Toon posts:

SB Live! 1024 vervangen door Fortissimo i.v.m. optische uitgang

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een maand of twee geleden een SB Live 1024 gekocht. Echter, nu heb ik dinsdag een portable Minidisc player/recorder gekocht. Met die MD kan ik ook digitaal opnemen, maar daar heb ik wel een optische uitgang voor nodig op mijn soundcard, en die heeft de 1024 niet. Het probleem is dat het een 1024 is, want bij een Value kan je zelf nog wel wat solderen etc., maar bij deze dus niet. Nu mijn vraag : Is het de moeite waard om die SB Live! 1024 te vervangen door een Guillemot Maxi Sound Fortissimo? De Fortissimo heeft nl. standaard een optische uitgang, en dan kan ik dus digitaal opnemen met mijn MD. Heeft iemand hier ervaring mee?

Suggestions highly appreciated

Mzls, hATEway

Verwijderd

Ik heb zelf precies hetzelfde probleem; in een review (http://www.hardwareinfo.n...BLive-Player1024/nl2.html) zag ik dat je bij Creative een module kunt bestellen om je SP/-Dif uitgang om te bouwen naar een optische uitgang. (http://shop.europe.creative.com/detail.asp?pid=1027) Je kunt het kabeltje ook zelf maken, maar hoe dat precies moet, moet ik nog even uitzoeken; het is vast een stuk goedkoper...

Verwijderd

Ruilen? Ik heb vorige maand de Guillemot Fortissimo gekocht. Ik heb geen minidisc en die optische uitgang dus niet nodig.
F.

Heb je het bonnetje nog in je bezit? ik wel.

Verwijderd

Zo'n doe het zelf-pakketje kun je kopen bij een zaak voor elektronica-onderdelen; een printplaatje met wat onderdelen voor ongeveer Fl 50,-
Even een beetje solderen en het werkt!!

Verwijderd

Goh, heb jij dan de schema's e.d.?

Ik ga wel hobbyen!

Verwijderd

Topicstarter
Was het maar zo eenvoudig. Ik heb net ff de Elektuur erbij gepakt, maar ook de zelfbouw-print die daarin staat kan niet op mijn kaart :(( Ik ga zometeen een meel naar Creative sturen, over wat mijn opties zijn. Het zou fijn zijn als ze een kabeltje ofsow hadden....

Mzls, hATEway

ps : Voor 50 gulden heb je misschien de helft v.d. onderdelen ofsow. Het hele pakket zoals het in de elektuur staat (dus print+onderdelen) kost 140 piekos :(((

Verwijderd

Snuffi, Ik ga morgen even dat spul kopen en dan kan ik het schema wel even scannen denk ik.

HaTeWaY, Dat plaatje hoef je ook niet op je kaart te zetten; je hebt gewoon een los printplaatje met wat onderdelen dat je met een kabeltje aansluit op de digitale uitgang van je kaart.
Op dat printplaatje zet je dan ook een uitgang voor een optisch kabeltje...
Je moet even naar Okaphone in Groningen gaan; daar hebben ze dat spul wel. Ik weet niet hoe duur het daar is, maar gister hebben ze mij verteld dat het hier ongeveer 50 gulden kost; je moet natuurlijk al wel een optisch kabeltje hebben... (die zijn ook duur!!)

Verwijderd

Topicstarter
K dan, that's more like it. OkoPhone ken ik wel, ben ik ook wel eens geweest. Gave winkel is dat, echt zo'n local radio shack :)
Als alles werkt etc., wil je dan ff wat info geven? Thnx.

Mzls, hATEway

Verwijderd

Psycho heeft ook zo'n module van creative heeft gehaald voor een optische uitgang voor ze midi-disc. Lekker met 44Khz zonder geluidsverlies midi-discs kopieren dat is wel relaxed!

Sniper logged out...

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:06
www.minidisc.org/part_hacking.html

Daar staat alles wat je moet weten!

Een vriend van me heeft deze gemaakt!:
mason.gmu.edu/~gsopko/spdifttl.html

...zelf in me handen gehad.
Werkt perfect volgens hem!

Tip: Bouw het in een oude comp.muis...

Ik moet zelf nog die shit halen.
Het is ZOOOOOOO simpel!

Verwijderd

Topicstarter
Georgio, ik citeer uit mijn eerste posting : 'Het probleem is dat het een 1024 is, want bij een Value kan je zelf nog wel wat solderen etc., maar bij deze dus niet. '

ALLE projecten op minidisc.org zijn voor SB Live! VALUE kaarten, en niet voor een Player 1024. Geloof me maar, dat is gewoon zo.
Als het allemaal ZOOOO simpel was, dan had ik deze topic niet gestart en was ik nu optisch aan het opnemen.

Alpha-Sniper : Die module op de website heb ik ook gezien, maar die dingen zijn niet goedkoop, en ik hoef alleen maar een optische-uitgang. Bij al die modules betaal ik dus voor een zooi shit die ik toch niet gebruik.

Mzls, hATEway

Verwijderd

Ik heb alle shit nu gekocht. Alles bij elkaar Fl 55,-. Het is gewoon het pakketje uit de Elektuur (ik dacht #4 uit 97)....
Maareuh, je hebt maar de helft nodig van dat pakketje uit de Elektuur; de andere helft is voor een converter "optisch -> coax" en dat heb je niet nodig..
Het enige schema wat ik dus ook heb komt uit de Elektuur.

Maar HaTeWaY, waarom zou het niet op je kaart kunnen, je hebt toch wel een digitale uitgang?

Verwijderd

Topicstarter
Popeye -> ik heb het artikel uit de elektuur van december '99. Als je die hebt moet je eens helemaal op het laatst van het artikel kijken. Ik citeer : 'P.S. Bezitters van een nieuwe SB Live 1024, die hun kaart willen uitbreiden met meer digitale in- en uitgangen, vinden in de online-help van hun kaart de aansluitgegevens van de connector. U kunt zelf dan eens experimenteren met de manier waarop de hier gepresenteerde uitbreidingskaart moet worden aangesloten (dit type kaart heeft meerdere ingangen aanwezig op de uitbreidingsconnector).'

Probleem is dus > Ik heb wel zo'n geel output-poortje in het bracket van mijn kaart, maar niet de S/P-DIF connector (echt OP de kaart) die nodig zijn voor het solderen van zo'n TOSlink connectortje. Maar ik zal nog ffies verder turen etc., als ik wat vind laat ik het je horen.

Mzls, hATEway

Verwijderd

Ik heb gister alles in elkaar gesoldeerd (nou ja, alles, zo veel was het nou ook weer niet; wie wel eens eerder een soldeerbout heeft vastgehouden is er binnen een uurtje mee klaar) enne... alles werkt perfect. Eindelijk mooi geluid op mijn minidisc. :7

Snuffie, het schema heb ik dus wel, maar ik heb geen scanner; over een week ofzo kan ik het misschien laten scannen, maar er zijn vast meer mensen die het schema hebben...
Pagina: 1