina: 1