Toon posts:

[PHP] instelling veranderen zodat $_POST['var'] = $var

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn webserver (remote) gebruik soms in plaats van $_POST voor de variabele naam te zetten, gewoon de variabelenaam. Ik wil maar zeggen $_POST['var'] heeft dezelfde inhoud als $var dan, het is gewoon korter geschreven. Ik weet wel dat dit normaal niet veilig is, maar deze directory is toch al beveiligd, dus niet iedereen kan erin.

Nu heb ik thuis, locaal ook apache draaien, ongeveer dezelfde versie (4.3.9 terwijl op webserver 4.3.8 draait). Enkel kan ik hier de verkorte vorm niet gebruiken, ik moet er altijd $_POST[''] voor zetten anders werkt het niet. Waar kan ik deze instelling veranderen? thx

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 20:53

Tux

Die instelling staat in php.ini op de server.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:21

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Zie Mijn POST en GET forms werken niet (meer), daar staan wat uitleg over hoe en wat.

Daarnaast is dit puur een configuratieprobleem en heeft weinig met programmeren te maken.

[ Voor 36% gewijzigd door gorgi_19 op 19-10-2004 17:33 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:21

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik kreeg nog een mailtje van NMe84 hier over :)
Hey gorgi_19,

Vandaag heb je dit topic gesloten: [rml][ PHP] instelling veranderen zodat $_POST[ 'var'] = $var[/rml]

Ik zou hier graag nog aan toevoegen dat wanneer je extract($_POST) bovenaan je code zet, dit alle waarden uit de post array als variabelen beschikbaar maakt. Wanneer je dus $_POST['foo'] en $_POST['bar'] hebt, zijn deze na het aanroepen van die extract functie gewoon aan te spreken als $foo en $bar. Wanneer je niet meer dan één superglobal per script extract, is het ook best nog veilig.

Groeten,
NMe84

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.