Toon posts:

[HTML] Scrollen in layer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een layer gemaakt op een HTMLpagina, met een scrollbalk erin.
Hij staat hier: http://nl.cashmoneybrothers.be/~jeroen/quirien/gedichten.htm

Mijn enige probleem: ik kan niet scrollen met m'n pijltjestoetsen, page up/down toetsen of m'n scrollwieltje. Ik zal dus met m'n muis aan het balkje moeten slepen. Kan ik dit op de een of andere manier oplossen?

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Overigens lijkt het me overigens een beter idee om ipv. een hele hoop tabellen en divjes door elkaar te gebruiken gewoon volledig gebruik te maken van css voor de opmaak :) .

DM!

Verwijderd

Ik kan op mijn machine gewoon met het muiswieltje en toetsenbord scrollen... Je moet er wel eerst even inklikken om er de focus op te zetten.

Misschien kun je tekst in een span zetten en die dan in de body-onload focussen? Iets in de trant van:
code:
1
 <body onload="myspan.focus()">

Verwijderd

Topicstarter
JHS schreef op 19 oktober 2004 @ 17:34:
Overigens lijkt het me overigens een beter idee om ipv. een hele hoop tabellen en divjes door elkaar te gebruiken gewoon volledig gebruik te maken van css voor de opmaak :) .
Ja, dat is uiteindelijk ook de bedoeling. Maar ik ben nog een beetje een leek op 't CSSgebied, dus ik ben nog aan 't uitzoeken hoe ik bepaalde codes omzet naar CSS. :)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:42

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 17:26:
Ik heb een layer gemaakt op een HTMLpagina, met een scrollbalk erin.
Hij staat hier: http://nl.cashmoneybrothers.be/~jeroen/quirien/gedichten.htm

Mijn enige probleem: ik kan niet scrollen met m'n pijltjestoetsen, page up/down toetsen of m'n scrollwieltje. Ik zal dus met m'n muis aan het balkje moeten slepen. Kan ik dit op de een of andere manier oplossen?
Ik kan daar wel gewoon scrollen in msie5.5, msie6
dus met scrollwheel alswel met pijtljestoetsen.

vereistte is enkel dat de pointer boven de layer staat.

dit werkt niet in FireFox/mozilla, danwel in msie5, simpelweg omdat dartoe geen mogelijkheden zijn geimplementeerd in de browser.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een firefox gebruiker, dus dan moet 't daar aan liggen.
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 17:35:
Misschien kun je tekst in een span zetten en die dan in de body-onload focussen? Iets in de trant van:
code:
1
 <body onload="myspan.focus()">
Dat lijkt me wel handig, maar weet iemand hoe ik dit in CSS typ?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 17:43 ]

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:42

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 17:42:
Ik ben een firefox gebruiker, dus dan moet 't daar aan liggen.

[...]

Dat lijkt me wel handig, maar weet iemand hoe ik dit in CSS typ?
dat is geen layout-instelling, maar een event-koppeling..

dit is wel in te stellen via CSS, maar nog niet op een standaard-wijze, msie heeft daarvoor behaviour: url(); en mozilla XBL-binding, -moy-binding: url();
bij msie bevat de url() een verwijzing naar een extern .HTC document dat event-bindings kan bevatten, bij mozilla een .xml-document.

voorbeeld voor msie:
code:
1
2
3
4
5
<style type="text/css">
.myElement {
   behaviour: url( 'behave.htc' )
}
</style>

code:
1
2
3
4
5
6
<public:attach event="onload" onevent="setup()" />
<script language="jscript">
function setup() {
    this.documentElement.getElementById('blah').focus()
}
</script>

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1