[JS] statusbalk wil niet weg

Pagina: 1
Acties:

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Ik heb weer een eigenaardig probleem...
Ik ben bezig een portfolio site te maken voor mezelf, maar bij het openen van een window gaat er iets mis.
De browser trekt zich namelijk niks aan van status=0 of status=no :?
De rest van de parameters worden netjes toegepast, maar de statusbalk blijft terugkomen en dat is niet de bedoeling.

Tja, meer kan ik er eigenlijk niet van zeggen, dus het blijft een beperkte TS ;)

voor de betreffende URL, kijkt u hier: www.arjanhouben.nl

heeft iemand enig idee waarom dit gebeurd? alvast bedankt!

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:02

crisp

Devver

Pixelated

in IE6 onder winXP met SP2 is dit standaard uitgeschakeld; ik weet niet zeker of er een optie voor is, maar dat is de oorzaak ;)

Intentionally left blank

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
crisp schreef op 19 oktober 2004 @ 18:14:
in IE6 onder winXP met SP2 is dit standaard uitgeschakeld; ik weet niet zeker of er een optie voor is, maar dat is de oorzaak ;)
hmm, maar onder FF doet ie t ook niet, hier niet tenminste.
de eerste link die ik vond met google doet t echter wél :?
uit de cache zodat je t makkelijk vind: link

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Het ligt zoals je in die link van je kan zien, niet aan status=no, want dat gebeurt bij beide voorbeelden, echter alleen bij die 2e link krijg ik met FF0.10Beta geen status bar.

Dus:
code:
1
2
window.open("aa031203a.htm", "example1", "width=400, height=300, 
location=no, menubar=no, status=no, toolbar=yes, scrollbars=yes, resizable=yes");

versus
code:
1
2
window.open("aa031203a.htm", "example2", "width=100, height=100, left=0, top=0, 
menubar=no, status=no, location=no, toolbar=no, scrollbars=no, resizable=yes");

Trial and error. Probeer het te vinden zou ik zeggen. :)

Edit: Nou okay, even versimpelen, naar dingen waar het aan zou kunnen liggen:
status
toolbar
scrollbars

Met een van deze properties is het te fixen.

edit:
Enters toegevoegd i.v.m. layout versjtering

Trouwens het uiterlijk van de pointer wijzigen met JavaScript vind ik een beetje overkill. Gebruik gewoon CSS.

[ Voor 55% gewijzigd door Cavorka op 19-10-2004 19:02 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:02

crisp

Devver

Pixelated

Je site doet helemaal niets in FF (0.9.3):
Error: document.all has no properties
Source File: http://www.arjanhouben.nl/
Line: 20

Intentionally left blank

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Cavorka schreef op 19 oktober 2004 @ 18:58:
Het ligt zoals je in die link van je kan zien, niet aan status=no, want dat gebeurt bij beide voorbeelden, echter alleen bij die 2e link krijg ik met FF0.10Beta geen status bar.

Dus:
[knip]
Trial and error. Probeer het te vinden zou ik zeggen. :)

Edit: Nou okay, even versimpelen, naar dingen waar het aan zou kunnen liggen:
status
toolbar
scrollbars

Met een van deze properties is het te fixen.

edit:
Enters toegevoegd i.v.m. layout versjtering

Trouwens het uiterlijk van de pointer wijzigen met JavaScript vind ik een beetje overkill. Gebruik gewoon CSS.
Maakt het qua 'zwaarte' nog iets uit of ik javascript of css gebruik?
het is iig makkelijk aan te passen, dus dat kan ik wel doen.

Ik heb een voor een de properties weggelaten, maar dat holp niet, dus het lijkt een combinatie te zijn, of er moet er 1 speciefiek op yes staat oid...
crisp schreef op 19 oktober 2004 @ 18:59:
Je site doet helemaal niets in FF (0.9.3):

[...]
fixed, nu nog ff doctype's ed. drin zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door Arjan op 19-10-2004 20:07 ]

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
nou, ik ben er helemaal achter waarom in dat voorbeeld de statusbalk wel weg is :|

hetzelfde gebeurd namelijk als je een standaard FF venster kleiner maakt totdat de hoogte kleiner wordt dan ongeveer 150px...

maw, ik heb geen werkend voorbeeld gehad tot nog toe :P

is het überhaupt mogelijk, of is de statusbar van FF net als die van IE vastgelegd met de komst van SP2 ?

Verwijderd

Atgast schreef op 19 oktober 2004 @ 20:21:

is het überhaupt mogelijk, of is de statusbar van FF net als die van IE vastgelegd met de komst van SP2 ?
Volgens mij is het een veiligheids-instelling en zal het niet meer mogelijk zijn, met dank aan alle phishing sites van de afgelopen tijd.

Verwijderd

In mijn FF0.9 zit een optie "allow to scripts to... hide the status bar" en die staat default uit, bij een verse installatie.

Waarom wil je überhaupt de statusbalk uitzetten? Je hebt toch niets te verbergen voor de gebruiker ? })

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 19:48:
[...]

In mijn FF0.9 zit een optie "allow to scripts to... hide the status bar" en die staat default uit, bij een verse installatie.

Waarom wil je überhaupt de statusbalk uitzetten? Je hebt toch niets te verbergen voor de gebruiker ? })
ik vind dat mooit uitzien, zo'n kaal scherm met alleen mijn inhoud een een title bar.
Momenteel ben ik aan het overwegen om met DIVjes een soort van venster te maken, probleem is echter dat je dan min of meer de gebruiker verplicht het venster te maximaliseren aangezien je anders ook het 'nep' scherm niet ziet.

Verwijderd

ik vind dat mooit uitzien, zo'n kaal scherm met alleen mijn inhoud een een title bar.
Je zegt in je startpost dat je een portfolio aan het maken bent. Stel je voor er komt iemand langs die je in wil huren. (Waar maak je anders een portfolio voor?) Hoe moet die dan je site bookmarken, of via het bestand menu de link doorsturen naar de personeels-functionaris...

Bovendien open je je portfolio scherm via popup's. Google snapt geen javascript en zal dus de popup-pagina's nooit indexeren. Dus of je dan al gevonden wordt...

De meeste bedrijven die iemand zoeken als webdesigner, zoeken niet alleen iemand die leuk kan tekenen, maar ook iemand die sites kan maken die op vrijwel op alle gangbare browsers werken, die door gehandicapten geraadpleegd kunnen worden, die makkelijk te bedienen zijn, die geen popup-alerts geven in XPsp2...

Just my 2 cents. :P

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 16:27:
[...]

Je zegt in je startpost dat je een portfolio aan het maken bent. Stel je voor er komt iemand langs die je in wil huren. (Waar maak je anders een portfolio voor?) Hoe moet die dan je site bookmarken, of via het bestand menu de link doorsturen naar de personeels-functionaris...

Bovendien open je je portfolio scherm via popup's. Google snapt geen javascript en zal dus de popup-pagina's nooit indexeren. Dus of je dan al gevonden wordt...

De meeste bedrijven die iemand zoeken als webdesigner, zoeken niet alleen iemand die leuk kan tekenen, maar ook iemand die sites kan maken die op vrijwel op alle gangbare browsers werken, die door gehandicapten geraadpleegd kunnen worden, die makkelijk te bedienen zijn, die geen popup-alerts geven in XPsp2...

Just my 2 cents. :P
ben geen webdesigner :+
nja, dat was niet de bedoeling iig, maar ik snap je punt en dat is natuurlijk waar :)

Pagina: 1