[Data Recovery] Image over verkeerde partitie geplaats :(

Pagina: 1
Acties:

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(om te beginnen: ik weet dat er verschillende topics op GoT te vinden moeten zijn voor data recovery maar ik ben een beetje te wanhopig om alles door te zoeken)

De situatie: pc met 1 hdd opgegeeld in partities C: D: en E:
Op C: zit (natuurlijk) Windows XP, op D: de data en op E: de image. En de meeste zullen het wel raden: ik heb per ongeluk de image van E: op D: geplaatst in plaats van op C:

Resultaat: alle data op D: verdwenen en netjes de software die eigenlijk op C: moest staan (allemaal nog duidelijk?)

De vraag: hoe krijg ik de data die oorspronkelijk op D: stond terug? Ik heb de pc meteen uitgezet en durf er eigenlijk niet meer aan te zitten. Wat is het beste stappenplan?

Er stond op D: meer dan 80 Gi aan files (MP3's, foto's, video's enz.) en ik heb nog een schijf van 160 Gi aan de pc hangen (F:). Kan ik hiermee nog iets doen of is het verloren zaak?

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Ik denk dat alles er gewoon af is en dat je dit gewoon kwijt ben aangezien de image er gewoon is op gezet... |:(

• hemiparo
  • Niet online
Zou het echt zijn? Hoop het echt van niet, zeker niet in alle mogelijkheden van data recovery enzo... zijn natuurlijk altijd ergere dingen maar ben nu alles foto's kwijt, backup is er nog wel maar van de MP3's is nooit een backup gemaakt... te groot. Ook films (familiefilms enzo) zijn er niet meer en van de foto's natuurlijk ook niet de laatste weken...

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Naar mijn weten wordt je schijf geformat en dan wordt de image trug gezet...

Dus lijkt mij dat je alles kwijt bent. :|

• hemiparo
  • Niet online
ben onrdertussen al een beetje aan het zoeken op GoT en hoor wat goede kritieken over GetDataBack. Weet alleen niet wat ik moet doen... ben namelijk een beetje bang straks een tip te krijgen die kan werken waarbij het alleen heel belangrijk is dat ik niks gedaan heb met de partitie die hersteld moet worden...

(jammer dat er geen GoT hotline is voor snelle tips - misschien een ideetje ;))

• hemiparo
  • Niet online
GetDataBack heeft veel gevonden :) alleen kan geen recover doen zonder serial... pakket is alleen redelijk prijzig - nu is het aankopen me natuurlijk wel waard maar werkt het ook? zijn er gebruikers van dit programma of is er ook een freeware optie?

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 15:04
Je hebt de gegevens overschreven, dan is er geen software matige redding mogelijk. Er is dan nog wel een methode, maar dan moet je naar een proffesionele datarecovery bedrijf gaan. Echter deze zijn erg duur.

Ik weet niet hoe groot de image is die je op D hebt geschreven en hoe groot d is, waarschijnlijk is er een stuk niet overschreven, maar helaas heb je een grootte kans dat je daar geen hele bestanden meer tegenkomt, zodat dat waarschijnlijk gedoemd is.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Het programma getdataback wordt vaker gemeld met goed resultaat, zoals ook hier:
FAQ datarecovery te lezen is.

Het is idd zo dat ter grootte van C: een deel van D: overschreven is, dit krijg je alleen eventueel terug via een hardwarematige recovery via een duur bedrijf.
Aannemende dat je D: groter was dan C: kan je idd met Getdataback zoveel mogelijk proberen terug te halen.

Vaak schrijven deze programma's trouwens niets naar de aangedane HD toe, zodat je het niet erger maakt dan het al is ....

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• hemiparo
  • Niet online
h.edink: ik krijg de verloren bestanden te zien via GetDataBack dus ik denk dat er nog wel iets te redden valt... hoop het tenminste.

Alleen... ik moet 90,00 euro betalen voor een licentie. Natuurlijk wel waard als ik iets terug kan krijgen maar zeker weten doe ik het niet. Zijn er hier mensen die het programma gekocht hebben (en er succesvol mee hebben gewerkt) ?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01:32
Ik heb wel eens 90% van een geforatteerde USB-stick gerecoverd ermee...

• hemiparo
  • Niet online
niet verkeerd... en werkte het makkelijk? Hoe ik het programma nu zie moet het mogelijk zijn de verloren data te kopieren naar een nieuwe plek - moest deze dan nog bewerkt worden of was hij meteen te benaderen?

Verwijderd

GetDataBack is inderdaad een goeie, ik weet echter niet hoe goed, want ik heb het zelf nog niet geprobeerd, wel weet ik van iemand anders dat ie ongeveer 70 % heeft kunnen terug halen.
Had echter geen image erop gezet maar geformateerd.

Wat je ook zou kunnen doen is Spinrite van Steve Gibson, klein programmatje, maar schijnt nagenoeg alles terug te kunnen halen, kost ook ongeveer net zoveel 89 dollar maar de euro dollar ligt vrij gunstig op dit moment, iets van 1,24 als ik het goed heb.
Kijk maar op http://www.grc.com/

• hemiparo
  • Niet online
Ik heb even gekeken op grc.com maar kan niet echt ontdekken wat Spinrite precies doet... en of het voor mij geschikt is?

• hemiparo
  • Niet online
Met GetDataBack erg veel terug kunnen halen - top programma! Thanks voor alle tips!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 14:16
Spinrite test je HD op problemen.

Met EasyRecovery Pro kun je ook veel (zo niet alles) terugkrijgen na een verkeerde imagerestore. Heb dat zelf eens gehad ;)
Pagina: 1