[Win2003] Ad: Windows software installation

Pagina: 1
Acties:

• doak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heej tweakers,

Weet iemand of het mogelijk is met een active directory of je op een bepaald moment de software kan pushen en niet hoeft te wachten tot de eerst volgende logon? SMS is geen optie :) Ik heb het getest, de software installeerd goed maar wil dat gewoon kunnen doen wanneer het mij uitkomt en een gebruiker ingelogd kan zijn.

Even voor de duidelijkheid dit is geen vraag over het hoe te instellen van de gpo dat weet ik wel. Daar hebben ze een mooie FAQ voor.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 11:42

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Nee, dat kan niet. Waarom niet ? GPO Processing gebeurt namelijk tijdens logon/Bootup. Tijdens je normale werk worden GPO Updates wel doorgevoerd naar de lokale PC, echter pas toegepast als de PC opnieuw opstart (voor Machine-based policies) of tijdens logon (user based policies.)

Dus Pushen kan wel, maar fysieke installatie gebeurt pas tijdens logon.

Let wel, user based software installs kun je op 'Assigned' zetten. Als de gebruiker dan in een DOS scherm 'gpupdate /force' uitvoerd komt het pakket wel in de lijst beschikbare progs voor, en kan de gebruiker daarna meteen installeren.

Voro Machine based policies heb je alleen maar Published, dus install at boot. GPUpdate /force zal dan ook zeggen dat je moet rebooten.

Suc6

Nothing is a problem once you've debugged the code

• doak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoe zou jij dit aanpakken? heb je er ervaring mee of weet je misschien een goed programma die dat kan? Misschien een script dat de gpo toepast en daarna een gebruiker automatisch inlogd en vervolgens de software gaat installeren, daarna de automatische ingelogde gebruiker verwijderen en reboot. Maar het probleem blijft dat als een pakket een reboot vereist me plannetje alweer de mist ingaat.